Tworzenie_planu_strategicznego-æwiczenia.doc

(66 KB) Pobierz

FORMUŁOWANIE MISJI

 

Misja (ang. mission) to określenie obszarów i naczelnych zasad działania organizacji (grupy). Służy przekazaniu tego, kim jesteście i czym się zajmujecie.

 

 

Jak się nazywacie?

 

 

 

Gdzie pracujecie ?

              (miasto, dzielnica, region - obszar Waszego działania)

 

 

 

Jaki typ organizacji (grupy) tworzycie ?

              (instytucja lub placówka samorządowa, fundacja, stowarzyszenie...)

 

 

 

Kim jesteście?

              (grupa zawodowa np. pracownikami domu kultury, wolontariuszami, rodzicami...)

 

 

 

Komu służycie?

              (z kim pracujecie, dla kogo, w jakim zakresie)

 

 

 

Dlaczego istniejecie - co jest Waszym celem?

              (co chcecie zmienić)

 

 

 

Jak realizujecie swoje zamierzenia?

              (strategia, metody)

 

 

 

Czy istnieje etos organizacji?

              (np. jakieś specjalne wartości, które przyświecają Waszemu działaniu)

 

 

 

Co Was wyróżnia wśród innych?

              (np. jesteśmy jedyni w danym mieście (danej gminie), mamy oryginalne rozwiązania...)

 

 

 

 

 

              Specjaliści z zakresu planowania strategicznego twierdzą, że sformułowanie misji powinna liczyć możliwie najmniej słów (od 10 do najwyżej 40). Czy jest to możliwe w Waszym przypadku?

 

POTRZEBY KLIENTÓW ORAZ INNYCH ZAINTERESOWANYCH

 

 

KLIENCI

Kim oni są?

Wymień ich potrzeby

Co możemy im zaoferować?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kto jeszcze może być naszym klientem w przyszłości?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

INNI ZAINTERESOWANI (np. grupy, które nas wspierają)

 

Wypisz osoby lub grupy

Ich potrzeby

Nasza oferta

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KONKURENCJA

 

KONKURENCI

Przedmiot rywalizacji

Wasze lepsze strony

Wasze słabsze strony

ISTNIEJĄCY

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PRZEWIDYWANI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jak można z nimi współpracować lub wzmocnić naszą konkurencyjność?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SPRZYJAJĄCE SYTUACJE I ZAGROŻENIA

 

1. Wypisz najważniejsze sytuacje sprzyjające i zagrożenia, z którymi możesz się spotkać w

    najbliższych trzech latach, i które mogą mieć wpływ na sukces lub niepowodzenie

    Twojej organizacji.

 

Klienci i inni zainteresowani

Czynniki społeczne, kulturowe, ekonomiczne, polityczne lub technologiczne

Jak wykorzystać sytuacje sprzyjające?

Jak zminimalizować zagrożenia lub je zmienić

w szanse (możliwości)?

SYTUACJE SPRZYJAJĄCE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZAGROŻENIA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin