Przewodnik SEO-SEM czyli jak promować stronę małej.pdf
(
2335 KB
)
Pobierz
Przewodnik SEO – SEM,
czyli jak promować stronę małej firmy w Internecie
Przewodnik reklamy i promocji stron WWW w
Internecie dla małych firm i początkujących
przedsiębiorców
Mariusz Gąsiewski
www.ittechnology.us
1
Spis treści
Strategia i jej założenia............................................................................................................................................ 5
Nasze oczekiwania, co do efektów naszych działań w Internecie.......................................................................... 5
Kim są nasi obecni i potencjalni klienci?.............................................................................................................. 5
Specyfika szukania naszego produktu lub usługi w Internecie .............................................................................. 5
Kto jest naszą konkurencją?.................................................................................................................................. 6
Nasze przewagi konkurencyjne ............................................................................................................................. 6
Nasze działania konkurencyjne ............................................................................................................................. 6
Wybór odpowiednich słów kluczowych.................................................................................................................. 7
Kryteria wyboru słów kluczowych......................................................................................................................... 8
Słowa kluczowe, które są dla Ciebie ważne i które określają najlepiej to, czym Twoja firma się zajmuje ..... 8
Słowa kluczowe, poprzez które użytkownicy będą wyszukiwać firmy takiej jak Twoja w wyszukiwarkach
internetowych i Yellow Pages .......................................................................................................................... 8
Słowa kluczowe, które są dla Ciebie najbardziej zyskowne............................................................................. 9
Słowa kluczowe, których konkurencyjność nie przekracza Twoich możliwości. ............................................ 9
Ocena konkurencyjności frazy............................................................................................................................. 10
Prosta ocena konkurencyjności ...................................................................................................................... 10
Sprawdzanie konkurencyjności słów kluczowych za pomocą narzędzia SEO............................................... 10
Szukanie słów kluczowych ................................................................................................................................... 14
Słowa kluczowe w treści stron internetowych................................................................................................ 14
Frazy kluczowe w tagach: meta name="description" i meta name="keywords" na stronach internetowych
firm podobnych do Twojej . ........................................................................................................................... 14
Narzędzie Google do zarządzania słowami kluczowymi ............................................................................... 15
Prasa i dokumenty branżowe .......................................................................................................................... 16
Pytanie, pytanie, pytanie…............................................................................................................................. 16
Witryna internetowa.............................................................................................................................................. 17
Najważniejsze aspekty przygotowywania treści dla stron .................................................................................. 17
Przygotowanie serwisu WWW............................................................................................................................. 18
Rzeczy, których nie powinny być na stronie: ....................................................................................................... 19
Reklamy.......................................................................................................................................................... 19
Wyskakujące okienka i popup ........................................................................................................................ 19
Duże i ciężkie zdjęcia (np. żywcem wzięte z aparatu cyfrowego) ................................................................. 19
Świecące i migające obrazki, wodotryski....................................................................................................... 19
Etapy przygotowania strony:............................................................................................................................... 19
Analiza potrzeb naszych klientów. ................................................................................................................. 19
Przygotowanie adresu witryny ....................................................................................................................... 20
Wybór konta hostingowego, czyli serwera, na którym będziemy przechowywać naszą stronę internetową . 20
Stworzenie witryny internetowej .................................................................................................................... 21
Testowanie witryny ........................................................................................................................................ 21
Podstawowe elementy każdej “lokalnej” witryny internetowej: ......................................................................... 23
Strona Główna ................................................................................................................................................ 23
Podstrona “Kontakt”....................................................................................................................................... 23
Podstrona “Dojazd/Lokalizacja” .................................................................................................................... 24
Podstrona usługi (lub produkty) ..................................................................................................................... 24
Opcjonalne (ale polecane do wykonania) elementy witryny internetowej .......................................................... 24
Podstrona O firmie ......................................................................................................................................... 24
Podstrona Polecają nas/Opinie klientów,........................................................................................................ 25
Podstrona Porady dla klientów/Jak pomóc sobie w ....................................................................................... 25
Podstrona Partnerzy........................................................................................................................................ 26
Ważne techniczne elementy budowy strony. ........................................................................................................ 26
2
Tytuł strony, czyli znacznik <title></title> .................................................................................................... 26
Mata Tag Description ..................................................................................................................................... 27
Mata tag zawierający słowa kluczowe ........................................................................................................... 27
Nagłówki ........................................................................................................................................................ 28
Wyróżnienia ................................................................................................................................................... 28
Tagi alt............................................................................................................................................................ 29
Tekst na stronie............................................................................................................................................... 29
Tytuły linków, czyli tzw anchor w linkach .................................................................................................... 29
Pozycjonowanie serwisu ........................................................................................................................................ 30
Podstawowe informacje na temat linków ............................................................................................................ 30
Jakość linków ................................................................................................................................................. 30
Indeksowanie podstrony z linkiem ................................................................................................................. 31
Rozłożenie w czasie linkowania ..................................................................................................................... 31
Tytuły linków ................................................................................................................................................. 31
Wartość linków............................................................................................................................................... 32
Czas oczekiwania na znalezienie strony przez wyszukiwarki ........................................................................ 33
Dodawanie linków............................................................................................................................................... 34
Podstawowe dodawanie linków...................................................................................................................... 34
Rozszerzone dodawanie linków ..................................................................................................................... 34
Linki z innych stron internetowych ............................................................................................................... 35
Dodatkowa sposoby na zdobywania użytkowników i zdobywanie linków do strony ........................................... 35
Dodawanie artykułów..................................................................................................................................... 35
Presell pages ................................................................................................................................................... 36
Uczestniczenie w internetowych społecznościach lokalnych, takich jak grupy i fora dyskusyjne................. 36
Sponsoring lokalny ......................................................................................................................................... 36
Wyróżnianie się .............................................................................................................................................. 36
Pozycje w Mapach Google..................................................................................................................................... 37
Dodaj firmę do map Google ........................................................................................................................... 37
Optymalizacja treści wizytówki ..................................................................................................................... 37
Jakość i “lokalność” witryny internetowej ..................................................................................................... 38
Wyszukiwanie płatne ............................................................................................................................................. 40
Yellow Pages ........................................................................................................................................................... 41
Na co warto zwracać uwagę reklamując się w serwisach Yellow Pages:....................................................... 43
Reklama Google AdWords.................................................................................................................................... 44
Wybór słów kluczowych ................................................................................................................................ 46
Wykluczające
słowa
kluczowe
..................................................................................................................... 48
Tworzenie tekstu reklamowego reklamy AdWords ....................................................................................... 49
Przygotowanie strony docelowej reklamy AdWords ..................................................................................... 50
Podstawowe zasady przygotowywania strony docelowej reklamy AdWords ................................................ 51
Jak uzyskać Wynik Jakości Google................................................................................................................ 54
Dopasowanie strony docelowej do tekstu reklamowego i słowa kluczowego ............................................... 55
3
O czym jest ten kurs
Kurs ten w krótki i szybki sposób pokazuje:
jak powinna wyglądać przydatna dla potencjalnych klientów strona internetowa
niedużej firmy(np. zakład fryzjerski, firma przeprowadzkowa i itp.).;
w jaki sposób za darmo i przy niewielkim wysiłku można zareklamować swoją firmą i
jej usługi w Internecie.
Dla kogo jest kurs?
Kurs adresowany jest do osób, które prowadzą nieduże (np. warsztaty samochodowe, zakłady
fryzjerskie, biura rachunkowe) i w niezbyt dużym stopniu korzystają jeszcze z możliwości
promocji swojego biznesu w Internecie (z powodu braku środków na tę promocję lub też z
powodu braku wiedzy na ten temat).
Co mi da przeczytanie tego kursu?
Da Ci podstawową wiedzę na temat promocji usług i produktów w Internecie
Pozwoli Ci zaistnieć w Internecie z Twoimi produktami lub usługami bez konieczności
płacenia agencjom reklamowym czy też informatykom.
Pozwoli Ci stworzyć taką stronę internetową, która będzie przyjazna dla wyszukiwarek
i Twoich klientów (lub też pokaże Ci jak użycz strony opracowane przeze mnie).
Umożliwi Twoim klientom znajdywanie Twojej firmy w Google, WP, NetSprint i
innych wyszukiwarkach
Czego nie da Ci tego kurs
Kurs ten nie zastąpi Ci profesjonalnych usług firm zajmujących się reklamą w Internecie.
Chodzi tutaj jednak o profesjonalne usługi, które są niezbyt tanie i na które będziesz mógł sobie
pozwolić dopiero wtedy, kiedy Twój biznes zacznie przynosić wysokie zyski.
Strony internetowe za darmo
Osoby, które nie posiadają jeszcze strony internetowej, a chciałyby zaistnieć ze swoją
działalnością w Internecie mogą za darmo ściągnąć z mojej strony gotowe szablony stron
internetowych.
Szablony są dostępne do ściągnięcia na stronie:
http://www.ittechnology.us/wyszukiwanie-
lokalne-przewodnik/gotowe-strony-www/
.
Uwaga:
To nie są standardowe szablony, jakich można dużo znaleźć w Internecie. To są opracowane
przeze mnie (głównie na podstawie darmowych szablonów) gotowe strony internetowe, które
po podmianie treści są gotowe do użytku. Wystarczy, że będziesz postępował według również
przedstawionej na mojej stronie instrukcji do szablonu, a bez znajomości HTML przerobisz
jeden z tych szablonów na własny użytek
Mała firma ma zawsze z ograniczony budżetem, który jest do wykorzystania na reklamę w
Internecie i innych miejscach. W tej sytuacji należy się skupić na efektywnym wykorzystaniu
budżetu tak, aby zdobywać dla naszej strony jak największą ilość użytkowników, co których
istnieje duże prawdopodobieństwo, że staną się naszymi klientami w najbliższej lub nieco
dalszej przyszłości.
4
Strategia i jej założenia
To pierwszy i podstawowy etap każdego planowania reklamy bez względu na jej skalę i
rozmiar. Dokładne przemyślenie przedsięwzięcia jest kluczem do jego sukcesu; umożliwia
efektywniej i lepiej wydać środki, które mamy do dyspozycji; pozwala skupić się tylko na tych
obszarach, które powinny nam przynieść najwyższy zysk w stosunku do poniesionych
nakładów.
Zanim na dobre przystąpimy do promowania naszych produktów lub usług w wyszukiwaniu
lokalnym warto wejrzeć nieco w nasz biznes, aby ustalić sobie, w którym punkcie jesteśmy.
Rzeczy, które warto przemyśleć i ustalić sobie na samym początku
Nasze oczekiwania, co do efektów naszych działań w Internecie.
W Internecie konkurencja staje się dość silna. Trzeba mieć świadomość, że promocja w
Internecie i w wyszukiwarkach tak jak każda forma promocji wiąże się z ryzykiem, które tym
jest mniejsze:
im większa jest nasza wiedza na temat promocji firmy w Internecie;
im lepiej są przygotowane nasze działania promocyjne i reklamowe.
Oczywiście jednak im bardziej lokalny jest nasz rynek (czyli też im mniej mamy konkurentów)
tym większe prawdopodobieństwo, że będziemy jednym z nielicznych na nim graczy, co rokuje
duże szanse na łatwe i szybkie dotarcie do potencjalnych klientów?
Kim są nasi obecni i potencjalni klienci?
Czy są to studenci, emeryci czy też nieduże firmy budowlane? Generalnie im młodsi i
bardziej doświadczeni w obcowaniu z Internetem oni są, tym łatwiej będzie do nich
dotrzeć poprzez Internet.
Czy są to Ci sami klienci, których teraz mamy (czyli chcemy po prostu rozszerzyć ich
bazę ilościową) czy też poprzez Internet chcemy dotrzeć do takiej grupy, do której
jeszcze nie dotarliśmy poprzez tradycyjną reklamę (np. nasi obecni klienci to emeryci,
którzy dowiadują się o naszej restauracji od znajomych, a poprzez Internet
chcielibyśmy również dotrzeć do ludzi poszukujących niedużego lokalu na organizację
wesela).
Specyfika szukania naszego produktu lub usługi w Internecie
Co skłania naszych klientów do szukania informacji o produktach i usługach w
Internecie - chęć zaoszczędzenia czasu, możliwość zobaczenia zdjęć lokalu lub firmy,
możliwość znalezienia drogi dojazdu? Powodów i możliwości może być wiele, ale
znalezienie tych powodów pozwala stworzyć taką stroną internetową dla naszej firmy,
która najlepiej się przyda przyszłym klientom.
Czy jest łatwo reklamować nasz produkt lub usługę poprzez Internet? W jakim stopniu
ludzie używają Internetu do wyszukiwania tych usług, a jeżeli nie używają zbyt często
to co jest tego powodem?. Może to, że takie usługi jest ciężko znaleźć w Internecie, a
Ty możesz być jednym z pierwszych, który w Twojej okolicy zdecyduje się na
5
Plik z chomika:
damians63
Inne pliki z tego folderu:
Przewodnik po Google Analitycs.pdf
(7338 KB)
Networking for Dumies.pdf
(19366 KB)
Kurs Google Adwords 2.0.pdf
(8434 KB)
Python Programming For Beginners_ Crash Course (Java,R Programming, C Programming, Book 2) - Martin Laredo.azw3
(236 KB)
Przewodnik SEO-SEM czyli jak promować stronę małej.pdf
(2335 KB)
Inne foldery tego chomika:
Ebooks-other
H I S T O R I A --- OK. 350 ciekawych plików z przeszłości !!!
Książki
Książki(1)
Książki2
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin