Kody migowe how to.doc

(140 KB) Pobierz

Witam wszystkich klubowiczów ;-) 
Już od dawien dawna męczyła mnie kontrolka CHECK ENGINE na naszych tablo a właściwie jej brak. No dobra, nie będziemy dużo garać tylko zabieramy się do roboty ;-) 
PODZIĘKOWANIE dla klubowicza ALDIego, który nie stał obojętnie i doradził w potrzebie <piwo> 

Na wstępie powiem do jakich modeli prawdopodobnie możemy sobie zrezać kontrolkę: 
1. 80/90 B3 od 7/88 bo starsze mają w standardzie a jak nie to żarówa się zjarała: ;-) 
* 1,6 PP 70KM (na 100% możemy), 
* 1,8 JN,PM 90KM (na 100% możemy), 
* 1,8 DZ 112KM (na 100% możemy), 
* 1,9 SD 113KM (na 100% możemy), 
* 2,0 3A 113KM (na 100% możemy), 
* 2,0 AAD 115KM (na 100% możemy), 
* 2,0 PS 115KM (na 100% możemy), 
* 2,3 KV 136KM (na 100% możemy), 
* 1,6 Diesel (nie możliwe), 
* 1,6 TurboDiesel (nie możliwe), 
* 1,9 Diesel (nie możliwe). 
2. 80/90 B4: 
(jeśli nie mamy kontrolki to raczej jej nie będziemy już mieli) 
* 1,9 AAZ 75KM TurboDiesel (rezanko nie możliwe). 

W B4 do końca się nie oriętuje jak tam jest ale jeśli nie mamy OBD i mamy diesla na stanie szkoda naszych wypocin bo i tak nam niestety nie wypali, jest tak w przypadku B4 1,9 AAZ. 
Natomiast jeśli jesteśmy pewni, że mamy złącze OBD nie zamykaj strony i czytaj dalej ;-) 

W B3 zlącza OBD szukamy we wnęce na nogi kierowcy u góry z lewej strony. 
W B4 złącze to może być w tym samym miejscu co w B3 lub w skrzynce z przekażnikami i bezpiecznikami z prawej strony (po otwarciu napewno dostrzeżemy dwie kostki). 

Jeśli mamy tylko jedną czarną kostke należy sobie dać spokój bo nic nie wskóramy. Do szczęścia niezbędna będzie nam jeszcze biała. 

Dobra, jeśli już wiemy co nasza niunia ma w zanadrzu bierzemy się do rozkręcania ;-) 
Potrzebne nam będą: 
1. Wysoce zaawansowane narzędzia technologiczne: 
* śróbokręt kwiazdkowy, 
* -- || -- płaski, 
* klucz 8mm (rurkowy). 
2. Troszkę z elektryki: 
* max 2m kabla dwużyłowego ( ok 1zł ), 
* 3 złodziejki ( 0,50 zł/szt. ) 
http://images46.fotosik.pl/270/674213e3ab7f3102med.jpg 
* żarówa z oprawką (należy pamiętać, żeby oprawka nie robiła nam zwarcia z zegarem), 
* switch (włącznik) do wskrzeszenia wybłyskiwania błędów (ja mam taki, mały i w zupełności wystarcza) ( 1,5zł ) http://images47.fotosik.pl/271/13cd7c5a8ed0d4f1m.jpg 
* nooo i na koniec najważniejsze ;-) zdecydowanie niezbędne są nam chęci do rezanka no i trzeba też się głębiej zastanowić czy nie mamy czasem dwuch lewych rąk do takiej roboty ;-) 

No i jedziemy dalej ;-) 
Najpierw musimy wydrzeć licznik (nie będę się nad tym roczulal bo chyba wszyscy wiemy jak) i looknąć jaki mamy zestaw folii kontrolek nasz CHECK powinien się znajdować w prawym górnym rogu ale było ich 2 rodzaje w B3 i zamiast pomarańczowej kontrolki CHECK możemy mieć czerwony AIR BAGhttp://images47.fotosik.pl/271/671cf729d9efb719m.jpg http://images45.fotosik.pl/271/1cb23505e50f2a23m.jpg 
a w B4 duuużo wiecej różnych różnistych, to juz zależało od wyposażenia, np najprostrzehttp://images35.fotosik.pl/125/af4e8c519cf8a2ffm.jpg. 
Następnie odkręcamy wnękę nad nogami kierowcy, to tylko 4 śróby piątki na klucz 8mm (nie przestraszyć mi się tam kabli bo jest ich sporo) ;-) http://images43.fotosik.pl/270/635ef52c6e4118a0m.jpg 
Teraz szukamy zawzięcie takiego czegoś ;-) http://images35.fotosik.pl/125/9488e2129f6478edm.jpg 
Są to dwie kostki (czarna i biała) tzw zlącze OBD. Jeśli znajdziemy podpinamy się zgodnie z rysunkiem (uważać mi tam na ścięte krawędzie kostek one nam pomagają w orientacji). http://images36.fotosik.pl/158/8b3695c5006953b2m.jpg 
Po podłączeniu puszczamy kable do żarówy, wiercimy otwór w odpowiadającym nam miejscu do włącznika wywoływania kodów błyskowych (ja mam schowany głęboko we wnęce pod kierownicą i nikt o tym nie wie ;-)). Sprawdzamy wszystko czy nie robi zwarcia, czy wszystko OKi i czy działa, podpinamy żarówę pod zegar. Skręcamy wszystko i testing ;-) 
U mnie to wygląda tak http://images39.fotosik.pl/267/8d5c4ab40fc28c53m.jpg 
Sądze, że wszyscy zrozumieli co i jak z czym i gdzie ;-) 
Po przekręceniu kluczyka powinna nam się zapalic razem z ładowaniem itp a po dopaleniu zgasnąć. Odczyt błędów robimy na pracującym silniku po przejechaniu nim jazdy próbnej na każdych prędkościach obrotowych silnika (tylko tak, żeby go nie zarżnąć) ;-) (NIE GASIMY!!! w raz z wyłączeniem zapłonu kasujemy pamięć i poprostu pokaże nam brak błędów) zatrzymujemy się przyciskamy nasz tajny swich na 4s i patrzymy bez mrugnięcia okiem na kontrolkę ;-) powinna się zaświecić a gdy puścimy swicha zacznie wybłyskiwać kod błyskowy. Zawsze zaczyna się od jednego długiego sygnału po czym wybłyskiwane są błędy silnika w czterech turach. W karzdej turze max są 4 wybłyski. Liczymy je i zapisujemy najlepiej na kartce. Np 4-4-4-4 czyli 4 błyski przerwa 4 błyski przerwa 4 błyski przerwa 4 błyski przerwa oznacza, że nasz motorek jest OKi. Jeśli wybłyska nam inny kod sprawdzamy go wtablicach błędów. Bybłyski będą się powtarzać do czasu gdy naciśniemy ponownie na 4s swicha. Jeśli mamy więcej błędów rozpocznie się wybłyskiwanie nowego kodu natomiast jeśli nie mamy więcej lampka zacznie błyskać równomiernie i powoli- oznacza to koniec nadawania. Przyciskamy raz jeszcze i lampka powinna już dać sobie spokój i pójść na zasłużony odpoczynek ;-) równie dobrze możemy skończyc wybłyskiwanie kodu po przez wyłączenia zapłonu ;-) z mojej strony to tyle ;-) 
Zyczę powodzonka ;-)

Zgłoś jeśli naruszono regulamin