E. Gruszczyk - Kolczyńska o swojej metodzie..doc

(22 KB) Pobierz

To jest piękna, odkrywcza zabawa, a jednocześnie dokładnie określone ćwiczenia, podawane w przyjaznej formie…W edukacji matematycznej najważniejsze są emocje. Dla matematyki charakterystyczne jest uczenie poprzez rozwiązywanie zadań. Temu zawsze towarzyszy napięcie emocjonalne. Jeśli jest ono zbyt wielkie, prowadzi do załamania. W naszych programach dbamy o umysł i o odporność emocjonalną. Sprawiamy, że w sytuacji trudnej człowiek umie wytrwać do końca. Przegraną także można znosić na dwa sposoby – po każdym niepowodzeniu mówić sobie „mnie się nigdy nic nie udaje”, czyli znosić porażkę z poczuciem klęski, bądź mówić „zrobię to jeszcze raz, oderwać porażkę od własnej osoby i złożyć ją na karb źle wykonanej czynności. Sytuacji trudnych w życiu nie da się uniknąć. Uczymy więc dzieci znoszenia porażek”. Program ten w atrakcyjnej, zabawowej formie wprowadza dzieci w świat matematyki. Podstawą uczenia się matematyki w okresie przedszkolnym są osobiste doświadczenia dziecka. W oparciu o nie dziecko tworzy pojęcia i kształtuje umiejętności. Stosowanie tej metody wspomaga rozwój inteligencji operacyjnej, kształtuje odporność emocjonalną potrzebną do pokonywania trudności, rozwija umiejętności matematyczne stosowane w codziennym życiu. Sprzyja to rozwojowi uzdolnień matematycznych i dobrze przygotowuje dzieci do nauki w szkole.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin