Odkrywam siebie[1]. Rozkład godzinowy sem. II.doc

(838 KB) Pobierz
Zintegrowany rozkład materiału do klasy pierwszej

Zintegrowany rozkład materiału do klasy pierwszej

do podręcznika Odkrywam siebie. Ja i moja szkoła

 

SEMESTR II

 

LUTY

 

BLOK 1. Kuchenny bon ton (17 godz. i 1 godz. zajęć komputerowych)

 

Dzień 1. Jak należy zachowywać się przy stole?

Rodzaj edukacji

Kolejny numer

Temat i zadania

społeczna

15½

1.    Rozmowa o kulturze i sposobach spożywania posiłków na podstawie doświadczenia dzieci i opowiadania Grzegorza Kasdepke Zachowanie przy stole.

– Kształcenie umiejętności wypowiadania się i słuchania wypowiedzi innych.

– Wzbogacenie słownictwa dzieci o wyrazy związane z posiłkami.

– Rozmowa o zachowania się przy stole podczas spożywania posiłków.

plastyczna

21

2.  Składanka techniką origiami – kubek.

– Składanie i zaginanie papieru według podanej instrukcji.

polonistyczna

92

3. Rozmowa o zwykłych rzeczach w poetyckiej formie na podstawie wiersza Anny Rżysko-Jamrozik W kuchni. Wprowadzenie liter g, G.

– Nazywanie czynności i rzeczy w języku potocznym

  i poetyckim.

– Analiza i synteza słów z głoską g.

– Analiza i synteza wyrazów z literami g, G.

– Pisanie liter g, G.

– Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu wyrazów z poznanymi literami.

wychowanie fizyczne

54½

4. Zabawy ruchowe  (½ godz. – wplecione w przebieg zajęć).

Zabawy ruchowe przy piosence Pychotka-smakotka.

– Zabawy naśladowcze.

Dzień 2. Dlaczego człowiek musi jeść?

polonistyczna

93

1.  Rozmowa na temat: Dlaczego człowiek musi jeść?

– Nazwy pór dnia.

– Nazwy posiłków spożywanych w ciągu dnia.

– Poznawanie nazw różnych potraw.

– Poznawanie skutków przejadania się i niedojadania.

– Różnicowanie głosek k g.

– Ćwiczenia w czytaniu pisaniu wyrazów z poznanymi literami.

przyrodnicza

18½

2. Utrwalenie nazw jesiennych i zimowych miesięcy na podstawie fragmentu wiersza Apolinarego Nosalskiego

O dwunastu braciach.

– Poznanie zjawisk charakterystycznych dla lutego.

– Poznanie przysłów związanych z lutym.

– Utrwalenie nazw jesiennych i zimowych miesięcy.

matematyczna

74½

3. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 6.

Liczenie w zakresie 6 według podanego warunku.

– Dodawanie i odejmowanie w zakresie 6 z użyciem liczmanów.

– Układanie zadań tekstowych do podanych warunków.

wychowanie fizyczne

55

4. Zabawy ruchowe  (½ godz. – wplecione w przebieg zajęć).

– Zabawy przy piosence Pychotka-smakotka

– Zabawy rozwijające szybką reakcję na sygnał.

– Rzucanie i chwytanie piłki.

Dzień 3. O czym trzeba pamiętać, przyrządzając posiłki?

matematyczna

75½

1. Wprowadzenie liczby 7.

– Liczenie do 7 według podanego warunku.

Wprowadzenie nazw kolejnych dni tygodnia.

– Wprowadzenie pojęć: przedwczoraj, wczoraj, dzisiaj, jutro, pojutrze.

polonistyczna

94

2. Rozmowa o tym, na co ma wpływ sposób odżywiania się ludzi na podstawie wiersza Marka Bartkowicza Słodki kucharz i doświadczenia dzieci.

– Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na podany temat.

– Poznanie zasad zdrowego odżywiania się.

– Zachęcanie do zdrowego odżywiania się.

– Rozmowa o pracy kucharza.

– Ćwiczenia w pisaniu z pamięci.

– Wyodrębnianie wyrazów w zdaniu.

– Poprawne zapisywanie zdań.

techniczna

19

3. Wykonanie deseru – galaretka z owocami.

– Zachęcanie do wykonywania prostych posiłków.

– Indywidualne wykonywanie deseru.

– Czytanie instrukcji.

wychowanie fizyczne

55½

4. Zabawy ruchowe (½ godz. – wplecione w przebieg zajęć).

– Zabawy przy piosence Pychota-smakotka.

– Zabawy utrwalające znajomość kolejności dni tygodnia.

Dzień 4. Pychotka-smakotka

polonistyczna

95

1. Rozmowa o wpływie ilości spożywanego pożywienia na zdrowie człowieka na podstawie wiersza Agnieszki Frączek Żarłoczne B. Wprowadzenie liter b, B.

– Dostrzeganie związku między ilością pożywienia a tuszą człowieka.

– Rozmowa o pracy dietetyka i wartościach kalorycznych pożywienia.

– Analiza i synteza słów z głoską b.

– Analiza i synteza wyrazów z literami b, B.

– Pisanie liter b, B.

– Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu wyrazów z poznanymi literami.

muzyczna

19

2. Nauka piosenki Pychotka-smakotka.

– Ćwiczenia rytmiczne uwrażliwiające na zmiany dynamiki utworu.

– Nauka piosenki fragmentami metodą ze słuchu.

matematyczna

76½

3. Liczba 7 w aspekcie monetarnym i na zegarze.

– Porównywanie i porządkowanie liczb w zakresie 7.

– Liczenie pieniędzy w zakresie 7.

– Odczytywanie wskazań zegara.

wychowanie fizyczne

56

4. Zabawy ruchowe (½ godz. – wplecione w przebieg zajęć).

– Zabawy przy piosence Pychotka-smakotka

– Zabawy rozwijające szybką reakcję na sygnał.

– Biegi i skoki obunóż i jednonóż.

Dzień 5. Pomagam w kuchni

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin