Agresywny niedźwiadek.docx

(14 KB) Pobierz

Scenariusz zajęć rewalidacyjnych z elementami biblioterapii nr 2

Temat zajęć: Agresywny niedźwiadek. Kornelia Nitsch „Opowieść o Timie, który

wszystkich wprawiał w przerażenie”.

Cele:

· uwrażliwienie uczniów na konieczność właściwego odnoszenia się do kolegów,

· kształtowanie umiejętności obrony swoich praw bez agresji,

· budzenie wiary w zwycięstwo dobra nad złem,

· rozwijanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.

Działania:

· niedokończone zdania, rundka,

Formy:

· indywidualna, zbiorowa, grupowa,

Materiały:

· małe karteczki, flamastry, tekst opowiadania

Przebieg zajęć:

1. Zabawa integracyjna pt. „Imię i gest”. Dzieci siedzą w kręgu, jedna osoba staje

w środku, z odpowiednią intonacją mówi swoje imię i wykonuje wymyślony przez

siebie gest. Następnie wszyscy po kolei przedstawiają się w ten sposób.

2. Zadanie polegające na dokończeniu wylosowanych na kartkach zdań.

Na kolorowych kartkach w ozdobnym pudełku znajdują się niedokończone zdania,

uczniowie losują kartki i ustnie kończą zdania:

· Gdy kolega mnie uderzy, wtedy czuję

· Nie lubię, gdy ktoś mnie bije, bo…

· Gdy ktoś mnie przezywa, wtedy mam ochotę

·         Jest mi smutno, gdy…

· Nie lubię, gdy inni…

· Lubię, gdy inni…

3. Odczytanie bajki Cornelii Nitsch pt. „Opowieść o Timie, który wszystkich

wprawiał w przerażenie”.

4. Pytania do bajki:

· Jak wyglądał Tim, gdy pojawiał się na placu zabaw?

· Jak zachowały się pozostałe misie, gdy Tim pojawił się na placu zabaw?

· Jak miał na imię miś, który nie bał się Tima?

· Jak zachował się Wilek, gdy na placu pojawił się Tim?

· Co się stało po tym jak Wilek zepchnął Tima z huśtawki?

· Kto próbował pomóc Wilkowi?

5. Rozmowa na temat agresji.

· Czy spotkaliście się z przemocą wśród swoich kolegów?,

· Jak myślicie, co powoduje zachowania agresywne?,

· Jak możemy walczyć z agresją?,

· Co możemy zrobić by było jak najmniej agresji?

6. Zabawa pt. „Jak cię widzą inni”.

Dzieci siedzą w kręgu. Nauczyciel rozdaje kartki prosi, aby każdy uczeń napisał swoje

imię. Następuje losowanie kartek, zadaniem pozostałych uczestników jest podanie jednej

pozytywnej cechy wylosowanego kolegi. Zabawę kończy rozmowa na temat swoich

mocnych i słabych stron.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin