Poradnik do Atlantis II(1).doc

(18153 KB) Pobierz

PC

 

http://www.miastogier.pl/poradnik,pc,7.html

  Poradnik do Atlantis 2

Wstęp

No więc jesteś Szafarzem światła, masz bardzo ważną misje do spełnienia. W tym poradniku pomogę Ci zrobić tak, żeby została ona wypełniona jak najlepiej.

Zaczynasz gdzieś na lodowatym lądzie, w oddali widzisz statek, udaj się na niego. Kiedy znajdziesz się na pokładzie zejdź schodami pod pokład. Tu znajdziesz po prawej stronie beczkę na której leży kamień.



Jest to kamień który umożliwia Ci przeniesienie się do Jukatanu. Idąc dalej w głąb statku, napotkasz szamana z którym porozmawiaj. Ten da Ci kulę. Dalej po lewej stronie znajduje się biurko, a pod nim kolejny kamień który umożliwia przeniesie do Irlandii.



Ostatni w tym pomieszczeniu kamień znajduje się pod hamakiem, naprzeciwko kamienia drugiego.



Dzięki niemu trafisz do Chin.
Gdy obrócisz się nieco w lewo, zobaczysz teleport. Wystarczy, że użyjesz jednego z trójkątów na tym urządzeniu, a zostaniesz przeniesiony. Pierwsze proponuje Ci przeniesienie się do Irlandii.
Tam jako mnich będziesz musiał rozwikłać niezwykłą zagadkę.

 

Irlandia Część I

Po odbyciu pierwszej rozmowy z Twoim przełożonym, będziesz znał twoje pierwsze zadanie. Musisz znaleść jednego z twoich braci i sprawdzić czy wszystko jest w porządku. Aby to zrobić wyjdź z pokoju, następnie obróć się w prawo i idź prosto aż do wyjścia. Powinieneś zobaczyć drogę



a w oddali postać człowieka. Podejdź do niego i spróbuj porozmawiać. Wróć teraz do przełożonego i opowiedz mu o Finbarze, mnichu z którym przed chwilą rozmawiałeś. Wypytaj go o wszystko, udaj się teraz spowrotem do miejsca gdzie stoi Finbar. Z tego miejsca powinieneś ujrzeć kurhan.



Wejdź do jego wnętrza, znajduje się tam niekompletna czaszka. Jak się domyślasz twoim zadaniem jest odnalezienie brakujących elementów. Jest ich pięć.
Więc pierwszy element znajdziesz w ulu.



Aby tam dotrzeć, obejdź kurhan.
Teraz wróć do kurhanu, powinieneś zobaczyć te drzewa.



Tuż za wzgórzem na którym się znajdują, jest norka lisa. Musisz go przestraszyć, aby ostatni kawałek pojawił się koło studni



znajdującej się nieopodal kościoła. Teraz udaj się do ogródka, który znajduje się na lewo od Finbara. Weź widły



i wróć na plac koło kościółka. Na kościół da się wyjść po drabinie, kiedy dotrzesz na górę, za pomocą wideł, strąć z góry krzyża kolejny fragment.



Zejdź do kościoła i podnieś go. Następna część jest w kościele, leży na regale obok obrazu.



Ostatni kawałek znajduje się na pastwisku owiec. Aby tam dotrzeć idź do Finbara, następnie miń ogródek a zobaczysz owce.



Fragment czaszki znajdziesz pod kamieniem.

 

Irlandia Część II

Wróć do kurhanu, uzupełnij czaszkę wszystkimi brakującymi elementami. Ujrzysz głowę która nic nie może powiedzieć. Wróć na główny plac, tam jest chatka, położona najbardziej na lewo. W niej znajduje się pusty dzbanek, który musisz zabrać.



Udaj się do kościoła, w przejściu po lewej stronie jest źródełko, wypływające z twarzy kobiety.



Napełnij dzbanek woda, teraz idź podejdź do księgi przy której zaczynałeś przygodę w Irlandii. Weź pióro



i wejdź do książki. Porozmawiaj o wszystkim z niebieską postacią. Na jednej ze ścian jest wyjście.



Teraz po wyjściu z kościoła idź w lewo i obejrzyj symbole na ścianie. Udaj się do starego mnicha który przeniósł się na placyk ze studnią. Wypytaj go o symbole, ten w zamian do Ci klucz którym otwórz skrzynie.



Wyjmij z niej nóż oraz pergamin. Udaj się do kurhanu i użyj dzbanka z wodą na twarzy. Porozmawiaj z nią o wszystkim i daj jej nóż. Nóż będzie miał teraz właściwości magiczne. Wróć do starego mnicha i zapytaj go o drzewa, przy nim obejrzyj pergamin i dowiedz się o nazwy drzew. Teraz udaj się do ściany kościoła na których znajdują się symbole. Za pomocą noża wyrzeźb taki układ.



Użyj noża na symbolu ślimaka, aby otworzyła się skrytka. Wyjmij z niej laskę



i udaj się teraz do kamienia z symbolem konia.

 

Irlandia Część III



Znajduje się zaraz obok kurhanu. Użyj laski na koniku,a ten pogalopuje. Ustaw się tak jak tu



poczekaj aż podbiegnie wystarczająco blisko i go złap. Podejdź teraz do wody



i użyj konia, ten ożyje. Wsiądź na niego, a ujrzysz zupełnie inny świat. Na drzewie siedzi poeta, podejdź do niego. Czeka Cię teraz zagadka na słuch, nie ma tu powtarzalności więc musisz sam się wsłuchać w dźwięki. Nie jest to trudne, słuchaj dźwięku wygwizdanego przez poetę i dopasuj do głosu jednego z pięciu ptaków. Musisz odgadnąć 3 razy pod rząd melodie, wtedy artysta z tobą porozmawia. Zapytaj go o szklaną wierze, aby się Ciebie pozbyć da Ci laskę. Podejdź do muru i wbij w ziemie laskę



Pojawi się studnia, do której wejdź i dopłyń tak głęboko jak się da. Ale niestety nie pokonasz węża więc wróć na powierzchnie i porozmawiaj z poetą, ten powie Ci o osobie która może Ci pomóc. Wróć do normalnego świata i udaj się do kościoła. Za pomocą długopisu znów wejdź do księgi i porozmawiaj z niebieskim facetem. Porozmawiaj o poecie oraz o córce, a następnie wyjdź z książki. Udaj się teraz do kurhanu i porozmawiaj o wszystkim z królem. Teraz nadeszła pora, żebyś porozmawiał z mnichem, ten da Ci krzyż.



Idź do kościoła i włóż krzyż w obraz.



Porozmawiaj z boginią



ta uwolni córkę rzemieślnika. Wejdź znów do książki i porozmawiaj z Armid na temat węża. Musisz wyjść i dorysować łososia w książce. Wejdź do niej spowrotem i znów porozmawiaj o wężu w studni, da Ci amulet.



Wyjdź i udaj się do wierzchowca, przejdź do drugiego świata. Wejdź do studni, zanurkuj i użyj amuletu, a zyskasz szklaną wierzę. Wróć do rzeczywistości i idź do kościoła. Wejdź do księgi porozmawiaj z królem i wyjdź. Domaluj miecz królowi za pomocą pędzla i wejdź ponownie. Daj szklaną wierzę rzemieślnikowi, weź miecz od króla i użyj go na magicznej wierzy.



Podnieś rękę króla, następnie oddaj ją właścicielowi i podaruj mu również miecz. W ten sposób przywrócisz równowagę. Wyjdź jeszcze z kościoła i tak znajdziesz się na statku. Teraz wypadało by udać się do Chin, w tym celu włóż kamień spod hamaka do teleportu.

 

Chiny Część I

Kiedy znajdziesz się na miejscu, porozmawiaj ze starcem przy murze.



Wejdź do budynku i idź w lewo, porozmawiaj z facetem siedzącym za biurkiem. Wyjdź i udaj się pod główne wejście, gdzie przyjrzyj się cieniowi. Ponownie porozmawiaj ze starcem przy bramie,a następnie idź do faceta za biurkiem i wypytaj go o cień. Wróć do starca i zapytaj go o egzorcystę, teraz musisz iść spotkać się z nim do ostatniego pokoju na prawo. Gdy wejdziesz do środka i odbędziesz rozmowę, otrzymasz statuetkę żółwia oraz grawerowany medalion. Połóż posążek na środku stołu.



Teraz ustaw się naprzeciwko głowy żółwia oraz ustaw odpowiednio pierścień



tzn czerwonym przy tobie. Obróć się w kierunku ściany, starca będziesz miał po prawej. Powiedz mu że jesteś gotowy, gdy ten powie żebyś poszedł do góry zostań. Poproś go o dalsze wskazówki.



Jeżeli pójdziesz zgodnie z mapką i wszystko zrobisz ok to powinieneś zobaczyć tajemniczy pokój.



W środku podejdź do skrzyni i ją otwórz. Otwieraj wszystkie skrzynie aż dotrzesz do tej w której jest różdżka, weź ją.



Zobacz jak ułożony jest smok na podłodze, teraz podejdź do czterech wysokich świec w różnych kolorach. Za pomocą różdżki podpalaj po kolei zaczynając od czerwonej, następnie zielona, niebieska i na końcu żółta. Po pomniejszeniu idź do przodu, przeniesiesz się do innego świata. Po przejściu przez most idź do końca, a następnie obróć się w lewo. Za kamieniem znajdują się figurki, weź wszystkie.



Wróć do normalnego świata. Na planszy na której stoisz są obrazki, musisz ułożyć figurki tak jak na tych obrazkach:

 

Chiny Część II

 



Pomniejsz się znów, weź pieniądze z worka i porozmawiaj z każdą z postaci. Odkup od każdego dysk i wejdź do świata. Udaj się tam gdzie znalazłeś figurki. Musisz ułożyć je w takiej kolejności



a zsunie się pierwsza część mostu. Teraz ułóż je tak



a most będzie całkowicie dostępny. Przejdź na drugą stronę i podejdź do złotych drzwi. Ustaw strzałę tak, aby była skierowana na łucznika.



Kiedy przejdziesz przez drzwi, wejdź do wnętrza smoka. Na ścianie po lewej, znajduje się dziwna tablica z chmurkami. Klikaj kolejno lewą, dwa razy prawą, jeszcze raz lewą i na końcu prawą. Za jedną z chmurek znajduje się perła, weź ją.



Wejdź w głąb i połóż perłę na miejscu.



Znajdziesz się na wyspie z domkiem, spróbuj wejść do domu trzy raz, a pojawi się egzorcysta. Poproś go o pomoc, ten zgodzi się, jeżeli przyniesiesz mu grzyb nieśmiertelności. Drzwi do Piekła znajdują się po prawej stronie domu.



W piekle, porozmawiaj z potworem za biurkiem. Dostaniesz czysty formularz, idź dalej aż znajdziesz kobietę ze złotą maską. Ta da Ci wachlarz na którym są trzy symbole. Takie same muszą być na formularzu, symbole na wachlarzu są losowe, wiec opisze gdzie można dostać każdą z pieczęci.

 

Chiny Część III

Głowę czerwonego smoka, dostaniesz od Dobermana.



Niebieskiego konia dostaniesz od królika.



Koń da wam głowę niebieskiego tygrysa.



Kozioł da Ci pieczątkę z symbolem czerwonego tygrysa.



Głowę czerwonego konia, możesz dostać od myszy.



Od świni natomiast, dostaniesz postać niebieskiego smoka.



Aby formularz był wypełniony poprawnie, musisz mieć pieczęcie tak jak na wachlarzu idąc od jego lewej strony. Kiedy będziesz miał gotowy dokument, wróć do byka i daj mu go, ten w zamian da Ci grzyba. Wyjdź z piekła, daj grzyb egzorcyście, a otrzymasz latarnie dzięki której odpędzisz cień. Wróć do smoka, użyj jeszcze raz perły. Wyjdź złotymi drzwiami i udaj się do normalnego świat. Po powiększeniu wyjdź z klasztoru. Znajdziesz się znów na statku, teraz naszym ostatnim celem podróży jest Jukatan.

 

Jukatan Część I

Pierwsze udaj się do piramidy po prawej.



Wejdź na jej szczyt, znajdziesz tam posąg z którego weź stopę.



Wejdź w po schodach w głąb piramidy. Porozmawiaj ze strażnikiem, ten da Ci wskazówkę odnośnie kolejnego zadania. Znajdź tablice i ułóż na niej 1 sztabkę i 4 kulki.



Teraz strażnik puści Cię niżej. Gdy zejdziesz znajdź kolejną tablice i na samym dole daj 1 kulkę, na drugiej od dołu płycie daj 4 kulki.



Porozmawiaj ze strażnikiem, ten przepuści Cię. Zobaczysz teraz zamknięte drzwi, które musisz otworzyć wciskając guzik na ścianie po lewej.



W środku jest martwy krokodyl, pod nim znajdziesz kolejną płytę. Na samym dole daj 1 kulkę, na drugiej od dołu płycie daj 1 sztabkę i 3 kulki, a na trzeciej od dołu płycie daj 3 sztaby i jedną kulkę.



Teraz w paszczy krokodyla znajdziesz drugą stopę, weź ją. Obie stopy włóż w otwory w ścianie po lewej, w ten sposób otworzysz sobie wyjście. Zanim jednak wyjdziesz wyjmij obie stopy z otworów. Teraz udaj się na szczyt drugiej piramidy. Porozmawiaj ze księciem i kapłanem. Teraz porozmawiaj z kapłanką, która da Ci bandaże dla króla. Daj je królowi, porozmawiaj z nim i z kapłanem i wyjdź. Oddaj kapłance zakrwawione bandaże i porozmawiaj z nią. Zaoferuj pomoc, gdy ta zapyta czy pójdziesz do krainy zmarłych, zgódź się. Porozmawiaj z nietoperzem i dowiedz się o próbie tęczowego mostu. Idź w krzaki a zobaczysz układankę



ułóż ja tak i kliknij na kwadracie w którym znajduje się postać, a znajdziesz się po drugiej stronie.



Teraz musisz poszukać siedmiu gwiazdek, które są rozrzucone po całej wyspie. Na wyspie są kolorowe kamienie, to one są odnośnikami przy szukaniu gwiazdek. Gwiazdki znajdziesz tylko na ziemi, więc patrz uważnie pod nogi.

 

Jukatan Część II



Jedną stopę włóż do ołtarza



a drugą do pomnika który się pojawił.



Porozmawiaj z bogiem wężem, ten da Ci pióro. Teraz udaj się łódką na wyspę z żabą. Licząc, że zaczniesz płynąć od wyspy na której jest nietoperz, udaj si trzy razy w lewo i po lewej stronie znajdziesz żabę. Kiedy popłyniesz w głąb dżungli znajdziesz miejsce gdzie da się wejść w jej głąb. Znajdują się tam dwa drzewa z pajęczynami. Wejdź na to po prawej. Musisz wziąść pająkowi zdobycz, aby to zrobić wykorzystaj miejsce w pajęczynie, gdzie jest dziura. Podejdź bliżej pająka, aby ten za Tobą podążał, obejdź dziurę i szybko podejdź do środka siatki, w ten sposób gąsienica będzie Twoja. Wróć do żaby i daj jej robaka. Teraz popłyń znów na wyspę z pająkami, tym razem drzewo po lewej. Są tu dwa pająki, ponownie spraw by Cię śledziły. Musisz wykorzystać dziurę, tym razem będziesz musiał obejść pajęczynę po nitce najbardziej oddalonej od środka. Kiedy zrobisz pełne kółko, a oba pająki będą za Tobą szły, na wysokości konika polnego, wejdź szybko do środka i weź go. Znów udaj się do żaby i daj jej konika. Ponownie udaj się na pajęczynę, tym razem zastaniesz królową pająków. Użyj listka który otrzymałeś od boga węża, aby na chwile unieruchomić pająka, teraz szybko weź miecz i uderz ją. Weź czaszki, gdy będziesz wracał i staniesz na wysokości pająka, uderz go jeszcze raz mieczem, po czym zejdź z drzewa. Teraz idź do boga i daj mu czaszki. Ten da Ci chulel, wróć na wyspę z nietoperzem i powiedz mu że wypełniłeś misje. Kliknij na stojaku aby wrócić do świata.



Daj królowi chulel, to koniec podróży do Jukatanu.

 

Cztery Kule

Musisz teraz odbyć 4 kosmiczne podróże. Pierwsza odbędziesz gdy przymierzysz kulę którą dał Ci szaman ze statku, do jego przedniej części.



Teraz udaj się do Irlandii, tam w przejdź koniem do innego świata. Na drzewie koło studni użyj kuli.



W kosmosie kliknij na ziemię i wróć przez konia do normalnego świata. Na statek przenieś się, klikając na twarzy płaczącej kobiety w kościele. Teraz przenieś się do świata majów, tam kuli użyj na piramidzie.



Żeby powrócić na statek użyj płomienia.



Teraz podróż do Chin. Wejdź to tajemnego pokoju i pomniejsz się. Dojdź aż do złotej bramy, obróć się i przymierz kulę do skały.



Aby powrócić na statek wróć przed główną bramę klasztoru, weź pałkę i uderz w gong. Kiedy będziesz na statku użyj jeszcze raz kuli, aby dostać się do przestrzeni kosmicznej, tam powędruj trochę, aż Twoja kula zamieni się w kryształ. Włóż do maszyny wszystkie kamienie według wskazówek zegara, bo ważna jest kolejność w jakiej je wkładasz. Każdy kamień ma określone miejsce, na końcu włóż w środek kryształ.



Kliknij na kurtynach dwa razy tą samą kolejność.

 

 



Znajdziesz się w cudownej krainie. Porozmawiaj z królową, następnie opuść wyspę. Przemieszaj się miedzy lokacjami, zbierając w każdej jakiś przedmiot. Kiedy znajdziesz się w Irlandii użyj gwiazdy na oknie po prawej stronie księgi.



W ten sposób zostaniesz przeniesiony do podwodnego świata. Znajdź bramę do miasta



w środku znajduje się kryształ, weź go. Płynąc dalej w głąb miasta natrafisz na ośmiornicę, klikaj szybko kryształem na mackach, a pokonasz zwierzę i znajdziesz się spowrotem na statku. Teraz włóż tylko kryształ do machiny



i przemierz przestrzeń kosmiczną, aż do czerwonej galaktyki. To już koniec tej fascynującej przygody.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin