……………………………………
Imię i nazwisko
KARTA PRACY UCZNIA – kl.V / gr I
P 1. Co to jest tempo i czego ono dotyczy?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………................................................................………........………
P 2. Co to jest dynamika. Podaj przykład dynamiki w muzyce:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………................................................................................................…............……
P 3. Wymień elementy muzyki:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………........………
P 4. Napisz gamę C – dur. Podpisz dźwięki nazwami solmizacyjnymi
P 5. Narysuj i podpisz wartości rytmiczne: ósemka, ćwierćnuta, cała nuta, półnuta,
PP 6. Kropka przy nucie oznacza:
a) przedłużenie trwania nuty o połowę
b) wykonanie nuty staccato (czyli ostro, krótko)
c) skracanie trwania nuty o połowę
d) nutę akcentowaną
P 7. Metrum, w którym miarą taktu jest ósemka, to: (otocz pętlą)
3 3 2 3
4 8 2 16
PP 9. Napisz trzy trójdźwięki triady harmonicznej : Tonikę, Subdominantę oraz Dominantę (na I, IV, V stopniu). Podpisz je symbolem.
P 10. Napisz czwartą zwrotkę hymnu państwowego:
................................................................................
PP 11. Na ile liczymy te takty? Dopisz z lewej strony odpowiednie metrum
opracowała mgr Aleksandra Pilarska
KARTA PRACY UCZNIA – kl.V / gr II
PP 1. Wyjaśnij, skąd wykonawca muzyki wie, w jakim tempie ma wykonać dany utwór?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………............................................................................................................…...........
P 2. Z czego składa się muzyka?
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………........…………………………………........………
P 3. Co to jest barwa. Podaj przykład barwy w muzyce:
P 4. Napisz gamę C – dur. Podpisz dźwięki nazwami literowymi.
PP 5. Kropka przy nucie oznacza:
a) skracanie trwania nuty o połowę
b) nutę akcentowaną
c) przedłużenie trwania nuty o połowę
d) wykonanie nuty staccato (czyli ostro, krótko)
P 6. Metrum, w którym miarą taktu jest ćwierćnuta, to: (otocz pentlą)
P 7. Na których stopniach gamy C – dur leżą trójdźwięki triady harmonicznej. Zaznacz te dźwięki kolorami oraz podpisz stopnie.
P 9. Napisz trzecią zwrotkę hymnu państwowego:
PP 10. Postaw kreski taktowe we właściwych miejscach, zgodnie z metrum
P 11. Narysuj schemat taktowania, na 2, na 3 i na 4
P 12. Narysuj i podpisz wartości rytmiczne: ósemka, ćwierćnuta, cała nuta, półnuta.
natalyaray