Allegro_Aukcje_internetowe_w_praktyce_allegr.pdf

(469 KB) Pobierz
C:\Andrzej\PDF\ABC nagrywania p³yt CD\1 strona.cdr
IDZ DO
PRZYK£ADOW Y ROZDZIA£
Allegro. Aukcje
SPIS TRECI
internetowe w praktyce
KATALOG KSI¥¯EK
Autor: Boles³aw Ogórek
ISBN: 83-7361-102-9
Format: B5, stron: 120
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
Serwisy aukcyjne, takie jak Allegro, przyci¹gaj¹ rzeszê sprzedaj¹cych i kupuj¹cych.
Dla jednych s¹ one szans¹ pozbycia siê niepotrzebnych rzeczy, dla innych s¹ sta³ym
miejscem zarobku. Wydawa³oby siê, ¿e w sprzedawaniu na internetowych aukcjach
nie ma ¿adnej filozofii. Jednak nie jest to takie proste. Sprzedaj¹cy chce osi¹gn¹æ jak
najwy¿sz¹ cenê, kupuj¹cy za pragnie kupiæ licytowany towar jak najtaniej.
Jak pogodziæ tê sprzecznoæ?
„Allegro. Aukcje internetowe w praktyce” to podrêcznik, z którego ka¿dy wystawiaj¹cy
towary na licytacjê dowie siê, w jaki sposób zainteresowaæ licytuj¹cych swoj¹ ofert¹
i jak osi¹gn¹æ najkorzystniejsz¹ cenê. Porady na ten temat uzupe³nione s¹ cennymi
informacjami zwi¹zanymi z innymi praktycznymi aspektami handlu na Allegro.
Dowiesz siê:
• Jak funkcjonuje serwis Allegro
• Jak zabezpieczyæ siê przed oszustwami
• Jak zarejestrowaæ siê na Allegro i co kryje w sobie regulamin
• Jak zostaæ szanowanym sprzedawc¹, do którego mo¿na mieæ zaufanie
• Co mo¿na, a czego nie mo¿na sprzedawaæ na Allegro
• Jakie s¹ koszta zwi¹zane z wystawieniem towaru na licytacjê
• Jak przes³aæ wylicytowany towar i ile to kosztuje
• Jak rozwi¹zaæ kwestiê p³acenia podatków
• Jak opisaæ wystawiany towar i jak przyci¹gn¹æ uwagê potencjalnych kupuj¹cych
• Co jeszcze mo¿esz zrobiæ, by osi¹gn¹æ wy¿sz¹ cenê sprzeda¿y
• W jaki sposób odebraæ nale¿noæ za sprzedany na licytacji towar
I poznasz tajemnice udanych licytacji:
• Przyci¹gnij licytuj¹cych do swoich aukcji
• Sprzedawaj dro¿ej, kupuj taniej
• Nie daj siê oszukaæ
• Sprawdzone metody wysy³ki towaru
• Bezpieczne sposoby przekazywania pieniêdzy
Jeli chcesz spróbowaæ Allegro i poczuæ dreszczyk emocji zwi¹zany z licytacjami,
ta ksi¹¿ka jest bêdzie szczególnie pomocna. Unikniesz dziêki niej wielu pu³apek
i rozczarowañ, które czekaj¹ na pocz¹tkuj¹cych sprzedawców. Skorzystaj z rad autora,
a przekonasz siê, ¿e jej cena szybko siê zwróci!
DODAJ DO KOSZYKA
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
692077090.005.png 692077090.006.png 692077090.007.png 692077090.008.png 692077090.001.png 692077090.002.png
Spis treci
Rozdział 1. Handel w Internecie...........................................................................5
Rozdział 2. Co to jest aukcja...............................................................................7
Rozdział 3. Wirtualne targowiska.........................................................................9
Serwisy wiatowe .....................................................................................................9
eBay................................................................................................................10
Yahoo!.............................................................................................................10
Inne serwisy aukcyjne .......................................................................................11
Serwisy polskie ......................................................................................................12
Serwisy informacyjne........................................................................................12
Serwisy aukcyjne..............................................................................................14
Rozdział 4. Dlaczego Allegro..............................................................................27
Rozdział 5. Przest$pstwa...................................................................................29
Wypróbowane sposoby na wirusy ............................................................................30
Ukryte programy ....................................................................................................31
Firmy-widma..........................................................................................................31
Zadziwiaj,ca łatwowierno. ....................................................................................32
Bezpieczny Internet ................................................................................................32
Jak si0 broni. przed nieuczciwymi sprzedawcami ......................................................33
Komentarze......................................................................................................33
Zabawa w detektywa.........................................................................................33
Negocjator w akcji ............................................................................................34
Egzekwuj swoje prawa......................................................................................34
Jak si0 broni. przed nieuczciwymi kupuj,cymi..........................................................35
Co grozi sprzedawcy .........................................................................................35
Jak si0 broni.....................................................................................................35
Popiech złym doradc,......................................................................................35
Rozdział 6. Sekrety targowiska..........................................................................37
Odkrywamy kategorie .............................................................................................38
Nieprawdopodobny chaos........................................................................................40
Wygodne wyszukiwanie..........................................................................................41
Mistrzowskie wyszukiwanie ....................................................................................43
Kup i wygraj ..........................................................................................................44
Towary ciesz,ce si0 szokuj,cym popytem.................................................................44
Rozdział 7. Korzy*ci z darmowej rejestracji ........................................................47
Ekspresowa usługa..................................................................................................47
Regulamin Allegro..................................................................................................49
Licencja na sprzedawanie ........................................................................................50
4
Allegro. Aukcje internetowe w praktyce
Rozdział 8. Tajemnicze gwiazdki i słoneczka.......................................................53
Rozdział 9. Triki dla licytuj.cych........................................................................57
Rozdział 10. Zakazane towary .............................................................................61
Rozdział 11. Czy mnie na to sta2.........................................................................67
Opłaty za aukcj0.....................................................................................................67
Opłata za wystawienie towaru w aukcji jednoprzedmiotowej ................................68
Opłata za wystawienie towaru w aukcji wieloprzedmiotowej ................................68
Prowizja od sprzeda@y.......................................................................................69
Opłaty za opcje dodatkowe................................................................................69
Opłaty za dostarczenie towaru..................................................................................70
Listy ................................................................................................................70
Paczki..............................................................................................................71
Przekazy..........................................................................................................71
Pobranie...........................................................................................................72
Rachunek...............................................................................................................72
Rozdział 12. Historia dwóch aukcji ......................................................................73
W szponach hazardu...............................................................................................73
Szybkie pieni,dze ...................................................................................................76
Rozdział 13. Za wirtualn. lad..............................................................................79
Rozdział 14. Jak nie płaci2 podatków...................................................................87
Rozdział 15. Twoja własna firma..........................................................................89
Jednoosobowa działalno. gospodarcza ....................................................................90
Rozdział 16. Wystawiamy ofert$..........................................................................91
Wyjawiamy sekrety technik sprzeda@y......................................................................92
Punkt 1. Odnalezienie potencjalnego klienta........................................................92
Punkt 2. Pierwszy kontakt .................................................................................94
Punkt 3. Ocena szans ........................................................................................95
Punkt 4. Prezentacja..........................................................................................96
Punkt 5. Ustosunkowanie do zastrze@eA klienta....................................................96
Punkt 6. Zamkni0cie sprzeda@y ..........................................................................96
Punkt 7. Zdobycie kolejnych klientów.................................................................97
Rozdział 17. Jak zosta2 mistrzem sprzeda6y.........................................................99
Przyci,gaj,ce oko nagłówki.....................................................................................99
Magia słów...........................................................................................................100
Siła obrazu...........................................................................................................101
Bonglerka cenami .................................................................................................101
Czas to pieni,dz....................................................................................................102
Siedmiomilowe buty .............................................................................................102
Inwestycja w reklam0............................................................................................103
Rozdział 18. Magnes na pieni.dze .....................................................................107
Przekaz pocztowy.................................................................................................107
mBank.................................................................................................................108
PayU...................................................................................................................109
Escrow ................................................................................................................112
Bezpłatne Ubezpieczenie Kupuj,cych.....................................................................113
Rozdział 19. Co dalej?.......................................................................................115
Skorowidz......................................................................................117
Rozdział 3.
Wirtualne targowiska
Rysunek 3.1.
Dziki Internetowi
moemy uczestniczy
w aukcjach nie
ruszajc si z fotela
Wystarczy w domu, w pracy lub w szkole mie dostp do komputera podłczonego do
Internetu, aby — nie ruszajc si z fotela — móc podbija ceny lub wystawia towary.
Kupi i sprzeda mo#na prawie wszystko: komiks, własny program, działk budowlan.
Kupowanie na aukcjach zwizane jest oczywi&cie z ryzykiem — mo#emy zosta oszukani
przez nieuczciwego sprzedawc. Mimo #e przypadki takie si zdarzaj, to serwisy au-
kcyjne nie narzekaj na brak powodzenia.
Opisujc poszczególne serwisy, podaj adresy stron WWW. Podczas pisania ksi#ki
odwiedziłem ka#d z nich. Zmiany w &wiecie wirtualnym zachodz jednak znacznie
szybciej ni# w &wiecie materialnym. Wygld sklepu internetowego mo#na zmieni kilkoma
klikniciami myszy. Prosz zatem o wyrozumiało&, je&li wygld której& ze stron bdzie
inny ni# na obrazku. Fala bankructw i fuzji nie ominła firm &wiadczcych usługi in-
ternetowe. Mo#e si zatem zdarzy, #e pod wskazanym adresem znajduje si strona innej
firmy. Mo#emy te# zosta przekierowani do serwisu innej firmy. Taka zmienno& jest
niestety wad Internetu.
Serwisy wiatowe
Do rozwoju wirtualnego serwisu aukcyjnego konieczna jest du#a liczba osób, które maj
dostp do Internetu. Krajem o du#ej populacji i łatwym dostpie do Internetu były Stany
Zjednoczone. Tam powstały pierwsze serwisy aukcyjne. Prób czasu przetrwało tylko kilka.
692077090.003.png
10
Allegro. Aukcje internetowe w praktyce
eBay Pierwszym serwisem aukcyjnym był eBay ( www.ebay.com ). Został zało#ony w 1995 roku.
Ma ponad 22 miliony u#ytkowników. Oprócz wersji ameryka6skiej ma swoje wersje re-
gionalne w Argentynie, Australii, Austrii, Belgii, Brazylii, Hiszpanii, Holandii, Francji,
Kanadzie, Meksyku, Niemczech, Irlandii, Japonii, Korei, Nowej Zelandii, Singapurze,
Szwajcarii, Szwecji, Wielkiej Brytanii, we Włoszech i na Tajwanie (rysunek 3.2).
Rysunek 3.2.
Pionier i lider
aukcji internetowych
W eBay handluje si nie tylko drobiazgami. W serwisie mo#na znale= informacj ( http://
cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=1788349972 ), #e za sum dwunastu
milionów dolarów został sprzedany 60-letni dom, w którym spdził dzieci6stwo znany
ameryka6ski raper Eminem. Fani Eminema zło#yli 253 oferty kupna.
W&ród serwisów aukcyjnych prym wiedzie eBay . Drugi pod wzgldem popularno&ci
jest Yahoo!
Yahoo!
Ten serwis swoj popularno& zawdzicza du#ej liczbie odwiedzajcych portal Yahoo!
( auctions.yahoo.com ). Pozostaje jednak daleko w tyle za eBay . Liczba zarejestrowanych
u#ytkowników przekracza 2 miliony.
Podobnie jak eBay , serwis aukcyjny Yahoo! posiada kilkana&cie narodowych edycji.
Najwicej ofert znajduje si w kategoriach: kartki z podobiznami sportowców, sztuka,
zabawki, gry komputerowe (rysunek 3.3).
692077090.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin