Wyprawa po kamień filozoficzny.doc

(159 KB) Pobierz
Komenda Hufca ZHP Łódź - Śródmieście

Materiał edukacyjny rozdawany bezpłatnie w ramach szkolenia.

 

Komenda Hufca ZHP Łódź Śródmieście im. Juliana Tuwima

WYPRAWA PO KAMIEŃ FILOZOFICZNY

Program kolonii letniej w Przesiece
24.06.02r. - 14.07.02r.

Założenia organizacyjne

1. Organizator:

Komenda Hufca ZHP Łódź - Śródmieście
Łódź ul. Stefanowskiego 19

2. Rodzaj:

Teatralne kolonie letnie

3. Termin:

Od 24 czerwca do 14 lipca 2002 roku

4. Charakterystyka uczestników i kadry:

Uczestnikami na obozie są dzieci w wieku od 7 do 14 lat z różnych środowisk i szkół województwa łódzkiego. Podzieleni na 3 drużyny (domy magii) według wieku i sposobu rozmieszczenia w pokojach. Każdy "dom" liczy od 10 do 15 uczestników i zajmuje się nim jeden opiekun. Łącznie na kolonii wypoczywać będzie około 40 osób.

Kadrę obozu stanowią instruktorzy z wieloletnim stażem i doświadczeniem pedagogicznym. Posiadający odpowiednie uprawnienia do zajmowanych funkcji.

Komendant obozu:
Agnieszka - harcmistrz, lat 35

Kadra wychowawcza:
Anita -  lat 29
Agnieszka - lat 25
Aleksandra - lat 21

Opieka medyczna:
Anna - lat 30, pielęgniarka

5. Lokalizacja:

Harcerska Baza Karkonoska w Przesiece

Baza zlokalizowana jest w malowniczej miejscowości wypoczynkowej w gminie Podgórzyn u Podgórza Karkonoszy w dolinie, z której wiedzie wiele ciekawych szlaków turystycznych.

W czasie wędrówek można zwiedzać Górę Chojnik, położoną na terenie Karkonoskiego Parku Narodowego na której znajdują się ruiny zamku, rezerwat wodospadów Szklarki, wodospad Kamieńczyk i wodospad Podgórnej.

Dla wybornych piechurów proponujemy szlaki wiodące do Przełęczy Karkonoskiej na Szrenicę i na Śnieżkę. 

W czasie wędrówek zachwyca różnorodność skał i urozmaicony krajobraz wzbogacony pięknymi wodospadami i potokami. Przesieka położona jest między dwoma znanymi kurortami - Karpaczem i Szklarską Porębą. 

Nasz adres:

Harcerska Baza Karkonoska
Hufca ZHP Łódź - Śródmieście
58 - 563 Przesieka
telefon 76-21-323

INFORMACJE OGÓLNE:

Całoroczna baza znajduje się w byłym budynku szkolnym dostosowanym do potrzeb organizacji kolonii - 40 miejsc w 2,4,6,8- osobowych pokojach wyposażonych w szafy, stoliki, krzesła i łóżka z pościelą. Istnieje możliwość ustawienia na terenie bazy kameralnego obozu, w którym zakwaterowanie znajdzie dodatkowo 20 osób w 6 namiotach harcerskich (typu NS-y) z wyposażeniem w postaci kocy, materacy, kanadyjek i półek namiotowych.

Wyżywienie to cztery posiłki dziennie: śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja

Dojazd z Łodzi do Jeleniej Góry [6,5 godziny] a następnie autobusem MZK  do Przesieki [30 min.]

STYLIZACJA KOLONII:

Miejsca dziwne i tajemnicze, okolice Hogwartu, ulicy Pokątnej, peronu 9 i 3/4, które postaramy się przybliżyć dzieciom oraz związane z nimi przygody młodego adepta magii i czarodziejstwa to główny wątek stylizacji programu kolonii. Świat tajemnic Harrego Potera zaspakaja zapotrzebowanie dzieci na niezwykłość zakamuflowaną w zwykłym otoczeniu. Wprowadzając dzieci w niezwykle baśniowy świat pragniemy, aby na czas wakacyjnych przygód potrafiły zamienić się z niepozornych, zakompleksionych uczniów, strapionych szkolnymi problemami i kłopotami w nie mających sobie równych, mistrzów fantazji, przygody, aktorów i dzielnych odkrywców tajemnic przyrody.

II. Założenia wychowawcze

Realizacja programu obozu i hasła przewodniego: "Wyprawa po kamień filozoficzny"  ma służyć:

·         wypoczynkowi dzieci w sposób czynny i ciekawy

·         zabawie w teatr będącej wielopłaszczyznową sceną rozwoju intelektualnego i emocjonalnego dzieci

·         zachęcaniu do podejmowania i realizowania własnych pomysłów w sytuacjach otwartych i niepewnych

·         organizacji wycieczek krajoznawczych dla poznania piękna Karkonoszy

·         kształtowaniu umiejętności empatycznego współdziałania w grupie

·         wzbogacaniu wiedzy o środowisku, w którym żyjemy oraz rozwijaniu zainteresowań problematyką ekologiczną

Zamierzenia wychowawcze

·         integracja dzieci poprzez pracę w zespole i zabawy dramowe

·         rozwijanie poczucia odpowiedzialności i samodzielności

·         pobudzanie potrzeby współdziałania oraz swobody wyrażania myśli i uczuć

·         inicjowanie współzawodnictwa

·         wzbudzanie inwencji twórczej

·         poznawanie sposobów komunikacji z ludźmi

·         kształcenie kultury obcowania z przyrodą

Założenia programowe

·         zapoznanie uczestników z historią Harrego Pottera - rozbudowanie na tej podstawie symboliki i obrzędowości, zabawy w krainie magii

·         zabawa w teatr, poznawanie jego tajników, prace przy tworzeniu przedstawienia. Praca nad analizą tekstu literackiego, słowem, gestem, ruchem. Nad kontaktem z partnerami, nad umiejętnością pracy w zespole

·         stworzenie warunków do wypoczynku w miłej i przyjaznej atmosferze

·         poznanie karkonoskich krajobrazów poprzez wędrówki, gry terenowe i spacery. Zwiedzanie Karpacza, wycieczka do Czech, wycieczka objazdowa. Piesze wędrówki na Chojnik i Śnieżkę, do Białego Kamienia, do Św. Anny i Kaskady Myi

·         warsztaty ekologiczne, plastyczne i teatralne

·         wystawienie przedstawienia dla mieszkańców i turystów wypoczywających w Przesiece

Na obozie będziemy:

·         Bawić się i wypoczywać w sposób bezpieczny i ciekawy.

·         Tworzyć "Magiczną Radę"  dla łączenia potrzeb i oczekiwań harcerzy

·         z realizacją założeń programowych zimowiska.

·         Prowadzić współzawodnictwa:

o        Najlepsza magiczna miotła- w celu propagowania ładu i porządku

o        Magiczny klucz - dla promowania wybitnych uczestników

o        Wiele jeszcze innych związanych z poszczególnymi imprezami programowymi

·         Realizować program ekologiczny Eko-Wędrówki

·         Dbać o bezpieczeństwo swoje i kolegów w górach, dbać o porządek na terenie bazy.

Imprezy:

·         Turniej na miotłach

·         Pokaz  czarodziejskiej mody w Hogwarcie

·         Noc czarów

·         Wycieczki (piesze, autokarowe, do teatru)

·         Śluby przy Zwierciadle Prawdy

·         Mecz w Quidditcha

·         Plebiscyt na najlepszą czarodziejkę i czarodzieja

·         Turniej Nimbus 2002

·         Magiczny miniplayback show

·         Przedstawienie teatralne dla zaproszonych gości

·         Ogniska i dyskoteki

Regulaminy obowiązujące uczestników i kadrę obozu:

·         Regulamin podróży

·         Regulamin poruszania się po drogach

·         Regulamin przeciwpożarowy

·         Regulamin sanitarny

·         Regulamin ramowy kolonii


Regulamin kolonii

KODEKS ADEPTA MAGII I CZARÓW

1.       Bądź życzliwy i koleżeński. Jeżeli jesteś doświadczonym mieszkańcem Hogwartu zaopiekuj się nowicjuszem, jeżeli jesteś nowicjuszem, zwracaj się do mistrza ze wszystkimi kłopotami.

2.       Patrz, obserwuj, myśl i wyciągaj wnioski. Miej głowę otwartą, jeżeli wiesz więcej, naucz innych. Jeżeli wiesz mniej, ucz się od innych. Krytykuj twórczo.

3.       Uśmiechaj się! Szczególnie gdy jest trudno.

4.       Okazuj sympatyczną gotowość do wykonywania poleceń mistrzów magii

5.       Wykorzystaj czas nocny na sen, a jeżeli nie możesz spać - daj spać innym.

6.       Delektuj się posiłkiem, a nie rozmową, w czystości ciała i ducha noś swoje magiczne szaty.

7.       Nie bądź wyrzutkiem! Okna i skały teren nie do zabawy!

8.       Nie staraj się stworzyć dodatkowych kłopotów zakłócając ciszę

9.       Bądź czarodziejem swoich marzeń.

10.   Szukaj rozwiązania nierozwiązanych tym kodeksem spraw u Naczelnego Mistrza Magii

Ramowy plan dnia

8.00  -  8.05         krainy fantazji powitanie
8.05  -  8.20         hartowanie ducha i ciała czarodziei
8.20  -  8.40         poranna ciała toaleta
8.40  -  9.00         dormitorium wysprzątanie
9.00  -  9.30         uczta poranna
9.30  -  9.40         otwarcie zamkniętych drzwi czyli poznanie tajemnicy dnia - apel
9.40  - 12.45        zajęcia programowe dla adeptów magii i czarodziejstwa ( zabawy i gry sportowe, wycieczki)
13.45 - 14.00         przygotowania do obiadu
14.00 - 14.45         uczta obiadowa
14.45 - 16.00         odpoczynek poobiedni i zajęcia własne czarodziejów
16.00 - 16.10        podwieczorek
16.10 - 18.00         lekcje zaklęć i eliksirów (warsztaty, zajęcia w terenie realizacja programu ekologicznego, gry, zabawy)
18.00 - 18.30         przygotowanie do kolacji
18.30 - 19.00         uczta wieczorna
19.00 - 21.15         przygód odkrywanie (kominki, ogniska, zabawy twórcze, zabawy integracyjne, itp.)
21.15 - 21.45         toaleta wieczorna i zmywanie złych czarów
21.45 - 22.00         do snu sposobienie
22.00 -  8.30         nocne kołdry nakrywanie i oczu zamykanie


SZCZEGÓŁOWY PLAN PRACY:

Data

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin