Ale urwał! ANDRZEJ BUBROWIECKI.pdf
(
2826 KB
)
Pobierz
590952375 UNPDF
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji
"Ale urwał!"
Darmowa publikacja dostarczona przez
ZloteMysli.pl
Copyright by Złote Myśli & ANDRZEJ BUBROWIECKI, rok 2010
Autor: ANDRZEJ BUBROWIECKI
Tytuł: Ale urwał!
Data: 28.04.2011
Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
www.zlotemysli.pl
email:
kontakt@zlotemysli.pl
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie
w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy. Zabrania się jej odsprzedaży, zgodnie
z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli.
Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za
ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub
autorskich. Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli nie ponoszą również żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych
w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Spis treści
.
.........................................11
Obszar duchowy
...............................................................12
Obszar mentalny
.
..............................................................14
Obszar emocjonalny
.
........................................................18
Obszar fizyczny
.
................................................................24
Kiedy uczenie się może być problemem
.
..............................29
Rozpoznawanie własnego stylu uczenia się
.
........................41
Test określający dominujące systemy reprezentacji
(hierarchię zmysłów)
.
........................................................42
Test określający dominującą
.................47
Dominujące style uczenia się
.
...........................................51
Warunki środowiskowe, fizyczne i
mózgową
....................55
Środowisko sprzyjające uczeniu się
.
.................................57
Teoria inteligencji wielorakiej
.
................................................59
Test określający rodzaje inteligencji
.
.................................59
Charakterystyka poszczególnych rodzajów inteligencji
.
....63
Skuteczna strategia uczenia się
.
..........................................71
Etap I. Przygotowanie
.......................................................73
Etap II. Lektura właściwa
.
.................................................78
Etap III. Kolejne powtórki
.
.................................................84
„Flow” — radosny stan uczenia się
.
....................................101
Uczenie się przy muzyce
.
...................................................107
Uczenie się „równoległe”
.
....................................................109
Jak uczyć się jednocześnie dwóch rzeczy?
.
....................109
Jak słuchać na wykładach
.
..................................................113
Dieta dla uczącego się mózgu
.
...........................................117
Uwagi ogólne o
społeczne
.
....................................................120
Codzienne „ładowanie akumulatorów”
.
...............................121
Ochrona umysłu przed złymi emocjami
...........................123
Negatywne oddziaływanie mass mediów
.
.......................124
Wstęp
.
....................................................................................7
Obszary, w
jakich funkcjonujemy
półkulę
diecie
...................159
Myślenie lateralne
.
..............................................................163
Zasada pierwsza
.
............................................................164
Zasada druga
..................................................................165
Zasada trzecia
.
...............................................................167
Zasada czwarta
.
..............................................................168
Zasada piąta
.
..................................................................170
Wybrane techniki myślenia kreatywnego
.
...........................171
Technika przypadkowego bodźca
.
..................................171
Prywatna burza mózgów
.
................................................172
Technika analogii
.
............................................................173
Gospodarowanie czasem
.
..................................................177
Ustalanie priorytetów
.
......................................................179
Podsumowanie
.
..................................................................181
Podstawowe zasady dla posiadacza „uczącego się umysłu”
........................................................................................181
Bibliografia
.
.........................................................................185
Odpowiednie towarzystwo
.
..............................................125
Sztuka wybaczania
.
........................................................126
Postawa wdzięczności
....................................................127
Dlaczego warto rozwijać kreatywność
.
...............................129
„Idea killers”
....................................................................133
Iloraz inteligencji twórczej
.
..................................................137
Codzienny trening kreatywności
.
........................................141
Etapy kreatywnego myślenia
.
.............................................149
Znaczenie percepcji
.
...........................................................157
ZWI, czyli Zalety, Wady i
to, co Interesujące
Ale urwał! :: Andrzej Bubrowiecki
::
Złote Myśli
Rozpoznawanie własnego stylu uczenia
się
Każdy człowiek ma osobisty styl uczenia się. To najskuteczniejszy
sposób odbierania, przetwarzania i zapamiętywania informacji,
stworzony na podstawie naszych talentów i pewnej wrodzonej
specyfice całej osobowości. Inaczej mówiąc, każdy z nas ma swoje
mocne strony, które w jak najszerszym zakresie powinien
wykorzystywać w procesie nauki. Większość szkolnych
niepowodzeń wynika z faktu, że ta różnorodność stylów uczenia się
niestety nie jest uwzględniana w dominujących w szkole programach
nauczania. Większość z nich działa tak, jakby wszyscy ludzie w taki
sam sposób myśleli i postępowali.
Istnieje bardzo wiele metod określania stylu nauki. Jedną
z najbardziej wyczerpujących i funkcjonalnych jest ta, którą
proponują profesorowie Ken i Rita Dunnowie z St. Johns University
w Nowym Jorku. Uważają oni, że nasz styl uczenia się zależy od
kombinacji następujących czynników:
●W jaki sposób najłatwiej przyswajamy informacje —
czy najłatwiej uczymy się, patrząc, słuchając, poruszając się?
●W jaki sposób porządkujemy i przetwarzamy infor-
macje — czy dominuje prawa czy lewa półkula?
●Jakie warunki środowiskowe, fizyczne i społeczne pomagają nam
w przyswajaniu i zapamiętywaniu informacji?
Cennym uzupełnieniem powyższej propozycji metodologicznej
5
Rozpoznawanie własnego stylu uczenia
się
Plik z chomika:
Trybiano
Inne pliki z tego folderu:
JA Tadeusz Niwiński.pdf
(3528 KB)
Abolicja podatkowa. Krok po kroku Andrzej Pęczak.pdf
(890 KB)
Akademia Sukcesu Iwona Majewska-Opiełka.pdf
(1270 KB)
Akupresura w praktyce Danuta Popowicz.pdf
(1077 KB)
Ale urwał! ANDRZEJ BUBROWIECKI.pdf
(2826 KB)
Inne foldery tego chomika:
- █▬█ █ ▀█▀ NOWOŚCI FILMOWE 2013 ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
► Muzyka
Ebooki
FILMY
First steps in English - Intensywny kurs angielskiego
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin