SIĘCZNY PLAN PRACY ŚWIETLICY WRZESIEŃ.docx

(18 KB) Pobierz

SIĘCZNY PLAN PRACY ŚWIETLICY WRZESIEŃ

 

HASŁO TYGODNIA

EFEKT ODDZIAŁYWAŃ WYCHOWAWCZYCH

FORMY REALIZACJI

 

Żegnajcie wakacje – witaj szkoło

UCZEŃ:

·  zna prawa i obowiązki ucznia;

·  zna lokalizacje świetlicy;

·  potrafi bezpiecznie zachowywać się w otoczeniu, w którym się znajduje;

·  potrafi wypowiadać się w sposób swobodny na temat wakacji;

·  potrafi zaprezentować się na forum grupy;

·  umie współdziałać w grupie;

·  życzliwie odnosi się do drugiej osoby;

·  integruje się z grupą.

·  Przeprowadzenie pogadanki na temat bezpiecznego zachowania na terenie szkoły, podczas zabaw, podczas wsiadania i wysiadania z autobusu. Poznanie praw i obowiązków uczniów uczęszczających do świetlicy szkolnej.

·  Wspólne oglądanie pocztówek, zdjęć z wakacji. Swobodne wypowiedzi o minionych wakacjach.

·  Wzajemna prezentacja dzieci i wychowawcy świetlicy - scenki samorodne.

·  Wykonanie rysunku kredką na temat: ”Moja wakacyjna przygoda.”

·  Śpiewanie piosenek o szkole.

·  Zabawy ruchowe na boisku (chowany, berek, itp.)

·  Gry stolikowe.

·  Zabawy muzyczno - ruchowe.

·  Zajęcia integracyjne: gry i zabawy, integracja zespołu, tworzenie norm grupowych.

 

Bezpieczna droga

UCZEŃ:

·  potrafi bezpiecznie przechodzić przez ulicę, właściwie poruszać się po okolicy;

·  zna podstawowe znaki drogowe;

·  dba o bezpieczeństwo swoje i innych;

·  umie właściwie zachować się na przystanku, w autobusie;

·  jest opiekuńczy w stosunku do innych kolegów szczególnie młodszych ;

·  zna swoje mocne i słabe strony i potrafi je właściwie wykorzystać;

·  potrafi zachować się asertywnie .

·  Zapoznanie ze sposobem poruszania się po drogach.

·  Nauka podstawowych znaków drogowych.

·  Bezpiecznie poruszamy się po okolicy. Bezpiecznie i kulturalnie zachowujemy się w autobusie - scenki rodzajowe.

·  Wykonanie znaków drogowych(tektura, farby, kredki

·  technika dowolna).

·  Zabawa muzyczna –„Znaki drogowe”.

·  Gry planszowe.

·  Krzyżówki i łamigłówki.

·  Zabawy ruchowe;

·  Samopoznanie. Poczucie własnej wartości. Postawa asertywna.

 

Chcemy żyć w czystym środowisku

UCZEŃ:

·  ma wyrobione nawyki dbania o porządek

·  wie, że należy opiekować się zwierzętami ;

·  wie jak dbać o środowisko;

·  wie, że nie należy niszczyć zieleni;

·  zna tereny chronione i zasady zachowania się na nich;

·  ma ukształtowaną wrażliwość na otaczające środowisko;

·  dostrzega zależność pomiędzy działalnością człowieka a stanem środowiska;

·  zna skutki zniszczeń ekologicznych.

·  Rozmowa na temat ochrony środowiska, co możemy zrobić, aby je ochronić?

·  Recytacja wierszy środowisku naturalnym.

·  Praca plastyczna - „Nasza ziemia”-plakat

·  Układanie tekstu piosenek o ekologii.(Rymy do „szanuj zieleń”, „nie depcz trawników”itp.)

·  Zabawy ruchowe ze śpiewem np. „Jawor”, itp.

·  Zabawy z piłką, skakanką.

·  Gry stolikowe.

·  Działalność człowieka a stan środowiska - wykazanie zależności. Formy ochrony przyrody. Zasady zachowania się na terenach chronionych.

 

Witamy jesień

UCZEŃ:

·  dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią;

·  potrafi wypowiadać się na temat jesiennego krajobrazu;

·  potrafi wyszukać informacje z książek popularnonaukowych;

·  właściwie intonuje tekst,

·  umie współpracować w grupie;

·  zna skutki uzależnień;

·  potrafi właściwie wykorzystać czas wolny.

·  Praca z tekstem - szukanie informacji dotyczących zmian zachodzących w przyrodzie jesienią i ich omówienie.

·  Konkurs recytatorski wybranych wierszy o tematyce jesiennej.

·  Przygotowanie gazetki ściennej „Jesień”. Wykonanie rysunku o tematyce jesiennej.

·  Nauka piosenki „Kolorowa jesień”.

·  Gry planszowe.

·  Zabawy z hula - hop, ze skakankami…

·  Zabawy ruchowe.

·  Ciekawe i wartościowe czasopisma.

·  Profilaktyka uzależnień. Słuchowiska profilaktyczne.



MIESIĘCZNY PLAN PRACY ŚWIETLICY –Październik 2007

HASŁO TYGODNIA

EFEKTY ODDZIAŁYWAŃ WYCHOWAWCZYCH

FORMY REALIZACJI

 

SPORT TO ZDROWIE

UCZEŃ:

·  dba o zdrowie własne oraz innych;

·  wie, jak właściwie spędzać czas wolny;

·  potrafi współdziałać w grupie;

·  szanuje siebie i innych.

·  Rozmowa na temat różnych dyscyplin sportowych i ich wpływu na zdrowie i samopoczucie.

·  Sport – to zdrowie – scenki rodzajowe.

·  Wykonanie rysunku kredkami świecowymi o tematyce „Mój czas wolny”.

·  Przygotowanie gazetki ściennej: „Zdrowy styl życia”.

·  Zabawy muzyczne z rekwizytami.

·  Zabawy ruchowe na boisku – wdrażanie do współzawodnictwa.

·  Gry planszowe.

·  Słuchowiska profilaktyczne.

·  Aktywność ruchowa i umysłowa.

 

DZIEŃ NAUCZYCIELA

UCZEŃ:

·  ma poczucie przynależności do szkoły, do klasy;

·  zna i pielęgnuje tradycje szkolne;

·  ma potrzebę pozytywnego prezentowania się,

·  radzi sobie w trudnych sytuacjach.

·  Rozmowa z dziećmi o pracy nauczyciela oraz pracowników szkoły.

·  Układanie wierszy i opowiadań o swoich wychowawcach.

·  Redagowanie i składanie życzeń.

·  Wykonywanie kolorowych laurek okolicznościowych.

·  Zabawy ruchowe ze śpiewem.

·  Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.

·  Gry stolikowe.

·  Radzę sobie w trudnych sytuacjach.

 

JESIEŃ

·  KOLOROWA PORA ROKU

UCZEŃ:

·  ma ukształtowaną wrażliwość na piękno przyrody jesiennej;

·  wie, że trzeba myć owoce i warzywa przed zjedzeniem;

·  zna nazwy drzew,

·  zna znaczenie owoców i warzyw w codziennym odżywianiu się,

·  zna zasady i reguły obowiązujące w kontaktach z innymi ludźmi.

·  Przeprowadzenie pogadanki na temat zmian zachodzących w przyrodzie jesienią.

·  Rozwiązywanie i układanie zagadek dotyczących warzyw i owoców.

·  Malujemy jesienne liście.

·  „Jarzębinowa piosenka” - zabawa ilustrująca treść piosenki.

·  Wiatr i liście – wyścigi na wesoło.

·  Gry planszowe.

·  Zasady i reguły obowiązujące w kontaktach międzyludzkich.

 

DARY JESIENI Z SADU I OGRODU

UCZEŃ:

·  wie jak dbać o środowisko naturalne;

·  zna nazwy warzyw i owoców rosnących w ogrodach i sadach;

·  zna zasady przechowywania owoców i warzyw i wykonania przetworów na zimę;

·  potrafi interpretować ruchem słyszany tekst;

·  dba o estetykę wykonania pracy plastycznej;

·  zna zależności stanu środowiska od działalności człowieka;

·  potrafi współpracować w grupie.

·  Wypowiadanie się dzieci na temat ich ogrodów - dzielenie się przeżyciami z domu rodzinnego.

·  Rozmowa o sposobach przechowywania owoców, wykonywania przetworów na zimę.

·  Słuchanie i interpretacja ruchowa wiersza ”Rzepka” J. Tuwima.

·  Wypełnienie obrysowanego konturu owoców plasteliną.

·  Śpiew ulubionych piosenek - konkurs muzyczny.

·  Gry stolikowe.

·  Wpływ codziennych czynności i zachowań człowieka na stan środowiska.

 

PAMIĘTAJMY O TYCH , KTÓRZY ODESZLI

UCZEŃ:

·  zna i pielęgnuje tradycje;

·  jest tolerancyjny, szanuje siebie i innych;

·  jest wrażliwy, pamięta o zmarłych.

·  Rozmowa o Święcie Zmarłych i o tym jak należy zachowywać się na cmentarzu.

·  Słuchanie muzyki poważnej.

·  Wykonanie wydzieranki „ Płonący znicz”.

·  Gry i zabawy stolikowe.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin