koncepcja bezp. narod. FR z 1997r. [POL] - tłumaczenie google.doc

(132 KB) Pobierz
Koncepcja bezpieczeństwa narodowego Federacji Rosyjskiej z 17 grudnia 1997

Koncepcja bezpieczeństwa narodowego Federacji Rosyjskiej z 17 grudnia 1997

 

Po zatwierdzeniu Koncepcji Bezpieczeństwa Narodowego Federacji Rosyjskiej

 

W celu wzmocnienia wysiłków rząd federalny, władze państwowe Federacji Rosyjskiej, organizacji i obywateli Federacji Rosyjskiej za zapewnienie narodowych interesów i bezpieczeństwa Federacji Rosyjskiej dekrety:

 

1. O zatwierdzenie załączonych Koncepcja Bezpieczeństwa Narodowego Federacji Rosyjskiej.

 

2. Rząd federalny i władze Federacji Rosyjskiej przepisów Koncepcja Bezpieczeństwa Narodowego Federacji Rosyjskiej w praktyce i w rozwoju dokumenty związane z zabezpieczeniem interesów narodowych Federacji Rosyjskiej.

 

3. Poinformuj Sekretarz Rady Bezpieczeństwa Rosji:

 

przygotowanie Prezydenta Federacji Rosyjskiej raporty zawierające analizy, oceny i prognozy polityczno - wojskowymi i międzynarodowej pozycji Rosji;

 

rozwijających dyrektyw Prezydenta Federacji Rosyjskiej, najwyższych urzędników państwowych, federalnych agencji wykonawczych, w celu realizacji koncepcji bezpieczeństwa narodowego Federacji Rosyjskiej.

 

4. Kontrola wykonania, wymienionych w ustępie 3 niniejszego dyrektyw dekretu Prezydenta Federacji Rosyjskiej o powierzeniu sekretarza Rady Bezpieczeństwa Federacji Rosyjskiej.

 

Prezydent Federacji Rosyjskiej               Borys Jelcyn

 

Kreml w Moskwie

17 grudnia 1997

N 1300

 

Zatwierdzony

Dekretu prezydenckiego

Federacja Rosyjska

17 grudnia 1997 N 1300

 

Pojęcie

bezpieczeństwa narodowego Federacji Rosyjskiej

 

Koncepcja Bezpieczeństwa Narodowego Federacji Rosyjskiej (dalej - Vision) - system poglądów na temat bezpieczeństwa w Federacji Rosyjskiej bezpieczeństwa jednostki, społeczeństwa i państwa od zewnętrznych i wewnętrznych zagrożeń we wszystkich dziedzinach życia. Koncepcja sformułowanych przez głównych kierunków polityki państwa w Federacji Rosyjskiej.

 

W ramach bezpieczeństwa narodowego Federacji Rosyjskiej jest rozumiane bezpieczeństwo wielonarodowego ludzi jako nośnik suwerenności i jedynym źródłem władzy w Federacji Rosyjskiej.

 

 

I. Rosja w globalnej społeczności

 

 

Sytuacja światowa charakteryzuje się dynamiczną transformację stosunków międzynarodowych. Po zakończeniu ery dwubiegunowej konfrontacji panowały dwa wzajemnie wykluczające się tendencje.

 

Pierwsza tendencja jest wzmocnienie ekonomicznej i politycznej pozycji znaczącej liczby państw i ich stowarzyszenia integracji w poprawie mechanizmów wielostronnych zarządzania procesów międzynarodowych. W tym przypadku, coraz większą rolę odgrywa gospodarczych, politycznych, naukowych - czynniki techniczne, środowiskowe i informacji. Rosja ułatwi tworzenie tworzenie ideologii wielobiegunowego świata na tej podstawie.

 

Druga tendencja jest pokazana za pomocą próby stworzenia struktury stosunków międzynarodowych, opartych na dominacji w społeczności międzynarodowej rozwiniętych krajów zachodnich pod przywództwem USA i przeznaczony do jednostronnej, zwłaszcza wojsko, kluczowe kwestie w polityce światowej, z obejściem podstawowych norm prawa międzynarodowego.

 

Kształtowanie stosunków międzynarodowych towarzyszy konkurencji i pragnienie kilku państwom, aby zwiększyć jego wpływ na politykę świata, w tym poprzez stworzenie broni masowego rażenia. Wartość wojskowego bezpieczeństwa aspektów stosunków międzynarodowych nadal jest znaczący.

 

Rosja jest jednym z największych krajów świata, z długą historią i bogate narodowe tradycje kulturalne. Mimo trudnej sytuacji międzynarodowej oraz trudności o charakterze wewnętrznym, to ze względu na znaczne gospodarczej, naukowej - możliwości technicznych i wojskowych, unikalny strategiczne położenie na kontynencie Eurazji cel nadal odgrywa ważną rolę w procesach globalnych.

 

W dłuższej perspektywie - większa integracja Rosji z gospodarką światową, rozwój współpracy z międzynarodowymi instytucjami gospodarczymi i finansowymi. Cel pozostaje wspólnota interesów Rosji i interesy innych państw w wielu kwestiach bezpieczeństwa międzynarodowego, w tym walki z rozprzestrzenianiem broni masowego rażenia, zapobieganiu i rozwiązywaniu konfliktów regionalnych, zwalczania międzynarodowego terroryzmu i handlu narkotykami, rozwiązywania najbardziej palących kwestii ochrony środowiska o znaczeniu globalnym, w tym problemów jądrowej i promieniowania bezpieczeństwa.

 

Jednak, aktywne starania podejmowane przez niektóre państwa w celu osłabienia pozycji Rosji w dziedzinie politycznej, gospodarczej, wojskowej i innych. Próby ignorowania interesów Rosji przy rozwiązywaniu najważniejszych problemów w stosunkach międzynarodowych, w tym w sytuacjach konfliktu, mogą podważać międzynarodowego bezpieczeństwa i stabilności, utrudniają pozytywnych zmian zachodzących w stosunkach międzynarodowych.

 

W wielu krajach, m.in. w Rosji, znacznie nasiliły się problem terroryzmu, który ma ponadnarodowy charakter i zagraża stabilności na świecie, co wymaga wspólnych wysiłków społeczności międzynarodowej, zwiększenia efektywności istniejących form i metod zwalczania tego zagrożenia, podjęcie natychmiastowych działań na neutralizacji.

 

 

II. interesów narodowych Rosji

 

 

interesów narodowych Rosji - jest to zestaw zrównoważonych interesów jednostki, społeczeństwa i państwa w sferze ekonomicznej, krajowych politycznych, społecznych, międzynarodowych, informacyjnych, wojskowych, granica, ekologicznych i innych. Są to długotrwałe i zdefiniowanie podstawowych celów strategicznych i bieżących zadań polityki wewnętrznej i zagranicznej. Interesy narodowe są świadczone przez instytucje rządowe, wykonując swoje funkcje, w tym we współpracy z istniejącymi na podstawie Konstytucji i ustaw Federacji Rosyjskiej, organizacji publicznych.

 

Interes jednostki jest realizacja konstytucyjnych praw i wolności, w celu zapewnienia bezpieczeństwa osobistego, w celu poprawy jakości i poziomu życia fizycznego, duchowego i intelektualnego rozwoju człowieka i obywatela.

 

Towarzystwa interesów w konsolidacji demokracji w tworzeniu państwa prawnego i społecznego, osiągnięcie i utrzymanie harmonii społecznej, duchowej odnowy Rosji.

 

Interesów państwa są nienaruszalności porządku konstytucyjnego, suwerenności i integralności terytorialnej Rosji politycznych, stabilności gospodarczej i społecznej, bezwarunkowy przepis prawa i utrzymanie porządku publicznego, tworzenie równych i wzajemnie korzystnej współpracy międzynarodowej.

 

Realizacja interesów narodowych Rosji jest możliwe wyłącznie w przypadku ciągłego rozwoju gospodarczego. Dlatego też narodowe interesy Rosji w tym obszarze są kluczowe.

 

W sferze politycznej interesów narodowych Rosji jest utrzymanie stabilności porządku konstytucyjnego, instytucje rządowe, w celu zapewnienia spokoju społecznego i krajowym porozumieniem, integralności terytorialnej i jedności przestrzeni prawnej, prawa i porządku oraz zakończenie procesu tworzenia społeczeństwa demokratycznego, a także w neutralizacji przyczyn i warunków sprzyjających pojawienie się politycznego i religijnego ekstremizmu, separatyzmu etnicznego i ich skutki - społeczne, etniczne i konflikty religijne, terroryzm.

 

interesów narodowych Rosji w sektorze społecznym są w celu zapewnienia wysokiego standardu życia.

 

Narodowe interesy w sferze duchowej jest utrzymanie i wzmocnienie wartości moralne społeczeństwa, tradycji patriotyzmu i humanizmu, kulturalnych i naukowych kraju.

 

narodowych interesów Rosji na arenie międzynarodowej jest zapewnienie suwerenności, wzmocnienia pozycji Rosji jako wielkiego mocarstwa - jeden z najbardziej wpływowych centrów świata wielobiegunowego w rozwoju sprawiedliwego i wzajemnie korzystnych stosunków ze wszystkimi krajami i stowarzyszeń integracji, przede wszystkim z państw - członków Wspólnoty Niepodległych Państw i jej partnerów tradycyjnych Rosji, przestrzegania uniwersalnych praw i wolności człowieka i niedopuszczalności stosowania podwójnych standardów w tej sprawie.

 

narodowe interesy Rosji w dziedzinie informacji zamknięte zgodnie z konstytucyjnych praw i wolności obywateli w pozyskiwaniu i wykorzystywaniu informacji w rozwój nowoczesnych technologii telekomunikacyjnych, ochrony zasobów informacji o stanie przed nieautoryzowanym dostępem.

 

interesów narodowych Rosji w operacji wojskowej jest do obrony niepodległości, suwerenności, integralności terytorialnej państwa i, zapobiegania agresji przeciwko Rosji i jej sojuszników, w celu zapewnienia warunków do pokojowego, demokratycznego rozwoju państwa.

 

narodowe interesy Rosji na obszarze przygranicznym jest stworzenie politycznych, prawnych, organizacyjnych i innych warunków w celu zapewnienia niezawodnej ochrony granicy państwowej Federacji Rosyjskiej zgodnie z ustawodawstwem Federacji Rosyjskiej porządku i zasad działalności gospodarczej i innych w obszarze przygranicznym Federacji Rosyjskiej.

 

narodowe interesy Rosji w dziedzinie ochrony środowiska jest utrzymanie i poprawę stanu środowiska naturalnego.

 

Zasadnicze części interesów narodowych Rosji jest, by chronić ludzi, społeczeństwa i państwa przed terroryzmem, w tym międzynarodowych, jak również z naturalnych i sztucznych oraz ich konsekwencje, w czasie wojny - przed zagrożeniami wynikającymi z prowadzenia operacji wojskowych albo z powodu tych działań .

 

 

III. Zagrożenia dla bezpieczeństwa narodowego

Federacja Rosyjska

 

 

Stan gospodarki krajowej, niedoskonały system organizacji rządem i społeczeństwem obywatelskim, społeczno - politycznej polaryzacji społeczeństwa rosyjskiego i kryminalizacja stosunków społecznych, wzrost przestępczości zorganizowanej oraz wzrost terroryzmu, zaostrzenie etnicznych i komplikacji stosunków międzynarodowych stanowią szeroką gamą zagrożeń wewnętrznych i zewnętrznych dla bezpieczeństwa narodowego.

 

W zagrożenia ekonomiczne są złożone i wynikają przede wszystkim znaczne obniżenie produktu krajowego brutto, inwestycji niższe, działań innowacyjnych i naukowych - potencjału technologicznego, stagnacji w sektorze rolnictwa, brak równowagi systemu bankowego, zwiększenie zewnętrznych i krajowych długu publicznego, tendencja do dominacji w eksporcie paliwa i surowców i komponentów energii, a import - żywności i dóbr konsumpcyjnych, w tym podstawowe elementy.

 

Osłabienie naukowego i technologicznego potencjału kraju, ograniczenie badań nad strategicznie ważnych obszarów rozwoju naukowego i technologicznego, odpływ zagranicznych specjalistów i własności intelektualnej grożą Rosja utraciła pozycję lidera na świecie, degradacja przemysłu high-tech, wzmocnienie zewnętrznych zależność technologiczną od i osłabienia zdolności Rosji obrony.

 

Negatywnych procesów w gospodarce leżą na sercu separatystyczne aspiracje niektórych osób z Federacji Rosyjskiej. Prowadzi to do większej niestabilności politycznej, osłabienie jednej przestrzeni gospodarczej z Rosją i jej najważniejszych elementów - przemysłowych, technologicznych i transportowych, finansowych, bankowych, kredytów i systemów podatkowych.

 

rozpadu gospodarcze, społeczne zróżnicowanie społeczeństwa, dewaluacja wartości duchowe wspieranie napięcie w stosunkach między regionami i centrum, stwarzających zagrożenie dla struktury federalnej i struktury społeczno-gospodarczej Federacji Rosyjskiej.

 

Etnoegoizm, etnocentryzm i szowinizm, które pojawiają się w działalności wielu organizacji społecznych, a także niekontrolowanej migracji przyczynia się do wzmocnienia nacjonalizmu, ekstremizmu politycznego i religijnego, separatyzmu etnicznego i stworzenie warunków do konfliktu.

 

Wspólnej przestrzeni prawnej w kraju zmyte ze względu na niezgodność z zasadą przepisy priorytet Konstytucji Federacji Rosyjskiej w stosunku do innych norm prawnych prawa federalnego nad normami Federacji Rosyjskiej, brak płynności administracji publicznej na różnych szczeblach.

 

Zagrożenie kryminalizacja stosunków społecznych powstających w procesie reform społeczno-politycznej i gospodarczej, nabiera szczególnego pilności. Poważne błędy popełnione na początkowym etapie reform gospodarczych, wojskowych, organów ścigania oraz w innych obszarach działalności rządu, osłabiając system państwowej regulacji i kontroli, niedoskonałości ram prawnych i brak silnej porządku publicznego w sferze społecznej, zmniejszając moralnego i intelektualnego potencjału społeczeństwa są głównymi czynnikami przyczyniając się do wzrostu przestępczości, zwłaszcza w jej zorganizowanych form, a także korupcji.

 

Konsekwencje tych niepowodzeń wydaje się osłabić kontrolę prawną nad sytuacją w kraju, łączenie poszczególnych elementów wykonawczych i ustawodawczych gałęzie struktur kryminalnych, ich penetracji w sferze zarządzania przedsiębiorstwami bankowości, przemysłu duże, organizacje handlowe i sieci dystrybucji towaru. W tym zakresie walki z przestępczością zorganizowaną i korupcją jest nie tylko prawnych, ale także politycznych.

 

Skali terroryzmu i przestępczości zorganizowanej rosną z powodu konfliktu często towarzyszą zmiany własności, eskalacja walki o władzę na podstawie grupy etniczno-narodowych i interesów. Brak skutecznego zapobiegania przestępczości społecznej, nieodpowiednie prawne i logistyczne wsparcie działań w celu zapobiegania terroryzmowi i przestępczości zorganizowanej, nihilizm prawny, odpływ z narządów umiejętności egzekwowania prawa w celu zwiększenia wpływu tej zagrożenie dla jednostki, społeczeństwa i państwa.

 

Zagrożenie dla bezpieczeństwa narodowego Rosji w sferze społecznej tworzy głębokie rozwarstwienie społeczne w wąskim kręgu bogatych i dominujących dużo biednych ludzi, zwiększenie udziału ludności żyjącej w ubóstwie, rosnącego bezrobocia.

 

Zagrożenie dla zdrowia fizycznego narodu jest kryzys zdrowia i ochrony socjalnej ludności, wzrost spożycia alkoholu i narkotyków.

 

Wpływ głębokości kryzysu społecznego jest ostry spadek płodności i długości życia w kraju, odkształcenie demograficznych i społecznych skład społeczeństwa, osłabienia siły roboczej, jako podstawę do rozwoju produkcji, osłabienie podstawowej komórki społecznej - rodziny, zmniejszenie duchowego, moralnego i twórczego potencjału ludności.

 

Głęboki kryzys w sferze politycznej, społecznej i duchowej może doprowadzić do utraty demokratycznej zyski.

 

Główne zagrożenia na arenie międzynarodowej ze względu na następujące czynniki:

 

pragnienie poszczególnych państw i organizacji międzypaństwowych na zmniejszenie roli mechanizmów istniejących w celu zapewnienia bezpieczeństwa międzynarodowego, przede wszystkim ONZ i OBWE;

 

niebezpieczeństwo osłabienia politycznych, gospodarczych i wojskowych wpływów Rosji w świecie;

 

wzmocnienie wojskowo-politycznych bloków i sojuszy, zwłaszcza ekspansja NATO na wschód;

 

możliwe pojawienie się w bezpośrednim sąsiedztwie rosyjskich granic obcych baz wojskowych i dużych kontyngentów wojskowych;

 

rozprzestrzenianie broni masowego rażenia i środków ich przenoszenia;

 

osłabienie procesów integracyjnych w krajach Wspólnoty Niepodległych Państw;

 

powstawania i eskalacji konfliktów w pobliżu granicy państwowej z Federacją Rosyjską i zewnętrznych granic państw - członków Wspólnoty Niepodległych Państw;

 

roszczeń do terytorium Federacji Rosyjskiej.

 

Zagrożenia dla bezpieczeństwa narodowego Federacji Rosyjskiej na arenie międzynarodowej, przejawia się w podejmowane przez inne państwa, by sprzeciwić się wzmocnienia Rosji jako jeden z ośrodków wpływów w świat wielobiegunowy, uniemożliwiają realizację interesów narodowych i osłabienia jego pozycji w Europie, na Bliskim Wschodzie, Zakaukazia, Azji Środkowej i Azji-Pacyfiku .

 

Poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa narodowego Federacji Rosyjskiej jest terroryzm. Międzynarodowy terroryzm prowadziły otwartą kampanię w celu destabilizacji sytuacji w Rosji.

 

Wzmocnione zagrożenia dla bezpieczeństwa narodowego Federacji Rosyjskiej w dziedzinie informacji. Poważne niebezpieczeństwo, jest pragnienie niektórych krajów dominują w przestrzeni informacyjnej świata i wygnać Rosji z zewnętrznym i wewnętrznym rynku informacji, opracowanie kilku koncepcji wojny informacji, przewidujące utworzenie niebezpieczny wpływ na zakres informacji z innych krajów; zakłócenia normalnego funkcjonowania systemów informacyjnych i telekomunikacyjnych, jak również ochrony zasobów informacji uzyskania nieuprawnionego dostępu do nich.

 

Wzrost poziomu i zakresu zagrożeń w sferze wojskowej.

 

Podniesiony do rangi doktryny strategicznej NATO przejścia do praktyki życie (wojskowy) czynności z jednostki powierzchni, bez upoważnienia ze strony Rady Bezpieczeństwa ONZ grozić destabilizacją całej sytuacji strategicznej na świecie.

 

Pogłębiający się luki technologicznej między wiele poważnych uprawnień i zwiększanie ich zdolności do tworzenia broni i sprzętu wojskowego nowej generacji zapowiadają jakościowo nowy etap wyścigu zbrojeń, radykalnej zmiany form i metod prowadzenia wojny.

 

Aktywowany działalność na terytorium Federacji Rosyjskiej obcych służb specjalnych i używanych przez organizacje.

 

Wzrost negatywnych tendencji w sferze wojskowej przyczynić się do przeciągającej się reformy organizacji wojskowej i wojskowego kompleksu przemysłowego Federacji Rosyjskiej, niedofinansowanie obrony narodowej i niedoskonałości ram regulacyjnych. Na obecnym etapie, to przejawia się krytycznie niski poziom operacyjnych i zwalczania szkolenia Sił Zbrojnych Federacji Rosyjskiej, żołnierzy innych formacji wojskowych i organów, niewłaściwe redukcji personelu wojsk (sił) z nowoczesnego uzbrojenia, sprzętu wojskowego i specjalnych, w ekstremalnych przenikliwości w problemy społeczne i prowadzić do osłabienie bezpieczeństwa wojskowego Federacji Rosyjskiej jako całości.

 

Zagrożenia dla bezpieczeństwa narodowego i interesów Federacji Rosyjskiej w obszarze przygranicznym ze względu na:

 

gospodarcze, demograficzne i kulturowe, religijne ekspansji państw sąsiadujących na terytorium Rosji;

 

zwiększenia działalności międzynarodowej przestępczości zorganizowanej, jak i zagranicznych organizacji terrorystycznych.

 

Zagrożenie pogorszenia stanu środowiska w kraju i wyczerpywanie się zasobów naturalnych jest bezpośrednio zależne od kondycji gospodarki, a także gotowość społeczeństwa do zrozumienia globalizacji i wagę tych kwestii. Dla Rosji to zagrożenie jest szczególnie duże ze względu na rozwój przemysłu energii priorytet, słabe ramy prawne ochrony środowiska, brak lub ograniczone zastosowanie technologii przyjaznych dla środowiska, niska środowiska kultury. Istnieje tendencja do korzystania na terytorium Rosji jako miejsce przetwarzania i usuwania niebezpiecznych dla środowiska materiałów i substancji.

 

W tych warunkach, osłabienie kontroli państwa, brak skuteczności mechanizmów prawnych i ekonomicznych w sytuacjach katastrof zwiększyć ryzyko katastrofy wykonane przez człowieka we wszystkich sferach działalności gospodarczej.

 

 

IV. Zapewnienie bezpieczeństwa narodowego

Federacja Rosyjska

 

 

Do głównych celów bezpieczeństwa narodowego Federacji Rosyjskiej są:

 

terminowe prognozy i wykrywanie wewnętrznych i zewnętrznych zagrożeń dla bezpieczeństwa narodowego Federacji Rosyjskiej;

 

realizacja programów operacyjnych i długoterminowych środków w celu zapobiegania i neutralizowania zagrożeń wewnętrznych i zewnętrznych;

 

zapewnienia suwerenności i integralności terytorialnej Federacji Rosyjskiej, bezpieczeństwo obszarze przygranicznym;

 

ożywienia gospodarki, niezależny i społecznie politykę gospodarczą;

 

przezwyciężenia naukowo - techniczne i technologii Federacji Rosyjskiej w zależności od źródeł zewnętrznych;

 

bezpieczeństwa na terytorium Rosji bezpieczeństwa osobistego człowieka i obywatela z jego konstytucyjnych praw i wolności;

 

doskonalenie systemu rząd Federacji Rosyjskiej, stosunków federalnych, samorządowych i ustawodawstwem Federacji Rosyjskiej, kształtowanie harmonijnych stosunków między grupami etnicznymi, wzmocnienie państwa prawa i zachowania społeczno-politycznej stabilności w społeczeństwie;

 

zapewnienia ścisłego przestrzegania przepisów prawa rosyjskiego przez wszystkich obywateli, urzędnicy, instytucje rządowe, partie polityczne, publiczne i organizacje religijne;

 

zapewnienia sprawiedliwego i wzajemnie korzystnej współpracy między Rosją a zwłaszcza czołowych narodów;

 

wejść i utrzymać się na wysokim poziomie zdolności wojskowych państwa;

 

wzmocnienia systemu nierozprzestrzeniania broni masowego rażenia i środków ich przenoszenia;

 

przyjęcia skutecznych środków w celu wykrywania, zapobiegania i zwalczania wywiadu i działań wywrotowych państw obcych w stosunku do Federacji Rosyjskiej;

 

radykalnej poprawy sytuacji ekologicznej w kraju.

 

Zapewnienie bezpieczeństwa narodowego i ochrony interesów Rosji w sferze gospodarczej są priorytetowych kierunków polityki państwa.

 

Do najważniejszych zadań w zagranicznych działalności gospodarczej są:

 

tworzenie warunków sprzyjających integracji międzynarodowej gospodarki rosyjskiej;

 

rozszerzenie rynków dla rosyjskich towarów;

 

tworzące jeden obszar gospodarczy państw - członków Wspólnoty Niepodległych Państw.

 

Wraz z liberalizacją handlu zagranicznego między Rosją i rosnącej konkurencji na globalnym rynku towarów i usług niezbędnych do wzmocnienia ochrony interesów krajowych producentów.

 

Krytyczne znaczenie ma zrównoważonego kredytowych i finansowych polityki mającej na celu stopniowe zmniejszanie uzależnienie Rosji od zewnętrznych pożyczek kredytowych i wzmocnić swoją pozycję na międzynarodowych rynkach finansowych - organizacjach gospodarczych.

 

Potrzebę wzmocnienia roli państwa w regulowaniu działalności zagranicznych banków, firm ubezpieczeniowych i inwestycyjnych oraz wprowadzenie pewnych rozsądnych ograniczeń w przenoszeniu firm zagranicznych działających w dziedzinach strategicznych zasobów naturalnych, telekomunikacji, transportu i sieci dystrybucji.

 

Skuteczne środki powinny zostać podjęte w sferze regulacji walutowych i kontroli w celu stworzenia warunków do zaprzestania płatności w walutach obcych na rynku krajowym i zapobiec niekontrolowanym wywóz kapitału.

 

Główne kierunki bezpieczeństwa narodowego Federacji Rosyjskiej w krajowej działalności gospodarczej państwa są:

 

reformy prawa i ustanowienia skutecznego mechanizmu kontroli zgodności z ustawodawstwem Federacji Rosyjskiej;

 

wzmocnienie regulacji ze strony państwa w gospodarce;

 

podjęcia niezbędnych środków w celu przezwyciężenia kryzysu gospodarczego, ochrony i rozwoju potencjału naukowego, technologicznego i produkcji, przejście do wzro...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin