ROBIN HOOD.doc

(44 KB) Pobierz
MAJSTARKA DO SPRAWNOŚCI

ROBIN HOOD

(opr. Jędrzej Brzeziński)

 

1.     Poznajemy Robin Hood`a i jego przyjaciół – propozycja zdobycia sprawności

2.     Życie kompanii Robin Hood`a

3.     Zwierzęta i rośliny w polskich lasach

4.     Turniej o tytuł „Kompana” Robin Hood`a

5.     Na pomoc Marion – nadanie sprawności

 

ZBIÓRKA 1

TEMAT: Poznajemy Robin Hood`a i jego przyjaciół – propozycja zdobycia sprawności

MIEJSCE: Las

CZAS: 75 min.

CELE: poznanie postaci Robin Hood`a i jego przygód

              rozwijanie spostrzegawczości

MATERIAŁY: strój Robin Hood`a, zapałki, list do zuchów, kiełbaski

 

PRZEBIEG:

1.     Zuchy zostają doprowadzone do lasu gdzie czeka druzynowy– 10 min.

2.     Obrzędowe rozpoczęcie zbiórki – 10 min.

3.     Gry i ćwiczenia -Zuchy otrzymują informację, że muszą znaleźć ukryty list, szukają go – 10 min.

4.     Gawęda - Dzieci odczytują list – 10 min.

Drogie Zuchy!

Jestem Robin Hood i przychodzę tu aby prosić was żebyście mi pomogli. Zły szeryf wyrządził mi straszną krzywdę. Nie wiem tylko czy będziecie umieli mi pomóc, gdyż do tego zadnia trzeba być silnym, sprytnym i odważnym. Jeśli znajdziecie mnie to znaczy, że jesteście odpowiedni aby pomóc mi w tej sprawie. Gdy mnie znajdziecie, powiem wam o co mi chodzi i wszystko wytłumaczą.

PS: Jestem gdzieś w pobliżu więc nie szukajcie mnie daleko

5.     Gry i ćwiczenia – poszukiwania Robina

6.     Gawęda - Opowieść Robina – 5 min.

Zuchy znajdują Robin Hood`a, który opowiada im o złym szeryfie, który porwał jego ukochaną Marion i o swojej kompanii. Opowiada również jedną ze swoich przygód.

7.     Ognisko z Kiełbaskami – 20 min.

Zuchy pieką kiełbaski na ognisku przygotowanym przez Robina.

8.     Krąg Rady – 10 min.

Zuchy podejmują decyzję o zdobywaniu sprawności Robin Hood.

9.     Obrzędowe zakończenie zbiórki - Powrót do domu – 10 min.

 

 

ZBIÓRKA 2

TEMAT: Życie kompanii Robin Hood`a

MIEJSCE: Las

CZAS: 95 min.

CELE: nauka budowy szałasu

              rozwijanie sprawności fizycznej

MATERIAŁY: „skarb” – np. jakiś stary klucz

 

PRZEBIEG:

1.     Obrzędowe rozpoczęcie zbiórki – 5 min.

2.     Gawęda – 5 min.

Robin Hood opowiada o swoim leśnym domu, jak wygląda. Mówi zuchom, że one również mogą zbudować taką kryjówkę, nie mają jedna zbyt dużo czasu, gdyż szeryf dowiedział się o ich planach i może wysłać tu swoich żołnierzy.

3.     Majsterka - Budowanie szałasu – 40 min.

4.     Gra – poszukiwanie klucza – 30 min.

Zuchy muszą odszukać kryjówkę ludzi szeryfa i po cichu wykraść im klucz. Będzie on potrzebny do uwolnienia Marion.

5.     Krąg Rady – 10 min.

6.     Obrzędowe Zakończenie zbiórki – 5 min.

             

 

ZBIÓRKA 3

TEMAT: Rośliny i zwierzęta w Polskich lasach

MIEJSCE: Zuchówka

CZAS:  85 min.

CELE: nauka piosenki

              poznanie polskiej fauny i flory

              nauka wykonywania kukiełek

MATERIAŁY: rysunki zwierząt i roślin – po jednym dla każdego zucha, klej, nożyczki, kolorowy blok techniczny, patyczki, parawan (scena)

 

PRZEBIEG:

1.     Obrzędowe rozpoczęcie zbiórki

2.     Gry i ćwiczenia – zuchy tak jak mieszkańcy lasu musza poznaćjego skarby. Dopasowywanie obrazków roślin i zwierząt do ich nazw – 5 min.

3.     Pląs o zwierzętach – 5 min.

4.     Majsterka – 20 min.

Zuchy losują po jednym podpisanym obrazku zwierzęcia lub rośliny. Następnie wykonują jego kukiełkę, z dostępnych materiałów.

5.     Piosenka – 10 min.

Zuchy uczą się piosenki „Przygoda”

6.     Ćwiczenie – 15 min.

Zuchy otrzymują podstawowe informacje o swoich kukiełkach, a następnie przedstawiają je całej gromadzie. Mówią jak wykonały kukiełkę oraz co wiedzą na temat tego zwierzęcia lub rośliny.

7.     Gra „Prawda czy fałsz” – 10 min.

Jedna ręka drużynowego to prawda, druga to fałsz. Zuchy stoją w dwóch rzędach naprzeciw prowadzącego. Każdy zuch w szeregu na swój numer. Drużynowi mówi informację o jakiejś kukiełce (prawdziwą lub fałszywą), a następnie numer zucha. Dwa zuchy o tym samym numerze biegną do ręki „prawdy” lub „fałszu”. Który z nich będzie pierwszy przy dobrej ręce, jego grupa otrzymuje punkt.

8.     Krąg Rady – 10 min.

9.     Obrzędowe zakończenie zbiórki – 5 min.

 

 

ZBIÓRKA 4

TEMAT: Turniej o tytuł „Kompana” Robin Hooda

MIEJSCE: las lub boisko

CZAS:  55 min.

CELE: nauka zdrowej rywalizacji

              rozwijanie sprawności ruchowej

MATERIAŁY: lina, stoper, rzutki, tarcza

 

PRZEBIEG:

1.     Obrzędowe rozpoczęcie zbiórki – 5 min.

2.     Gawęda – 5 min.

Robin Hood ogłasza turniej.

3.     Konkutencje 

a)     zuchy pokonują bieg z przeszkodami, min. rzucają do celu

b)     zuchy rozwiązują zagadkę logiczną

c)     zuchy szukają po śladach Robin Hooda

d)     zuchy strzelają z łuku

e)     zuchy poruszają się bezszelestnie - podchody

4.     Gawęda- Robin Hood nagradza zuchy tytułem swego „Kompana” – 10 min.

5.     Krąg Rady – 5 min.

6.     Obrzędowe Zakończenie zbiórki – 5 min.

 

 

ZBIÓRKA 5

TEMAT: Na pomoc Marion – nadanie sprawności

MIEJSCE: las lub szkoła

CZAS:  75 min.

CELE: sprawdzenie i utrwalenie wiadomości ze zbiórek

              uświadomienie zuchom o konieczności pomagania innym

MATERIAŁY: lina, rzutki, tarcza, klucz, znaczki sprawności

 

PRZEBIEG:

1.     Obrzędowe rozpoczęcie zbiórki– 5 min.

2.     List – 5 min.

Robin Hood wyruszył na pomoc Marion, lecz sam sobie nie może poradzić. Prosi więc zuchy o pomoc.

3.     Ćwiczenie – 5 min.

Zuchy po strzałkach muszą odnaleźć Robina.

4.     Strażnicy – 30 min.

Robin Hood mówi zuchom, że muszą przejść obok strażników i wykonać ich zadnia, aby dotrzeć do Marion. Są to zadania sprawdzające umiejętności jakie zuchy nabyły na zbiórkach.

5.     Odnalezienie Marion – 5 min.

Zuchy odnajdują Marion, schowaną w jakimś tajemniczym miejscu. Ona dziękuje im z ratunek i zaprasza do Kręgu Rady.

6.     Krąg Rady – 10 min.

Decyzja o nadaniu sprawności.

7.     Obrzęd nadania sprawności – 10 min.

8.     Obrzędowe Zakończenie zbiórki – 5 min.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin