Scenariusz zajęcia - W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH.doc

(40 KB) Pobierz
SCENARIUSZ ZAJĘCIA

SCENARIUSZ ZAJĘCIA

z zakresu edukacji ruchowo-zdrowotnej

 

 

1.                 Data:

2.                 Grupa wiekowa: 5-6 latki

3.                 Treści programowe:

- uczestniczenie w zabawach ruchowych z wykorzystaniem metody Labana

- uczestniczy w zabawach twórczych

- przebywa w dobrze wywietrzonym, oświetlonym i odpowiednio ocieplonym pomieszczeniu - sali

4.                 Temat zajęć: W zdrowym ciele zdrowy duch

5.                 Cele edukacyjne (dziecko):

- chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych

- uczestniczy w ćwiczeniach kształtujących wyczucie własnego ciała, przestrzeni, ciężaru, rozwija płynność ruchów w napięciu i rozluźnieniu,

- adaptuje ruchy własne do ruchów partnera

- wykorzystuje wyobraźnię twórczą,

6.                 Metody nauczania:

- słowna: rozmowa, objaśnienie

- czynna (działalność praktyczna dzieci): kierowanie własną działaniem, , samodzielnych doświadczeń

- oglądowa: pokaz, przykład osobisty

7.                 Formy organizacyjne

- indywidualna,

- zbiorowa,

- pary

8.                 Środki dydaktyczne:

płyta CD, bębenek, tamburyno,

 

 

 

 

 

9.                 Literatura przedmiotu:

Czapara E., Żaba-Żabińska W.[red.] „Przedszkole czterolatka. Przewodnik metodyczny”, wyd. MAC Edukacja, Kielce 2008;

Kwaśniewska M., Żaba-Żabińska W. „Nasze przedszkole. Program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci”, wyd. MAC Edukacja, Kielce 2009;

 

 

 

10.             Przebieg zajęć

Tok zajęć

Czynności n-la

Czynności dzieci

Czynności organizacyjno-porządkowe

Wprowadzenie do tematyki zajęć

 

Uświadomienie celu zajęć

Zabawa orientacyjno-porządkowa

 

 

 

 

Realizacja tematu – wyczucie przestrzeni,

 

 

 

Rozwijanie wyczucia płynności ruchów w napięciu i rozluźnieniu

 

 

 

 

Wyczucie własnego ciała

 

 

 

 

 

Wyczucie ciężaru

 

Adaptacja ruchów własnych do ruchów partnera

 

 

Podsumowanie

- zaproszenie dzieci na dywan,

 

 

- przekazanie w kole iskierki przyjaźni poprzez uścisk ręki

 

- studentka prosi, by dzieci stanęły w rozsypce, tak by każdy miał miejsce, wyjaśnia zabawę:

Dzieci tańczą w rytm muzyki. Gdy muzyka przestaje grać dzieci uważnie słuchają:

jedno uderzenie w bębenek – dzieci szybko zwijają się w kłębek jak jeże.

dwa uderzenia w bębenek - dzieci próbują dosięgnąć czubka drzewa.

- s-tka zaprasza do kolejnej zabawy

Dzieci swobodne biegają w dowolnych kierunkach z obrotami i podskokami z towarzyszeniem żywej muzyki. Na przerwę w muzyce piękny ukłon i pozostanie w bezruchu do chwili, gdy muzyka znowu zacznie grać.

- s-tka poleca, by dzieci stanęły w rozsypce, tak, by każdy miał miejsce. Wyjaśnia zasady.

Lekkie uderzenie w tamburyno – dzieci poruszają się wysoko na palcach, lekko wirując.

Głośne uderzenie – dzieci wykonują energiczne ruchy całym ciałem, przechodzą z pozycji wysokich do niskich.

- dzieci wykonują dowolne ruchy samymi ramionami, w różnych pozycjach wyjściowych.

- dzieci wykonują dowolne ruchy samymi nogami, w różnych pozycjach wyjściowych.

- dzieci wykonują dowolne ruchy całym ciałem, w różnych pozycjach wyjściowych.

- podnosimy ciężki kamień, nast. mały kamyczek

- dzieci ćwiczą parami. Jedno jest lustrem i odbija ruchy kolegi, który stoi przed lustrem, następnie zmiana ról,

- dzieci maszerują do rytmu wystukiwanego przez tamburyno, zatrzymanie i piękny ukłon

- przekazanie iskierki przyjaźni na zakończenie zajęć, podziękowanie za wspólną zabawę;

- dzieci siadają przed tablicą

 

 

- przekazują iskierkę poprzez uścisk ręki, aż wróci do tego kto ja rozpoczął (s-tki),

- dzieci wykonują polecenia s-tki, naśladują jej ruchy,

 

- tańczą w rytm muzyki, reagują na polecenia,

 

 

 

 

- biegają po Sali, uważając na inne dzieci, na przerwę w muzyce wykonują ukłon,

 

 

 

 

- stoją w rozsypce, reagują na rodzaj dźwięku,

 

 

 

 

 

 

- dowolne ruchy różnymi częściami ciała,

 

 

 

 

 

- wyczuwają ciężar, demonstrują go całym ciałem,

- ćwiczą parami

 

 

- maszerują do rytmu, po kole,

- przekazują iskierkę poprzez uścisk ręki, aż wróci do tego kto ja rozpoczął .

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin