Wymiana nagrzewnicy by Remek.pdf

(3560 KB) Pobierz
639298912 UNPDF
Wymiana nagrzewnicy Passat B3
Niestety przytrafiła mi się konieczność wymiany nagrzewnicy. Delikatnie ciekła już od jakiegoś czasu, a po wymianie
chłodnicy i wypłukaniu obiegu niestety jazda stała się niemal niemożliwa. Pora jesienna, a każde włączenie ogrzewania
kończyło się momentalnym zaparowaniem wszystkich szyb. A jako że w układzie płyn zimowy, to na szybach osiadał
glikol i nie dało się tego badziewia przetrzeć.
Także jeżeli komuś zaczyna cieknąć nagrzewnica (nikomu tego nie życzę) to zabierajcie się za nią od razu. Postanowiłem
porobić trochę fotek i potomnym pomóc trochę w wymianie nagrzewnicy.
Naturalnie zacząć musimy od kupienia nowej nagrzewnicy. Na allegro jest dużo aukcji z nagrzewnicami do naszych autek.
We wszystkich wersjach silnikowych, niezależnie czy jest klima czy nie mamy jeden rodzaj nagrzewnicy. Zresztą ta
nagrzewnica występuje w wielu autach koncernu. W większości sklepów motoryzacyjnych powinniśmy też bez problemu
ją dostać.
Następnie musimy załatwić sobie jakąś miejscówkę i kogoś do pomocy (nie polecam tego robić na parkingu pod blokiem,
bo roboty jest naprawdę dużo). Do wymiany będzie nam ponadto potrzeba:
A jakby tego było mało to jeszcze:
639298912.005.png 639298912.006.png
A teraz trochę konkretów:
Klucz nasadowy 24 z przedłużką do odkręcenia kierownicy
Klucze nasadowe 8 i 10 (odsadzone oczkowo – płaskie też powinny się nadać)
Wkrętaki płaskie i krzyżakowe
Jakieś szczypce do opasek zaciskowych na wężach
Płyn do uzupełnienia układu (litr w zupełności wystarczy)
Ponadto mogą nam się przydać: klej szybkoschnący (rodzaju kropelki lub poxipolu), plastikowe opaski zaciskowe,
uszczelki na metry (coś w rodzaju uszczelek do drzwi czy okien), cienka gąbka (np. jak pod panele) oraz klej do niej,
piankowe otuliny na rury (około fi 10) i taśma do nich, spray silikonowy do plastików oraz mnóóóstwo cierpliwości ...
Jak już mamy wszystko przygotowane, to możemy otworzyć pierwszego browara i zabrać się do roboty. Zaczynamy od
zdjęcia kierownicy. W wersji bez poduszki po prostu z wyczuciem pociągamy do siebie przycisk klaksonu, odpinamy
przewód, pociągamy te plastikowe i metalowe przekładki które są pod spodem i odpinamy drugi przewód. Teraz używając
klucza nasadowego 24 odkręcamy i zdejmujemy kierownicę. Ale przed tym musimy ustawić koła jak do jazdy na wprost, i
najlepiej zaznaczyć sobie na wieloklinie ustawienie kierownicy.
Następnie demontujemy dolną część osłony kierownicy – odkręcamy wkrętakiem krzyżakowym dwa wkręty w dolnej
części osłony.
Jak już mamy kierownicę zdjętą, możemy zabrać się za demontaż przełączników wycieraczek i kierunków. Płaskim
wkrętakiem odkręcamy 3 wkręty
639298912.007.png 639298912.008.png
Odpinamy wszystkie wtyczki (w zależności od wyposażenia chyba 4 lub 5)
i zdejmujemy przełączniki.
W tym momencie miejsce przed kierowcą wygląda tak:
Teraz możemy zabrać się za demontaż licznika. W tym celu odkręcamy dwa wkręty w górnej części osłony licznika
639298912.001.png 639298912.002.png
i wyciągamy ową osłonę. Zdejmujemy też górną część osłony kierownicy.
Licznik jest przykręcony na dwa wkręty w górnej części
odkręcamy je i pociągamy lekko licznik. Odpinamy wtyczkę, podciśnienie (w wersji zMFA) ( w wersji z napędem za
pomocą linki trzeba też jakoś chyba odpiąć linkę) i wyciągamy licznik
639298912.003.png
Następnie możemy otworzyć kolejnego browara i zabrać się za demontaż tunelu środkowego. Wyciągamy tylną
popielniczkę, i odkręcamy dwa wkręty znajdujące się pod nią
639298912.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin