5-latki(5).doc

(34 KB) Pobierz
ŻYCIE ZWIERZĄT W OKRESIE ZIMY

ŻYCIE ZWIERZĄT W OKRESIE ZIMY

 

I Prowadzenie rozmów o ptakach zaobserwowanych w drodze do przedszkola. Wypowiadanie się na temat wyglądu, sposobu odżywiania, zachowania.

II Wysłuchanie opowiadania S. Szuchowej Domek dla ptaków. Praca plastyczna techniką origami płaskie z koła- Ptaki. Zabawa orientacyjno- porządkowa  Ptaszki w gniazdkach.

C.N

·         Rozmowa z dziećmi na podstawie treści utworu

·         Posługiwanie się określeniami koło. Półkole

C.O

Dziecko:

-          oczekuje na swoją kolej

-          wyszukuje rymy

-          wykonuje pracę według podanego wzoru

III Ćwiczenie graficzne z naklejkami Dokarmiamy ptaki- przeliczanie i porównywanie ilości ptaków, posługiwanie się określeniami najwyżej, najniżej, z prawej, z lewej.

.......................................................................................................................................................

 

I Oglądanie albumów i ilustracji przedstawiających różnorodne ptaki, próby rozpoznawania i nazywania ich.

II Zabawa dydaktyczna Ukryte ptaki.  Zabawa z elementem pościgu Jastrząb i kurczęta. Lepienie z plasteliny- Ptak

C.N

·         Utrwalanie znajomości wyglądu ptaków ( sikorka, gołąb, wróbel, gawron)

·         Modelowanie sylwetki ptaka

C. O.:

Dziecko:

-          kojarzy ptaka z nazwą

-          współdziała w zespole

-          zna budowę ptaka

III Spacer – obserwacja ptaków. Wykonanie ćwiczenia graficznego Ptaki- opisywanie wyglądu ptaków, określanie ich wielkości i liczby.

.......................................................................................................................................................

 

I Oglądanie przygotowanego przez nauczyciela pokarmu dla ptaszków. Przygotowanie karmnika dla ptaków. Obserwacja ptaków, które przyleciały do karmnika.

II Przedstawienie na podstawie utworu D. Gellner Głodny ptaszek- uwrażliwienie na los zwierząt zimą. Zabawa ruchowa W karmniku Ćwiczenia gimnastyczne metodą opowieści ruchowej Zimowa wycieczka po lesie.

C.N.

·         Rozumienie potrzeby stałego opiekowania się i systematycznego dokarmiania zwierząt

C.O

Dziecko

-          rozumie potrzebę dokarmiania ptaków

-          bierze aktywny udział w inscenizacji

-          rozwija wyobraźnię ruchową ćwiczy

III Zabawy ruchowe ze śpiewem Stary niedźwiedź. Utrwalanie nazewnictwa kolorów w zabawach konstrukcyjno- manipulacyjnych – Budujemy domek dla ptaków.

........................................................................................................................................

I Oglądanie książek o zwierzętach, słuchanie ciekawostek na ich temat. Kolorowanie obrazków przedstawiających zwierzęta leśne.

II Opowiadanie nauczyciela połączone ze słuchaniem wiersza M. Buczkówny Sarenka w zimie. Zabawa z elementem pościgu Jastrząb i kurczęta. Wykonanie ćwiczenia graficznego Sarenka.

C.N

·         Uwrażliwienie dzieci na los zwierząt podczas zimy

·         Utrwalanie wiadomości na temat zwierząt leśnych.

C. O.

Dziecko:

-          wie w jaki sposób ludzie pomagają zwierzętom przetrwać zimę

-          ćwiczy spostrzegawczość wyszukując oznaczone fragmenty obrazka

-          posługuje się określeniami jasnobrązowy, ciemnobrązowy

III Zabawa naśladowcza Zwierzęta w paśniku- rozwijanie wyobraźni ruchowej i zwinności. Ćwiczenia ortofoniczne: naśladowanie głosów ptaków. Słuchanie wiersza czytanego przez nauczyciela Ptasie radio.

 

.......................................................................................................................................................

I Zabawa wspomagająca ćwiczenia tempa wypowiedzi Ptaki . Kolorowanie rysunku wróbla. Zabawa ruchowa z elementem podskoku Wróbelki i kot

II Rozmowy przy obrazku odsłanianym fragmentami Dokarmiamy zwierzęta . Zabawy przy piosence Wróbelki zimą- rozpoznawanie piosenek po ich melodii

Zabawa ilustracyjno- inscenizacyjna Głodne wróbelki

C.N

·         Ilustrowanie ruchem treści wierszy i piosenek

Dziecko:

-          rozpoznaje piosenki po ich melodii

-          naśladuje ruchem zachowania ptaków

III  Zabawy na placu przedszkolnym, zwrócenie uwagi na ślady zostawione przez ptaki na śniegu, robienie kompozycji z własnych śladów.

.......................................................................................................................................................

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin