Jestem spokojny.rtf

(51 KB) Pobierz

 

Temat: Jestem spokojny

 

Dziecko

posiada umiejętność rozwiązywania konfliktów w duchu spokoju

- wyraża słowami lub rysunkami to co mu się podoba i nie podoba w zachowaniu innych.

1.                  Słuchanie bajki - Opowieść gwiazdy. Po zakończeniu mówimy: Doskonale, na kilka chwil stańcie się takimi gwiazdkami, rozluźnijcie ciało i siedźcie spokojnie, tak aby mała gwiazdka, która jest w was mogła jasno świecić. To bardzo spokojna i przyjazna mała gwiazdka. Rozświetla całą naszą grupę i przynosi spokój
i miłość. Dobrze.

2.                  Dyskusja - Jakimi dobrymi uczuciami jest wypełniona spokojna gwiazdka?

3.                  Rysowanie obrazka związanego z Opowieścią gwiazdy.

4.                  Jestem spokojną gwiazdką - wycinanie z niebieskiego kartonu gwiazdek, następnie rysowanie na nich swoich twarzy, obsypanie brokatem lub ozdobienie wg uznania - zawieszenie gwiazdek na sznurku.

5.                   Spokojne gwiazdki - dyskusja:

- Co kojarzy Ci się ze spokojem?

- Kiedy czujesz się najbardziej spokojny (a)?

- Jakiego koloru mógłby być spokój?

6.                  Malowanie " Spokoju" - malowanie 1O palcami przy łagodnej muzyce

7.                  W spokojnym świecie - dyskusja, prosimy aby dzieci dokończyły zdania

              - W spokojnym świecie nie należy                             .

              - W spokojnym świecie               .

Nauczyciel podsumowuje dyskusję: spokój panuje wtedy, gdy ludzie współdziałają ze sobą, w spokojnym świecie nie kłócą się i nie ranią.

Podaje przykład: Ręce służą do obejmowania a nie do odpychania

Ręce służą do dawania a nie do zabierania Dzieci kilka razy powtarzają te zdania

8.                  Mówimy - nie: Nauczyciel wyjaśnia dzieciom, kiedy zdecydowanie mówić nie innym. Np. Gdy nas ktoś zrani, to uświadamiamy tej osobie, że tego nie lubimy, że robi źle i chcemy aby przestała, np. Nie podoba mi się kiedy to robisz. Ręce do obejmowania, a nie do odpychania - prosimy dzieci o powtarzanie tych zdań.

9.                  Rozwiązywanie konfliktów - plakaty - małych grupach dzieci rysują plakaty o tym czego inni nie powinny robić, inne grupy, co powinni inni robić zamiast walczyć - wspólne obejrzenie plakatów, omówienie.

10.              Gołąbek spokoju - gra. Wykonanie pokratkowanej planszy do gry - dzieci na małych kartkach rysują gołąbki - symbole pokoju i inne obrazki przedstawiające zakłócanie spokoju - naklejamy obrazki na kartki planszy tak, aby na co 4 był gołąbek pokoju.

 

BIBLIOGRAFIA

1.      D. Tillman, D. Hsu Wychowanie w duchu wartości (bajka „Opowieść gwiazdy”)

2.      M. Molicka Bajkoterapia (bajki „Mały kotek”, „O wróbelku w szkole”, „Odpoczynek niedźwiadka”)

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin