Zielarz_2.doc

(424 KB) Pobierz
ZUCH……………………………

Materiał edukacyjny rozdawany bezpłatnie w ramach szkolenia.



ZUCH ………………………………………………………………............

WIEM, KIEDY I JAKIE ZBIERAĆ ZIOŁA, DOPASUJE DO OPISU

                 ZBIERAMY DOBRZE WYROŚNIĘTE,

                         ZDROWE, TUŻ PRZED KWITNIĘCIEM,

                                              WTEDY, BOWIEM ZAWIERAJĄ   

                                                           NAJWIĘCEJ CZYNNYCH                           

                                SUBSTANCJI LECZNICZYCH

 

                                            ZBIERAĆ NALEŻY NA POCZĄTKU

                                               KWIETNIA NAJCZĘŚCIEJ SAME

                                            KORONY KWIATOWE, CZYNNOŚĆ

                                             TA WYMAGA DELIKATNOŚCI

                                                 BOWIEM ZGNIECIONE KWIATY

                                                    ŁATWO CIEMNIEJĄ I TRACĄ

                                                    SWOJE WŁAŚCIWOŚCI

    WIEM JAK WYGLĄDAJĄ ZIOŁA

           NARYSUJĘ NAJCZĘŚCIEJ SPOTYKANE

 

 

 





 

 

 

 

 

 

 





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

PROWADZĘ WŁASNY

ZIELNIK I WCIĄŻ

WZBOGACAM JEGO

ZAWARTOŚĆ. OPRÓCZ

RYSUNKÓW ZNAJDUJĄ

SIĘ W NIM  INFORMACJE

O WALORACH

LECZNICZYCH,

ORAZ GDZIE MOŻNA JE

ZNALEŹĆ I INNE CECHY.

 

MAM …………….ZIÓŁ

PRZYNIOSĘ MÓJ ZIELNIK NA ZBIÓRKĘ I OPOWIEM

O NIM

 

………………………….

Podpis drużynowego

 



 

 

 

 





   ZNAM RODZAJE ZIÓŁ I WIEM, KTÓRE SĄ TRUJĄCE

narysuję 3 trujące zioła

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



ROZWIĄŻĘ KRZYŻÓWKĘ:



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.       Liść pokrzywy stosowany jest do pielęgnacji skóry i włosów skłonnych do przetłuszczania się i zawarty jest w licznych kosmetykach. Szczególnie polecana jest na wiosenne osłabienie

2.      

3.       Działanie : odkażające, pobudzające, wzmacnia pamięć

4.     

5.       Działanie : Liście zwiększają wydzielanie soku żołądkowego, pobudzają wytwarzanie żółci, usprawniają pracę jelit. Stosowane są jako środek wiatropędny, przy zaburzeniach trawienia, w schorzeniach wątroby i dróg żółciowych itp.



Znam trzy bajki w których występują zioła lub rośliny.
Moją ulubioną opowiedziałem na zbiórce.

Zaznacz, jak Twoja bajka podobała się zuchom:

 

 

 

Tytuły tych bajek to:

J..................................................

J...................................................







a opowiedziałam:

J.............................................

 



Zaparzyłem herbatkę ze znalezionych i wysuszonych przez mnie ziół.



HERBATKA BYŁA:

 

Poczęstowałem nią rodziców.

 

 

 

 



 

 

 

 



……………………………..

Po wykonaniu zadania poproś o podpis rodzica

 

 

Dopasuję nazwę zioła lub rośliny leczniczej do rysunku.





RUMIANEK POSPOLITY

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin