FORMUŁOWANIE MISJI
Misja (ang. mission) to określenie obszarów i naczelnych zasad działania organizacji (grupy). Służy przekazaniu tego, kim jesteście i czym się zajmujecie.
Jak się nazywacie?
Gdzie pracujecie ?
(miasto, dzielnica, region - obszar Waszego działania)
Jaki typ organizacji (grupy) tworzycie ?
(instytucja lub placówka samorządowa, fundacja, stowarzyszenie...)
Kim jesteście?
(grupa zawodowa np. pracownikami domu kultury, wolontariuszami, rodzicami...)
Komu służycie?
(z kim pracujecie, dla kogo, w jakim zakresie)
Dlaczego istniejecie - co jest Waszym celem?
(co chcecie zmienić)
Jak realizujecie swoje zamierzenia?
(strategia, metody)
Czy istnieje etos organizacji?
(np. jakieś specjalne wartości, które przyświecają Waszemu działaniu)
Co Was wyróżnia wśród innych?
(np. jesteśmy jedyni w danym mieście (danej gminie), mamy oryginalne rozwiązania...)
Specjaliści z zakresu planowania strategicznego twierdzą, że sformułowanie misji powinna liczyć możliwie najmniej słów (od 10 do najwyżej 40). Czy jest to możliwe w Waszym przypadku?
POTRZEBY KLIENTÓW ORAZ INNYCH ZAINTERESOWANYCH
KLIENCI
Kim oni są?
Wymień ich potrzeby
Co możemy im zaoferować?
Kto jeszcze może być naszym klientem w przyszłości?
INNI ZAINTERESOWANI (np. grupy, które nas wspierają)
Wypisz osoby lub grupy
Ich potrzeby
Nasza oferta
KONKURENCJA
KONKURENCI
Przedmiot rywalizacji
Wasze lepsze strony
Wasze słabsze strony
ISTNIEJĄCY
PRZEWIDYWANI
Jak można z nimi współpracować lub wzmocnić naszą konkurencyjność?
SPRZYJAJĄCE SYTUACJE I ZAGROŻENIA
1. Wypisz najważniejsze sytuacje sprzyjające i zagrożenia, z którymi możesz się spotkać w
najbliższych trzech latach, i które mogą mieć wpływ na sukces lub niepowodzenie
Twojej organizacji.
Klienci i inni zainteresowani
Czynniki społeczne, kulturowe, ekonomiczne, polityczne lub technologiczne
Jak wykorzystać sytuacje sprzyjające?
Jak zminimalizować zagrożenia lub je zmienić
w szanse (możliwości)?
SYTUACJE SPRZYJAJĄCE
ZAGROŻENIA
...
animacja