[pl]Wampir Maskarada - Sabat.doc

(707 KB) Pobierz

 

SABAT: PODRĘCZNIK GRACZA

ROZSZERZENIE DO SYSTEMU WAMPIR: MASKARADA

 

: : : http://www.zion.hg.pl : : :

 

 

 

Spis Treści

 

·                    Wprowadzenie

·                    Rozdział Pierwszy: Sabat od środka

·                    Rozdział Drugi: Obyczaje

·                    Rozdział Trzeci: Kreacja Bohatera

·                    Rozdział Czwarty: Ścieżki Oświecenia

·                    Rozdział Piąty: Cechy Sabatu

·                    Rozdział Szósty: Galeria postaci

·                    Dodatek Pierwszy: Nietypowa broń

·                    Dodatek Drugi: Relikwie i przedmioty magiczne Sabatu

 

 

Wprowadzenie

 

Teraz. Jestem Antychrystem. Jestem anarchistą.

Nie wiem czego pragnę, ale wiem jak to zdobyć.

Pragnę niszczyć. Pacyfikować.

Ponieważ chcę być Anarchią.

Sex Pistols, "Anarchy in the U. K."

 

              Witamy w Podręczniku Gracza Sabatu. Ta właśnie książka dostarczy ci wszelkich niezbędnych informacji potrzebnych do odgrywania roli wampira Sabatu. Nie napisano jej z zamiarem odsłonięcia wszystkich możliwych aspektów Sabatu - jej podstawowym celem jest dostarczenie wiedzy, dzięki której będziesz mógł zrozumieć, czym jest ta sekta. Stąd posiądziesz wiedzę o jej hierarchii klanowej, historii, ideologii, tradycjach, praktykach i dążeniach.

              Podręcznik zawiera najgłębiej skrywane tajemnice i sekrety najbardziej przerażającej organizacji spośród istniejących sekt wampirów. Dzięki niemu będziesz mógł zajrzeć w przeszłość i ogarnąć spojrzeniem teraźniejszość Sabatu. Pozwoli on także zrozumieć cele, ideologię i działalność sekty oraz poznać jej sprzymierzeńców i wrogów. Dla uzupełnienia twojej znajomości trzynastu klanów wampirów zamieszczono tu opisy dwóch nowych klanów: Lasombra i Tzimisce. Ponadto znajdziesz tu kompletną listę odszczepieńców wielu istniejących klanów. Opisano nawet nowe linie krwi pomiędzy odszczepieńcami. W podręczniku zawarto także nowe Dyscypliny, Wady i Zalety, rytuały i ścieżki Taumaturgii, a także nowe Drugorzędne Zdolności i Pozycje.

              Podręcznik gracza. Sabat może być pomocny dla Narratora we wprowadzeniu Sabatu do sag skupionych wokół Camarilli. Ponadto dostarcza wielu szczegółów o motywach kierujących sektą i jej taktyce, a nawet opisy kilku przykładowych bohaterów Sabatu. Użycie każdego z nich pozwoli ubarwić i ożywić dowolną z odgrywanych historii.

 

CO TO JEST SABAT?

 

              Sabat jest organizacją składającą się wyłącznie z wampirów. Pod wieloma względami jest podobny do Camarilli, jednak wiele go od niej odróżnia. Chociaż mniejszy od Camarilli, jego doktryny są nieporównywalnie bardziej upolitycznione i militarystyczne, pozostaje też - aktywnie nie tylko słownie - w ciągłym stanie wojny przeciwko Camarilli.

              Wszyscy członkowie Sabatu są wolni od Więzów Krwi względem określonego mistrza, chociaż ich więzy pomiędzy sobą mogą być równie silne. Sekta w swych praktykach zstępuje w głąb tradycji, sięgając do doktryn millenarystycznych i mistycyzmu. Działania te osłonięte są całkowitą tajemnicą, tak więc większość z tego, co wiadomo o Sabacie poza sektą, to tylko czyste spekulacje. To, po której stronie znajduje się bohater, odgrywa istotną rolę w tym, jak dużo wie o Sabacie.

 

 

W JAKI SPOSÓB KORZYSTAĆ Z PODRĘCZNIKA?

 

Czy tańczyłeś kiedyś z diabłem przy świetle księżyca? Zawsze zadaję to pytanie swoim ofiarom.

- Joker, "Batman"

 

 

              Narratorzy z zasady mogą dowolnie rozporządzać materiałem zamieszczonym w podręczniku: zmieniać bądź pomijać wedle uznania te fragmenty, które im nie odpowiadają lub są sprzeczne ze sposobem, w jaki włączają Sabat do swoich sag. Gracze czytający podręcznik powinni mieć na uwadze, że ich Narrator zawsze ma moc ostatecznego rozstrzygania w tych kwestiach.

              Należy pamiętać, że Sabat jest sektą pilnie strzeżonych tajemnic, tak więc gracze powinni uważać co czytają, zwłaszcza jeśli nie mają zamiaru grać wampirami Sabatu. Aby móc w pełni nacieszyć się grą w Sabat, sekta powinna pozostać naprawdę tajemniczą - zwłaszcza dla wampirów Camarilli i ich graczy, jako że Camarilla jest arcywrogiem Sabatu. Wewnętrzne działania i struktura sekty nigdy nie zostały ujawnione, tak więc jest mało prawdopodobne, aby nowicjusz Camarilli był w stanie rozpoznać wampira Sabatu, nawet gdyby ten ugryzł go w szyję.

              Narrator pragnący włączyć do prowadzonej sagi bohaterów Sabatu obowiązkowo powinien zaznajomić się z zawartym w tej książce materiałem. Choć istnieje kilka podobieństw pomiędzy Camarillą i Sabatem, to jednakże większość cech Sabatu jest niepowtarzalna i właściwa tylko tej sekcie. Narrator może także zabronić graczom czytania niektórych partii materiału, ponieważ nawet członkowie sekty nie wszystko o niej wiedzą.

 

 

O CZYM NALEŻY PAMIĘTAĆ

 

Rozsądny sceptycyzm jest pierwszą cechą dobrego krytyka.

- James Russell Lowell, "Shakespeare Once More"

 

 

              Większość informacji zawartych w podręczniku jest opowiedziana z punktu widzenia Sabatu, a co najmniej z tej perspektywy zinterpretowana. Gdyby było inaczej, można by odnieść mylne wrażenie, że ideologia Sabatu nie jest równie spójna jak Camarilli. To, komu wierzysz - Sabatowi czy Camarilli - zależy już wyłącznie od ciebie.

 

 

SPOJRZENIE Z ZEWNĄTRZ

 

              Dla zewnętrznego świata Sabat jest sektą, której jedynym celem jest szerzenie diabolizmu i niezgody wśród młodych wampirzej społeczności. Jego członkowie są postrzegani jako bezwzględni złoczyńcy, nieprzywiązujący żadnej wartości ani do ludzkiego życia, ani nawet do egzystencji własnych ziomków; uwielbiający uwalniać Bestię w chwilach szału. Powszechnie uznaje się ich za mrocznych okultystów odprawiających dziwaczne rytuały, których nikt z zewnątrz do tej pory nie oglądał. Twierdzi się, że przemawiają, jak gdyby byli prawdziwymi synami i córami Kaina, stale próbując nawrócić członków rodziny Camarilla na swoje własne, dzikie ścieżki.

              Tajemniczość Sabatu od dawna fascynowała młodszych członków rodziny Camarilla. Niektórzy nawet wstąpili w szeregi Sabatu, po czym żaden z ich towarzyszy z Camarilli już nic więcej o nich nie usłyszał. Wydaje się, że zainteresowanie Sabatu koncentruje się wokół młodych członkach Camarilli. Zatem większość pogłosek dotyczących tej organizacji bierze swój początek wśród anarchistów.

              O Sabacie krąży mnóstwo plotek, z których większość można odrzucić jako nieprawdziwe, jednakże niektóre z nich są raczej niepokojące i mogą mieć coś na rzeczy. Poniżej kilka z najbardziej rozpowszechnionych pogłosek:

 

·                     Sabat jest kontrolowany przez starszych Brujah. Przypuszcza się, iż klan Brujah usunął Ventrue przewodzącego Camarilli, co pozwoliło im napuścić na siebie dwie przeciwstawne sekty, podczas gdy sami knuli własne, potajemne plany;

·                     Anarchiści są w przymierzu z Sabatem, działając jako jego szpiedzy oraz prowadząc rekrutację nowych członków sekty;

·                     Sabat przeniknął do klanów Brujah i Toreador. Jego szpiedzy gromadzą informacje do wielkiego ataku na Camarillę;

·                     Sabat zawarł przymierze z bractwem czarodzieji. To może być przyczyna, dla której Tremere i Sabat tak bardzo się nienawidzą;

·                     Sabat jest narzędziem Przedpotopowców. W czasie Gehenny ma stać się ich wielką armią;

·                     Sabat został założony przez samego Kaina. To Camarilla znajduje się pod kontrolą Przedpotopowców;

·                     Diabolizm jest prawdziwym celem Sabatu. Sekta zamierza przegryźć sobie drogę przez wszystkie linie krwi Camarilli;

·                     Niektóre wampiry Sabatu znają rytuał pozwalający im przez krótki okres czasu swobodnie poruszać się w świetle dziennym;

·                     Żaden członek Sabatu nie może być spętany Więzami Krwi. Sekta używa specjalnych rytuałów zapobiegających tworzeniu Więzów Krwi i niszczących istniejące już Więzy;

·                     Sabat jest zorganizowany w sposób podobny do Tremere. Istnieje niewielka grupa starszych, z którymi wszyscy członkowie Sabatu muszą mieć Więzy Krwi;

·                     Klan Giovanni kontroluje Sabat w Europie. Chociaż nie posiada kontroli nad Sabatem w Północnej Ameryce, rozpoczął już zdobywanie kontroli w niektórych miastach Stanów Zjednoczonych;

·                     Czarna Ręka jest obecnie jedynie niewielką grupą wewnątrz sekty. To jej członkowie są naprawdę złośliwymi wampirami Sabatu;

·                     Klany wewnątrz Sabatu nie są wyraźnie różnicowane i dlatego ich członkowie nie noszą odzienia klanowego. Wampiry Sabatu czują przede wszystkim przynależność do sekty, a dopiero potem do swych klanów;

·                     W skład rytuałów Sabatu wchodzi przechodzenie przez ogień, jak też inne sposoby jego użycia. Niektóre wampiry Sabatu osiągnęły nawet odporność na płomienie;

·                     Do Sabatu należą wolni od przekleństwa Tremere Assamici, którzy praktykując dla dobra Sabatu swą wiarę diabolizm uśmiercają starszych;

·                     Wampiry Sabatu posiadają tajemny język, znany tylko kilku w Camarilli;

·                    Sabat jest potajemnie kontrolowany przez Sługi Seta.

 

 

PUNKTY WIDZENIA SPOZA RODZINY

 

              - Lupini: Większość Lupinów nie rozpoznaje w Sabacie oddzielnej grupy wewnątrz wampirów. Tylko kilka plemion wie o istnieniu sekty i zna jej ścieżki zła. Ponoć kiedyś jedno z plemion weszło w przymierze z Sabatem i być może nadal jest z nim sprzymierzone. Lupini na ogół unikają miast, lecz od czasu do czasu napotykają nomadyczne stada Sabatu na terenach wiejskich. Lupini wydają się równie mało zainteresowani planami Sabatu, jak Sabat wojną toczoną przez Lupinów.

 

              - Łowcy: Łowcy czarownic poznali Sabat jako trudną zdobycz. Członkowie Sabatu są zupełnie nieprzewidywalni, nie okazują też strachu przed śmiercią. Fakt, że większość wampirów Sabatu nie pozostaje zbyt długo w jednym mieście niezwykle utrudnia ich wytropienie. Stowarzyszenie Leopolda o samym Sabacie wie bardzo mało, niewielką widząc różnicę pomiędzy sektą i anarchistami. Przeciwnie Dzieci Ozyrysa, którzy nie tylko wiedzą o istnieniu Sabatu, ale nawet kilku z nich podjęło poważne wysiłki śledzenia postępów Sabatu w przejmowaniu miast Ameryki Północnej. Dzieci Ozyrysa uważają Sabat za zagrożenie równie wielkie co Sługi Seta.

 

              - Arcanum: Arcanum włożyło wiele wysiłku w zgromadzenie wiedzy o Sabacie. Większa część zdobytych danych to informacje z drugiej ręki. Agenci Arcanum zaprzestali już prób zbliżenia się do Sabatu, ponieważ wszyscy badający w przeszłości sektę wywiadowcy spotkali swój ostateczny koniec. Spirytualiści arcanumitów wskazali to, co według nich jest skupiskiem mocy Sabatu w Nowym Jorku. Wskazanie przez medium nie oznacza pewności i ustalenia spirytualistów muszą jeszcze zostać potwierdzone.

 

              - Magowie: Magowie wiedzą o Sabacie znacznie więcej od pozostałych grup. Powszechnie wierzy się, że swego czasu istniało przymierze pomiędzy sektą wampirów a pewnym domem z Zakonu Hermesa. Zdaje się, że Różokrzyżowcy i Alli Allahisi (tajemne stowarzyszenie perskich magów) wiedzą o sekcie najwięcej. Cokolwiek wiedzą magowie, pragną to zachować wyłącznie dla siebie. Być może także Sabat zna sekrety bezpośrednio ich dotyczące.

 

 

OSTRZEŻENIE!

 

Twoja wina polega na tym, że pragnę cię pożreć!

- Iwan Kryłow, "Bajki": "Wilk i Owca"

 

              Wampir jest grą pełną intryg i tajemnic. Dlatego też radość, jaką możesz czerpać z gry, ulegnie w znacznym stopniu umniejszeniu, jeśli zaczniesz czytać następne rozdziały tej książki nie planując gry bohaterem Sabatu.

              Poniższy materiał jest w pełni kompletny. Mimo iż Sabat zawsze będzie źródłem niepoznawalnej tajemnicy, zawarte w podręczniku informacje są dość szczegółowe i ścisłe - na tyle, aby obedrzeć sektę ze spowijającej ją aury tajemniczości - zatrzymaj się więc w tym miejscu i nie czytaj dalej, jeśli nie zamierzasz grać bohaterem Sabatu. Na pewno tego nie pożałujesz.

 

 

Rozdział Pierwszy: Sabat od środka

 

 

Poszedł szukać wolności tak drogiej, wiedząc kto dla niej wyrzeknie się życia.

- Dante Alighieri, "Boska Komedia".

 

 

 

Z PUNKTU WIDZENIA SABATU

 

              Sabat ma bardzo stanowcze poglądy na temat obcych a jego członkowie znani są z dzielenia wszystkich na "naszych" i "onych". Dla Sabatników wszyscy nienależący do organizacji to "oni"; bez względu na to, czy są to wampiry, Lupini, śmiertelni, czy ktokolwiek bądź inny. Mimo to organizacja ma kilku sprzymierzeńców, z którymi współpracuje - ale tylko w ograniczonym zakresie i jedynie wtedy, kiedy może to przynieść określone korzyści. Poniższe podrozdziały prezentują stereotypowe opinie Sabatu na temat różnych grup z zewnątrz, z którymi mogą mieć do czynienia członkowie sekty.

 

 

OPINIE O PRZEDPOTOPOWCACH

 

              Przedpotopowcy istnieją naprawdę. Bezpiecznie egzystują ukryci w najodleglejszych zakątkach ziemi, ale już wkrótce się przebudzą - i będą bardzo spragnieni. Nawet teraz przygotowują swój powrót planowymi działaniami dezorganizując ewentualny opór przyszłych ofiar, nieświadomych nadchodzącego niebezpieczeństwa.

              Naprawdę nie do pojęcia jest zachowanie innych wampirów, które niewierząc w istnienie Przedpotopowców kurczowo trzymają się Maskarady swoich przodków. Sabat musi rozpowszechniać informacje o nadciągającej Gehennie.

 

OPINIE O CAMARILLI

 

              Camarilla jest pionkiem w rękach Przedpotopowców. Sekta utrzymuje młodsze wampiry w stanie słabości i nie przygotowuje ich na nadchodzącą Gehennę. Camarilla nie robi nic dla ochronienia własnych członków. Siłą narzuca Maskaradę, o której wszyscy członkowie Sabatu wiedzą, że jest zwykłym narzędziem służącym do utrzymywania wampirów Camarilli w słabości. Wampiry są zmuszane, niczym małe dzieci, do odgrywania głupiej gry w chowanego, podczas gdy Przedpotopowcy doskonale wiedzą, gdzie znaleźć ofiary po nadejściu właściwego czasu. O przywódcach Camarilli wiadomo, że są posłuszni rozkazom otrzymywanym od wodzów Jyhadu, którym zdradziecko przekazują informacje. Żywotnym celem Sabatu jest zniszczenie Camarilli. Jeżeli Sabatowi nie powiedzie się spełnienie tej misji zarówno młodzi, jak i starzy padną ofiarą Przedpotopowców. Sabat użyje wszelkich dostępnych środków, aby siać spustoszenie w szeregach organizacji wroga.

 

OPINIE O ANARCHISTACH

 

              Anarchiści zaślepieni kłamstwami swych starszych widzą Sabat jako przerażające zło. Zło, które musi zostać powstrzymane. Jak mogli dać się tak ogłupić? Nie poświęcili nawet odrobiny czasu na wysłuchanie ostrzeżeń Sabatu, odmówili poznania prawdy.

              Anarchiści uważają siebie za rebeliantów. Sabat widzi, czym są na prawdę - częścią instytucji. Będący w Camarilli od czasów Umowy Cierni (zdradzieckie porozumienie, które zakończyło Bunt Anarchistów) Anarchiści stali się częścią planów Przedpotopowców szykujących Gehennę. Służą Camarilli, przeciwstawiając się Sabatowi, co czyni ich sługusami Przedpotopowców i wrogami Sabatu.

              Chociaż są wrogami, cechuje ich znaczny potencjał. Przekonani o prawdzie anarchiści w znacznym stopniu wzmocniliby siły Sabatu, toteż sekta czyni wysiłki celem ich nawrócenia. Jedyne, czym Sabat pogarsza swoje stosunki z anarchistami, to ciągłe wpędzanie ich w coraz głębsze kłopoty ze starszymi Camarilli.

 

OPINIE O STARSZYCH CAMARILLI

 

              Starsi Camarilli na równi z zagładą boją się Sabatu. Nic w tym dziwnego, bo większość z nich rzeczywiście postrzega Sabat jako zniszczenie ucieleśnione. Choć skorumpowani głupcy - bardzo liczni wśród starszych - przeważnie nie są świadomi planów Przedpotopowców, to jednak niektórym z nich nie są one obce. Właśnie ci nieliczni stanowią prawdziwe zagrożenie. W naiwnej wierze, że Starożytni ich oszczędzą, wypełniają rozkazy Przedpotopowców zabijając młodych. Właśnie ta grupka rozpuszcza plotki o Sabacie i zaognia nieporozumienia między obiema rywalizującymi sektami. Ponieważ całkowicie niewykonalne jest określenie, kto ze starszych służy Przedpotopowcom, wszyscy starsi Camarilli muszą zostać zgładzeni.

 

OPINIE O INCONNU

 

              Wielu spośród Inconnu zna prawdę. Z tej przyczyny nie opowiadają się po stronie Camarilli a cała ich reszta albo o to nie dba, albo po prostu tchórzy. Polityka Sabatu wobec Inconnu jak do tej pory nie przyniosła większych sukcesów (zapewne ze względu na licznie przeciw nim zwoływane Zgromadzenia Wojenne). Z tego też powodu Inconnu powinno zostać zniszczone przy pierwszej nadarzającej się sposobności, o ile wcześniej nie stanie się to koniecznością. Odnośnie Gehenny Inconnu stanowi wielką niewiadomą. Najprawdopodobniej staną po stronie Sabatu, jednakże Sabat nie może podejmować ryzyka pozwalając na ich dalsze istnienie.

 

OPINIE O ASSAMITACH

 

              Opinie o klanie Assamitów są w Sabacie podzielone. Niektórzy członkowie sekty wierzą w możliwość zwerbowania całego klanu, jako że Assamici dawno temu wyrzekli się wszelkich ludzkich wartości. Inni członkowie Sabatu wręcz paranoidalnie odnoszą się do możliwego udziału tego klanu w Gehennie - z obawy, by Assamici nie zostali wyzyskani przez Przedpotopowców jako siła uderzeniowa i "stróże trzody". Wątła zgoda członków Sabatu w tej materii wygląda następująco: najlepiej byłoby zetrzeć Assamitów z powierzchni ziemi, jednak - w najlepszym razie - straty poniesione przy tej akcji zamieniłby triumf w pyrrusowe zwycięstwo. Na razie istnienie klanu jest dopuszczalne. Sabat od czasu do czasu zatrudnia Assamitów w celu wyeliminowania szczególnie kłopotliwych wampirów Camarilli.

 

OPINIE O GIOVANNI

 

              Giovanni jako klan nie stanowi zagrożenia. Jego członkowie zaangażowani są w sprawy śmiertelników i pozostawiają Sabat samemu sobie. Wydaje się, że wampiry Giovanni nie dbają o sprawy wampirzego świata. Być może nie zdają sobie sprawy z tego, co czeka wszystkie wampiry. Sabat postanowił zostawić ich w spokoju, w ich ignorancji i zachłanności. Niech samotnie stawią czoła przeznaczeniu.

 

OPINIE O SŁUGACH SETA

 

              Węże są złe, złe do szpiku kości - i są potężnymi wrogami Sabatu. Nic nie zostanie uczynione dla ich ocalenia przed Gehenną. One doskonale o tym wiedzą i z własnego wyboru służą po niewłaściwej stronie. Trzeba je unicestwić. Sabat musi zetrzeć z tego świata wszelki ślad istnienia węży. Nawet teraz ich organizacja przeciwstawia się sektom na Florydzie i w Zachodnich Indiach. Sabat musi się zjednoczyć dla zmiażdżenia Sług Seta.

 

OPINIE O RAVNOS

 

              Mimo widocznych problemów z własnym wizerunkiem Ravnos jest klanem potężnym. Jego członkowie są równie zdolni jak pozostałe wampiry a ich moce są nadzwyczaj efektywne. Ravnos lepiej niż inne wampiry nienależące do Sabatu rozumieją wartość wolności, jednak sami zaprzepaszczają ten dar. Z pewnością nie doceniają znaczenia lojalności. Nie przeciwstawiają się Sabatowi, ale też nie są jego sprzymierzeńcami. Kiedy nadejdzie czas Sabat dopuści do ich zniszczenia.

 

OPINIE O ARCANUM

 

              Arcanum to banda wścibskich śmiertelników, którzy powinni być bardzo ostrożni jeśli nie chcą stracić czegoś więcej niż tylko czubek swego wścibskiego nosa. Dopóki Arcanum nie zna prawdziwych celów i tajemnic Sabatu nie grozi mu zniszczenie. Jeśli jednak arcanumici dowiedzą się zbyt wiele, będą musieli stawić czoła potężnemu wrogowi.

 

OPINIE O LUPINACH

 

              Wilkołaki należy zniszczyć. Polując na nomadów Sabatu a nawet na całe sfory osłabiają sektę i stanowią bezpośrednie zagrożenie jej bezpieczeństwa. Rozprawę z nimi należy przeprowadzić najdogodniejszym ze sposobów. Jednak w porównaniu z wampirzymi wrogami sekty wilkołaki mają znaczenie zaledwie drugorzędne. Odszczepieńcy Gangrel są najbardz...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin