Za pomocą tego programu twój komputer stanie się instrumentem muzycznym, za pomocą którego można komponować dźwięki, a następnie poukładać je w gotowe muzyczne utwory. Zanim jednak zaczniemy robić coś na tym programie musimy najpierw zapoznać się z interfejsem programu.
Okno aranżera - umieszcza się w nim pliki z menadżera plików, wyświetlone są w postaci obiektów.(1)
Menadżer plików - mamy w nim dostęp do spisu wszystkich plików na danym komputerze obsługiwanych przez Music Makera.(2)
Okno ścieżki - możliwość wyciszenia (Mute) lub odtworzenia (Solo) poszczególnych ścieżek.(3)
Pasek menu - dostęp do wszystkich opcj programu.(4)
Pasek narzędzi - dostęp do najbardziej przydatnych funkcji.(5)Nowy projektOtwórz projektZapisz projektZapisz wszystkie plikiCofnij poleceniePonów polecenieKasuj obiektyKopjuj obiektyGrupuj obiektyRozgrupuj obiektyMiksujWyczyść - porządkuj wszystkie okna i ustaw pozycje start/stopUstawienie parametrów odtwarzaniaUstawienia ścieżki i innych parametrów systemuUstaw okna projektu jedno po drugimUstaw okna porojektu jako nienachodzące na siebieMikser - można ustawić tu głośność każdej ścieżkiCzarodziej aranżacji utworu - aranżuje dżwięki i układa je w cały utwur Tryb internet multiplayer
Kontrola transportu - ustawienia parametrów odtwarzania, szybkość utworu (bmp). Obszar, który bedzie odtwarzany znajduje się pomiedzy znacznikami (S) i (E), które znajdują się w górnej części okna aranżera.(6)
Tryby pracy myszy - możliwość wyboru róznych trybów myszki.(7)Standardowy - lewym zaznaczamy obiekt, prawym wyświetla właściwości obiektuPomocy - w miejscu, w którym klikniemy wyświetla się pomoc na ten tematCięcia - możemy dowolnie ciąć obiektUsuwania - usuwa obiektyPodglądania - podgląd wybranego obiektuOdgrywania - odgrywa w danym miejscu utwur
Paski nawigacyjne oraz ikona Zoom - umożliwiają przewijanie oraz powiększenie szczegółów.(8)
Gdy już zapoznaliśmy się z interfejsem programu możemy tworzyć. Wybieramy z menu Plik>Nowy projekt ustawiamy liczbę ścieżek i ustawiamy głośność utworu. Teraz musimy wybrać odpowiednie sample. Możemy korzystać z dostępnych sampli które znajdują się w pakiecie programu Magix Music Maker 5, ściągnąć z internetu lub zrobić samemu wykrzystując program np.: BPM Studio. Sample są najważniejszym elementem tego programu. Ważne jest też ułożenie sampli. Korzystając z okna menadżera plików wybieramy sample i odgrywamy je,następnie umieszczmy w oknie aranżera. W oknie aranżera możemy dowolnie zmieniać sampla(obiekt), manipulować głośnością,zmiana tempa, tonacji, przeróbkowanie czyli przerabianie obiektu, korzystać z efektów(pogłos, zniekształcenie, echo, filtry)
Kiedy juz ułożyliśmy obiekty w cały utwur możemy dopracować nasz stworzony utwur używająć do tego celu miksera.
Mikser posiada 5 pasmowy eqalizer dzieki niemu bedziemy mogli ustawić wysokie i niskie dżwięki. Każda ściżka posida własny zmieniacz głośności, czystości i pozycji stereo. Możemy równierz korzystać z efektów DirectX Plugin, są to moduły efektów tak jak akustyka, wyrównywacz itp., które są produkowane przez wiele firm.
Po ustawienu miksera trzeba zapisać projekt. Projekty Music Mekera mają rozszeżenie *.vip. Pliki o takim rozszeżeniu możemy otworzyć jedynie przy pomocy Music Makera i musimy posiadać sample które zostały wykorzystane w utworze. Jest jednak możliwość wyeksportowania pliku *.vip do wav lub mp3 w tedy problem znika i do odtworzenia utworu wystarczy nam zwykły player np.: WinAmp. Aby weksportować plik należy wybrać z menu Plik>Wyeksportuj projekt>Audio jako mp3 podajemy nazwe ustawiamy parametry mp3 i gotowe.
Wymagania systemowe
Procesor: Pentium 133MhzPamięć: 32 MB RAMGrafika: 800*600Karta dżwiekowa: 16 bitowSystem: Win95, Win98, Win2000 i NTInternet: www.magix.com
irek1234