Robert E. Dittmer, Stephanie Mcfarland podejmowanie-decyzji-i-delegowanie-zadan.-151-blyskotliwych-rozwiazan ebook.pdf

(4009 KB) Pobierz
887756195.001.png
Podejmowanie decyzji i delegowanie zadań
23. Techniki zadawania pytań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35
24. Myśl — nie reaguj . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
25. Przemyśl opcje! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37
26. Priorytety — kiedy podjąć jaką decyzję . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
27. Proś o informacje — nawet jeśli decyzja leży wyłącznie
w Twojej gestii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39
28. Decyzje służące ocaleniu reputacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
29. Konsultuj się z mentorami, weteranami
w danej dziedzinie, specjalistami i kolegami . . . . . . . . . . . . . . 41
30. Doceń wkład innych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
31. Burza mózgów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
32. Rozważanie zalet i wad . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
33. Nie ma błędów, są tylko nauczki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
34. Ryzyko jest dobre — podejmij je! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45
35. Uwzględnij ryzyko wliczone w rezultaty . . . . . . . . . . . . . . . . . 46
36. Unikaj decyzji podejmowanych z pobudek własnego ego . . . . 47
37. Unikaj podejmowania politycznych decyzji . . . . . . . . . . . . . . 48
38. Nie reaguj pod wpływem emocji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
39. Strzeż się syndromu grupowego myślenia . . . . . . . . . . . . . . . . 50
40. Syndrom grupowego myślenia to manipulacja,
nie konsensus . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51
41. Pamiętaj o „warstwach” w organizacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
42. Prr! Chcesz naruszyć status quo? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
43. Gdy na przeszkodzie staje kultura organizacji . . . . . . . . . . . . 54
44. Niejednoznaczność — zastosowanie zasady jednakowej
orientacji w temacie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56
45. Staraj się o efekty korzystne dla wszystkich . . . . . . . . . . . . . . . 57
46. Decyzje, które wymagają strategii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58
47. Prawo malejących przychodów krańcowych . . . . . . . . . . . . . . 59
48. Rezygnacja z wszelkich: „A co, jeśli…” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
Spis treści
49. Myśl w sposób otwarty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
50. Pozbądź się założeń . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62
51. Pozbądź się strachu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63
52. Dostrzeż możliwości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
53. Nie bój się konliktu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
54. Zmiana to naturalny katalizator konliktu . . . . . . . . . . . . . . . . 65
55. Zmiana napędza rozwój . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
56. Nie bierz tego do siebie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
57. Nie nadawaj sprawie wymiaru osobistego . . . . . . . . . . . . . . . . 68
58. Radzenie sobie z oponentami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 69
59. Opieraj swoją decyzję na zaletach propozycji rozwiązania . . . 70
60. Powstrzymaj chęć, by chwycić się pierwszej
zaprezentowanej opcji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70
61. Powstrzymaj chęć ograniczenia się do niewielkiej
liczby informacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71
62. Powstrzymaj chęć, by odsuwać problemy,
które wymagają dynamicznych decyzji . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72
63. Zrób, co należy! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 73
64. Uczciwość . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74
65. Brak decyzji to decyzja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74
66. Nie zachowuj się jak osioł Buridana . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75
67. Wycofaj się, żeby dokonać weryikacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 76
68. Czasem musisz nacisnąć na hamulec . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77
69. Porównanie wyników z celami i założeniami . . . . . . . . . . . . . 78
70. Pokonywanie blokad mentalnych w procesie decyzyjnym . . . 79
71. Idź się zabawić! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80
72. Wypoć się! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81
73. Pozwól sobie na myślenie automatyczne! . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
74. Daj temu spokój! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 83
75. A może trochę teorii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
Podejmowanie decyzji i delegowanie zadań
76. Kto odpowiada za doping? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85
77. I Ty możesz dopingować . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85
78. Wspieranie innych decydentów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86
79. Korzystaj z doświadczenia innych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87
80. Szanuj różnice poglądów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88
81. Kontakty z innymi decydentami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89
82. Kontakty z osobami uzależnionymi od Twojej decyzji . . . . . 90
83. Kontakty z własnymi pracownikami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91
84. Asertywne prośby a asertywne polecenia . . . . . . . . . . . . . . . . 92
85. Pokaż, zamiast mówić . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93
86. Gdy ostateczna decyzja nie należy do Ciebie . . . . . . . . . . . . . 93
87. Władza a wpływy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
88. Podejmowanie lepszych decyzji dzięki argumentacji,
a nie pozycji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96
89. Siła przekonywania zasady „każdy wygrywa” . . . . . . . . . . . . . 97
90. Ocena decyzji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98
91. Ocena to również ustosunkowanie się do ludzi . . . . . . . . . . . . 99
92. Dobra decyzja dziś to murowany sukces jutro . . . . . . . . . . . 100
93. Ruszaj dalej — po sukcesie i porażce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101
94. Deinicja delegowania obowiązków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 102
95. Delegowanie a podejmowanie decyzji . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103
96. Czym nie jest delegowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104
97. Kultura organizacji — czy jesteś gotów na sukces? . . . . . . . . 105
98. Bliższe spojrzenie na delegowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106
99. Delegowanie poziome i pionowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 107
100. Po co stosować delegowanie? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108
101. Ale będę musiał poświęcić moją władzę! . . . . . . . . . . . . . . . . 109
102. Żeby więcej zrobić, trzeba więcej czasu . . . . . . . . . . . . . . . . . 110
103. Podejmuj szybkie, dobre decyzje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111
104. Pracownicy, łączcie się! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 113
Spis treści
105. Zachęć pracowników do zaangażowania . . . . . . . . . . . . . . . . 114
106. Daj ludziom wędkę, a nie rybę . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 115
107. Poznaj swój styl zarządzania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116
108. Rozwiń swoje umiejętności trenerskie . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117
109. Lubią mnie! Naprawdę mnie lubią! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 118
110. Popularność to zaleta . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119
111. Delegowanie jako sposób na poprawę relacji . . . . . . . . . . . . 120
112. Uprawnienia a obowiązki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121
113. Przedstaw wizję i nagrody . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 122
114. Opracuj strategię działania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123
115. Przedmiot i podmiot delegowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125
116. Ocena zespołu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126
117. Przekazywanie pracy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127
118. Pokaż optymistyczne nastawienie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128
119. Określ swoje oczekiwania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 129
120. Wyznacz terminy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130
121. Kontrola . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 131
122. Wiara w kompetencje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132
123. Zwalcz brak zaufania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 133
124. Poważna decyzja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134
125. Pokonaj strach przed delegowaniem poważnych decyzji . . . . 135
126. Określ konkretnie, co należy zrobić . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 136
127. Roześlij wici . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137
128. Nie zrywaj się przy pierwszej oznace kłopotów . . . . . . . . . . . 139
129. Działaj, nawet gdy pojawią się problemy . . . . . . . . . . . . . . . . 140
130. Pomóż pracownikom rozwiązać problem . . . . . . . . . . . . . . . 141
131. Perfekcjonizm jest zbędny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 142
132. Delegowanie a korzyści dla organizacji . . . . . . . . . . . . . . . . . 143
133. Delegowanie a korzyści dla Ciebie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 144
134. Odciążenie z nadmiaru pracy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 145
Zgłoś jeśli naruszono regulamin