Materiał edukacyjny rozdawany bezpłatnie w ramach szkolenia.
ZUCH ………………………………………………………………............
WIEM, KIEDY I JAKIE ZBIERAĆ ZIOŁA, DOPASUJE DO OPISU
ZBIERAMY DOBRZE WYROŚNIĘTE,
ZDROWE, TUŻ PRZED KWITNIĘCIEM,
WTEDY, BOWIEM ZAWIERAJĄ
NAJWIĘCEJ CZYNNYCH
SUBSTANCJI LECZNICZYCH
ZBIERAĆ NALEŻY NA POCZĄTKU
KWIETNIA NAJCZĘŚCIEJ SAME
KORONY KWIATOWE, CZYNNOŚĆ
TA WYMAGA DELIKATNOŚCI
BOWIEM ZGNIECIONE KWIATY
ŁATWO CIEMNIEJĄ I TRACĄ
SWOJE WŁAŚCIWOŚCI
WIEM JAK WYGLĄDAJĄ ZIOŁA
NARYSUJĘ NAJCZĘŚCIEJ SPOTYKANE
PROWADZĘ WŁASNY
ZIELNIK I WCIĄŻ
WZBOGACAM JEGO
ZAWARTOŚĆ. OPRÓCZ
RYSUNKÓW ZNAJDUJĄ
SIĘ W NIM INFORMACJE
O WALORACH
LECZNICZYCH,
ORAZ GDZIE MOŻNA JE
ZNALEŹĆ I INNE CECHY.
MAM …………….ZIÓŁ
PRZYNIOSĘ MÓJ ZIELNIK NA ZBIÓRKĘ I OPOWIEM
O NIM
………………………….
Podpis drużynowego
ZNAM RODZAJE ZIÓŁ I WIEM, KTÓRE SĄ TRUJĄCE
narysuję 3 trujące zioła
ROZWIĄŻĘ KRZYŻÓWKĘ:
1. Liść pokrzywy stosowany jest do pielęgnacji skóry i włosów skłonnych do przetłuszczania się i zawarty jest w licznych kosmetykach. Szczególnie polecana jest na wiosenne osłabienie
2.
3. Działanie : odkażające, pobudzające, wzmacnia pamięć
4.
5. Działanie : Liście zwiększają wydzielanie soku żołądkowego, pobudzają wytwarzanie żółci, usprawniają pracę jelit. Stosowane są jako środek wiatropędny, przy zaburzeniach trawienia, w schorzeniach wątroby i dróg żółciowych itp.
Znam trzy bajki w których występują zioła lub rośliny. Moją ulubioną opowiedziałem na zbiórce.
Zaznacz, jak Twoja bajka podobała się zuchom:
Tytuły tych bajek to:
J..................................................
J...................................................
a opowiedziałam:
J.............................................
Zaparzyłem herbatkę ze znalezionych i wysuszonych przez mnie ziół.
HERBATKA BYŁA:
Poczęstowałem nią rodziców.
……………………………..
Po wykonaniu zadania poproś o podpis rodzica
Dopasuję nazwę zioła lub rośliny leczniczej do rysunku.
RUMIANEK POSPOLITY
...
albus.dumbledore