Arkusz diagnostyczny sprawdzający dojrzałość szkolną
Imię i nazwisko dziecka…………………………………………………………….
Data badania…………………..
Dojrzałość fizyczna:
wzrost i ciężar ciała - prawidłowy / nieprawidłowy
sprawność motoryczna – prawidłowa / nieprawidłowa
funkcje zmysłów – prawidłowe / nieprawidłowe
stan zdrowia – dobry/ zły (chorowitość)
Dojrzałość umysłowa:
rozumienie symboliki – rozumie / nie rozumie
orientacja w świecie – prawidłowa / nie prawidłowa
operacje myślowe – (ujmowanie związków przyczynowo – skutkowych) – potrafi / nie potrafi
analiza wzrokowa i słuchowa – dokonuje / nie dokonuje
opanowanie mowy – brak wady / wada wymowy
słownik czynny i bierny – bogaty / ubogi
pamięć – szybka / wolna
uczenie się – szybkie / powolne
koncentracja uwagi – prawidłowa / nie prawidłowa
koordynacja wzrokowo – ruchowa – prawidłowa / nie prawidłowa
Dojrzałość społeczna:
poczucie obowiązku – silne / słabe
podporządkowanie się poleceniom – podporządkowuje się / nie podporządkowuje się
nawiązywanie kontaktów społecznych – szybkie / wolne
zbiorowe współdziałanie – potrafi / nie potrafi
samopoczucie w grupie – dobre / słabe
Dojrzałość emocjonalna:
kierowanie i kontrolowanie uczuciami – potrafi / nie potrafi
różne formy przejawiania i uzewnętrzniania uczuć – posiada / nie posiada
zmiany w nasilaniu uczuć – występują / nie występują
Dojrzałość wolicjonalna:
wytrwałość w pracy – wytrwałe / nie kończy pracy
podejmowanie inicjatyw – podejmuje / nie podejmuje
doprowadzenie podjętych zadań do końca – zawsze / nie zawsze
Uwagi…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
analuba