Budowa i mechanika roweru górskiego.pdf

(1174 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
Budowa i mechanika
roweru górskiego
Andrzej Olejniczak
Komisja Turystyki Kolarskiej
Oddziału Międzyuczelnianego PTTK w Warszawie
864804468.051.png 864804468.062.png
Budowa i mechanika
roweru górskiego
Budowa roweru górskiego
1. Rodzaje rowerów
2. Ogólna budowa roweru
3. Rama
4. Mostek, kierownica, stery
5. Przerzutka tylna i przednia
6. Manetki i klamkomanetki
7. Koło
8.
Hamulec
Komisja Turystyki Kolarskiej
Oddziału Międzyuczelnianego PTTK w Warszawie
864804468.073.png 864804468.084.png 864804468.001.png 864804468.002.png 864804468.003.png 864804468.004.png 864804468.005.png 864804468.006.png 864804468.007.png 864804468.008.png 864804468.009.png 864804468.010.png 864804468.011.png 864804468.012.png 864804468.013.png 864804468.014.png 864804468.015.png 864804468.016.png 864804468.017.png 864804468.018.png 864804468.019.png 864804468.020.png 864804468.021.png 864804468.022.png 864804468.023.png 864804468.024.png 864804468.025.png 864804468.026.png 864804468.027.png 864804468.028.png 864804468.029.png 864804468.030.png 864804468.031.png 864804468.032.png 864804468.033.png 864804468.034.png 864804468.035.png 864804468.036.png 864804468.037.png 864804468.038.png 864804468.039.png 864804468.040.png 864804468.041.png 864804468.042.png 864804468.043.png 864804468.044.png 864804468.045.png 864804468.046.png 864804468.047.png 864804468.048.png 864804468.049.png 864804468.050.png 864804468.052.png 864804468.053.png 864804468.054.png 864804468.055.png 864804468.056.png 864804468.057.png 864804468.058.png 864804468.059.png 864804468.060.png 864804468.061.png 864804468.063.png
Rodzaje rowerów turystycznych
Inne…
down-hill
enduro
freeride
BMX
DJ
rower miejski
rower szosowy
… ale to już raczej
nie turystyka
rower górski
rower trekkingowy
Komisja Turystyki Kolarskiej
Oddziału Międzyuczelnianego PTTK w Warszawie
864804468.064.png 864804468.065.png 864804468.066.png 864804468.067.png 864804468.068.png 864804468.069.png 864804468.070.png
Ogólna budowa roweru
mostek
manetka
siodełko
stery
sztyca
opona
obręcz
linki
szprycha
hamulec
widelec
nypel szprychy
hak przerzutki
piasta z
samozamykaczem
kaseta / tryby
amortyzator
wentyl
koło
rama
przerzutka tylna
łańcuch
pedał
korba / tarcze
przerzutka przednia
Komisja Turystyki Kolarskiej
Oddziału Międzyuczelnianego PTTK w Warszawie
864804468.071.png 864804468.072.png 864804468.074.png 864804468.075.png 864804468.076.png 864804468.077.png 864804468.078.png
Rama
Rama jest fundamentem
roweru. Lepiej zaoszczędzić na
osprzęcie niż na ramie.
Typy konstrukcji ram
–rama sztywna (dwa trójkąty – rysunek)
–rama amortyzowana (klasyczny trójkąt
z przodu i ruchomy trójkąt tylny)
górna rura
tylnego trójkąta
rura
podsiodłowa
górna rura
ramy
główka
ramy
stery
przelotka
rama sztywna
ramy amortyzowane
Materiał do budowy ram
–stal i tytan (najcięższe, ale sztywne i
wytrzymałe)
–aluminium (lżejsze, ale i mniej wytrzymałe)
–kompozyty (najlżejsze, sztywne, ale mało
wytrzymałe)
Metody ulepszania
właściwości ram
–cieniowanie (pogrubianie ścianek tam gdzie
to jest konieczne i zwężanie dla zaoszczędzenia
wagi, gdzie działające siły są mniejsze)
–zwiększenie średnicy (większa sztywność)
–obróbka cieplna, hydroforming
hak
przerzutki
dolna rura
tylnego trójkąta
mufa supportowa
(w niej support)
główna
rura ramy
piwot
widelec
Komisja Turystyki Kolarskiej
Oddziału Międzyuczelnianego PTTK w Warszawie
864804468.079.png 864804468.080.png 864804468.081.png 864804468.082.png 864804468.083.png 864804468.085.png 864804468.086.png 864804468.087.png 864804468.088.png 864804468.089.png 864804468.090.png 864804468.091.png 864804468.092.png 864804468.093.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin