Szkoła Podstawowa w MyślachowicachCele:- uczeń poszerza światopogląd - poznaje zwyczaje innych krajów;- uczeń nabywa umiejętność przygotowania konkursów i zabaw;- uczeń posiada poczucie odpowiedzialności za powierzone mu zadania;- uczeń ma okazję do głębokich, wewnętrznych przeżyć;- uczeń kształci postawę "ja - dla innych" Przygotowanie imprezy:1. Ogłoszenie konkursów na:- scenkę klasową o tematyce walentynkowej (SU);- wiersz miłosny (gazetka szkolna);- piosenkę walentynkową (SKO).2. Przygotowanie nagród:- zakup słodyczy dla klas 1 - 6;- zakup nagród i przygotowanie dyplomów w konkursie literackim;- zakup materiałów na wykonanie dekoracji.3. Wykonanie "walentynek".4. Przygotowanie symbolicznych upominków dla nauczycieli.5. Wykonanie dekoracji sali gimnastycznej.6. Przygotowanie kaset i płyt z wybranymi utworami.Przebieg imprezy:1. 12 i 13 luty - sprzedaż "walentynek". Wypełnione kartki trafiają do skrzynki z "walentynkową pocztą".2. 12 luty - przypięcie na tablicy na górnym korytarzu "serca przyjaźni", na którym to sercu każdy uczeń mógł wpisać dowolną dedykację.3. 14 luty - uroczyste powitanie zebranych.4. Odczytanie paru faktów z historii życia św. Walentego - przewodnicząca SU.5. Przedstawienie "Spotkanie z tajemniczą Walentynką i tajemniczym Walentym" przygotowane przez SU - załącznik nr 1.6. Wręczenie przez "Amorki" upominków przygotowanych przez SU.7. Rozstrzygnięcie konkursów:- wiersz miłosny - wręczenie przez panią dyrektor dyplomów i nagród. Najlepsze prace zostaną umieszczone na gazetce ściennej i opublikowane na łamach "Co w szkole piszczy".- piosenka o tematyce walentynkowej na melodię "Zawsze z Tobą chciałbym być" zespołu Ich Troje - j.w.8. Walentynkowa poczta - rozdanie kartek adresatom przez Amorki.9. Prezentacje przygotowanych przez klasy 1 - 6 scenek:- klasa I - wiersz "Żuraw i czapla";- klasa II - "Kopciuszek" w wersji współczesnej autorstwa pani D. Zając;- Klasa III - piosenka- Klasa IV - wiersz "My z drugiej połowy XX wieku" M. Hillar; fragmenty scenariusza A. Kurnickiej "Międzynarodowy Dzień Teatru";- Klasa V - pokaz par walentynkowych;- Klasa VI - Miłość na przestrzeni wieków - scenki.10. Wręczenie przez panią dyrektor słodkich upominków każdej klasie.11. Podziękowanie zebranym za przybycie i zakończenie uroczystości.Załącznik 1Scenariusz wzorowany na telewizyjnej "Randce w ciemno". Cała zabawa polega na tym, iż chłopcy są przebrani za dziewczęta, a dziewczęta za chłopców.Prowadząca 1: Czy wam tez tak bardzo nie chce dzisiaj się uczyć? (potwierdzenie ze strony publiczności)Prowadząca 1: Kamień spadł mi z serca, bo to znaczy, że dopadło mnie szaleństwo walentynkowe. A już się bałam, że to lenistwo.Prowadząca 2: Marzena! Co ty wyprawiasz! Zacznij według scenariusza!Prowadząca 1: Aha.... niestety kabaret "Amor" znów przedstawia... tym razem antymiłosny program.Prowadząca 2: Dzisiaj? Też pomysł!Prowadząca 1: A bo co? Nie można? Nie podoba się coś? Prowadząca 2: Przecież dziś jest 14 luty!Prowadząca 1: Wiem, wczoraj był 13, a jutro będzie 15, a zatem dzisiaj musi być 14. No i co z tego??Prowadząca 2: Dziś obchodzimy Walentynki.Prowadząca 1: Faktycznie! A zatem zapraszamy na program, w którym aż niedobrze się robi od miłosnych wyznań. Prowadząca 2: Może podasz tytuł tego programu?Prowadząca 1: "Spotkanie z tajemniczą Walentynką i tajemniczym Walentym" Prowadząca 2: Dziś spotkamy cztery dziewczyny i czterech chłopców, którzy w nietypowy sposób postanowili umówić się na randkę.Prowadząca 1: Hola, hola - to ja prowadzę ten program!!! Chciałam zaprosić do studia pierwszego wybierającego -jest nim (wchodzi wybierający nr 1) Albercik Max. Prowadząca 1: Witam. Może opowiesz nam coś o sobie.Albercik Max: Nazywam się Albert Max - proszę nie mylić z supermarketem -jestem 100% mężczyzną. Wyznaję zasadę: Żyj na maxa! Minimum wysiłku, maksimum efektów! Prowadząca 1: Czas poznać nasze trzy urocze kandydatki. Kandydatka nr 1: Ewa (wprowadza, przedstawia i usadza na krześlę Kandydatkę nr 1) . Prowadząca 1: Proszę opowiedzieć nam w dwóch słowach o sobie.Ewa: Lubię jabłka.Prowadząca 1: Kandydatka nr 2: Julia, (wprowadza Julię). A co ty nam powiesz o sobie?Julia: Poszukuję pana, który naprawi barierkę na moim balkonie.Prowadząca 1: I wreszcie kandydatka nr 3: Lukrecja. Co lubisz robić w wolnym czasie7 Lukrecja: Lubię eksperymentować w kuchni... Prowadząca 1: Oddaję głos naszemu wybierającemu. Albercik: Pytanie do kandydatki nr l: (zadaje 3 pytania z poniższej listy)1 Beznadziejny film, czy dobra książka?2 List, czy internet?3 Hot - dog czy owoce?4 Sensowny wypoczynek czy beznadziejna praca?5. Dyskoteka, czy basen?6. Kszyk, czy cisza?7 Horror, czy komedia?8 Kwiaty, czy pieniądze?9. Pocałunek, czy czekoladki?10 Matematyka, czy język polski?Albercik: Pytanie do kandydatki nr 2:.....Albercik: Pytanie do kandydatki nr 3:.... (Prowadząca nr 1 zapisuje odpowiedzi i sprawdza zgodność z gustem wybierającego)Prowadząca 2: Największą zgodność gustów masz z...... (wyniki kandydatek w %)Albercik: Jesteśmy w pizzerii. Zamówiliśmy pizzę z dużą ilością ketchupu. Jedząc,pobrudziłaś sobie nim nową bluzkę Co robisz? O odpowiedź poproszę kandydatkę nr 1.Ewa: Pozostałą ilością ketchupu smaruję bluzkę udając, ze taka właśnie miała być!(piosenka "To nie ja byłam Ewą")Albercik: O odpowiedź poproszę kandydatkę nr 2.Julia: Ściągam skarpetki i przypinam je wykałaczkami, by przykryć widoczną plamę.(piosenka)Albercik: O odpowiedź poproszę kandydatkę nr 3.Lukrecja: Po prostu zdejmuję poplamioną bluzkę, bo zawsze, tak na wszelki wypadek mam na sobie drugą.(piosenka)Prowadząca nr 1: Czy już zdecydowałeś z którą kandydatką się umówisz? Jeżeli nie, to posłuchaj Magdy. (prowadząca nr 2 - odczytuje charakterystykę kandydatek)Prowadząca 2: Kandydatka nr l: na randce z nią nie musisz obawiać się wypadków z ketchupem: ona zapewni ci dietę owocową! Kandydatka nr 2: Najpierw odurzy cię zapachem skarpet, a później zapędzi do pracy! Kandydatka nr 3: O ile przeżyjesz jej kulinarne eksperymenty możesz liczyć na niezłą zabawę! Ale decyzja należy do ciebie Albercie!Albert: Wybieram kandydatkę nr... (pada imię wybranej kandydatki)(następuje przedstawienie kandydatek i odsłonięcie zasłony, losowanie nagrody - wycieczka po szkole lub szkolnym podwórku)Prowadząca 1: Zapraszamy do nas wybierającą, którą jest Klara, (wchodzi Klara, Następuje jej przedstawienie).Jaki jest twój pogląd na miłość?Klara: Do swego wybranka mam tylko jedno życzenie: "Jeśli nie chcesz mojej zguby, co dzień wyślij mi sms-y luby!".Prowadząca 1: Pora poznać naszych wspaniałych kandydatów: Kandydat nr l - Walenty Niezbyt - Święty, (pojawia się kandydat nr 1). Może się nam przedstawisz?Walenty Niezbyt - Święty: Siemanko! Jam Walenty Niezbyt - Święty. Włosy kolorowe, ciuchy odjazdowe, a pomysły odlotowe - to cały ja!Prowadząca 1: Poznajmy kandydata nr 2: nazywa się Walenty Love. (wchodzi kandydat nr 2)Opowiedz nam coś o sobie.Walenty Love: Każde młode dziewczę marzy, aby ujrzeć uśmiech na mej twarzy A ja nie! Ja o jednej tylko śnię: tej przez duże M.Prowadząca 1: Kandydat nr 3 - Walenty Cash. A jakie jest twoje spojrzenie na miłość'? Walenty Cash: Kasa to podstawa Ja uczciwy jestem niesłychanie, na początku mówię każdej pannie: Jak dostaniesz kieszonkowe, to zabiorę Cię do kina!Prowadząca 1: Oddaję głos naszej wycierającej.Wybierająca: Pytanie do kandydata nr 1: (trzy spośród poniższej listy)l Plaża, czy solarium?2. Miasto, czy wieś?3 Żyletka, czy golarka?4. Biały, czy czarny?5. Zupa, czy kotlet?6 Kawa z cukrem, czy cukier bez kawy07 Piękna, czy mądra?8. Towarzystwo, czy samotność?9. Bokserki czy stringi?10 T - shert. czy koszula z krawatem?Klara: Pytanie do kandydata nr 2......Klara: Pytanie do kandydata nr 3... (Prowadząca 2 notuje odpowiedzi kandydatów i sprawdza zgodność gustów z wybierającą)Prowadząca 2: Największą zgodność gustów masz z... (wyniki kandydatów w %)Klara: Wychodzimy z kina. Jest późno, patrzysz, a twojego samochodu nie ma. Żadna taksówka nie kursuje. Co robisz? O odpowiedź poproszę Kandydata nr.. Kandydat nr l: Wykupię w kinie bilety na komedię z happy endem do samego rana ipoczekam, aż któraś taksówka podjedzie pod wyjście, (piosenka)Kandydat nr 2: Zadzwonię do mojego przyjaciela, który ma wypożyczalnię limuzyn. Gdyjednak on będzie zajęty, wezmę Cię w swoje barczyste ramiona i w podskokach zaniosę dodomu (piosenka)Kandydat nr 3: Po programie zadzwonię do mamusi i wtedy dam Ci odpowiedź, (piosenka)Prowadzący: Czy już zdecydowałaś z którym kandydatem się umówisz? Jeżeli nie, toposłuchaj Magdy.(piosenka)Prowadząca 2: Kandydat nr l: na randce z nim nie musisz obawiać się nudy - zapewni ci odlotową zabawę, nawet wtedy, gdy zostanie bez samochodu! Kandydat nr 2: może właśnie to o tobie śni? Będzie nosił Cię na rękach deklamując poematy!Kandydat nr 3: Istnieje prawdopodobieństwo, że na randkę zabierze swoją mamę, a ty zapłacisz za bilety. Wybieraj!Klara: Wybieram kandydata nr. (następuje przedstawienie kandydatów i odsłonięcie zasłony, losowanie nagrody)
Opracowanie: mgr Aneta Brzóska i mgr Monika Wentrys
hkama