13- 16.03.PR.DZ.doc

(226 KB) Pobierz

KONSPEKT NR 13

 

DATA: 16. 03. 2006              ZADANIA LEKCJI:             

PROWADZĄCY:              Zadania wychowawcze: aktywizowanie uczniów do

MIEJSCE: sala gimnastyczna              samodzielnych poszukiwań rozwiązań zapewniających

LICZBA ĆWICZĄCYCH: 16 dziewcząt (klasa I)              atrakcyjność zajęć ruchowych.

PRZRZĄDY, PRZYBORY: piłki , szarfy, materace, ławeczki.              Wiadomości: przekazanie uczniom niezbędnych wiad.

              Zasady współdziałania w zespole.

              dotyczących zasad organizacji rozgrywek w piłce ręcznej.

              Umiejętności: kształtowanie umiejętności indywidualnych

              i zespołowych w ataku i w obronie.

              Sprawność: kształtowanie szybkości, siły mięśni RR i NN,

              zwinności, wytrzymałości.

 

 

 

TEMAT: Postępowanie indywidualne i zespołowe w ataku i w obronie.

TOK

LEKCJI

TREŚĆ

CZAS

WSKAZÓWKI

ORGANIZACYJNO-METODYCZNE

I. Część wstępna

Czynności org.-porządk.

 

 

Zabawa ożywiająca

 

 

Rozgrzewka:

 

 

Zbiórka, przywitanie, sprawdzenie obecności i przygotowania ćwiczących do zajęć, podanie tematu lekcji, przedstawienie i uzasadnienie celów lekcji.

Berek z przejściem między nogami- osoba zamrożona staję w rozkroku z RR w górze. Odmrożenie następuje poprzez przejście pomiędzy nogami.

- Trucht dookoła sali, kozłowanie piłki .

- Podrzut obiema rękami piłki nad głowę, chwyt piłki za plecami. Podrzut piłki za plecami chwyt z przodu.

- Kozłowanie piłki w miejscu, przejście do leżenia przodem i powstanie.

- Jak wyżej, przejście do leżenia tyłem i powstanie.

- Trucht, podrzut piłki w górę, wyskok i chwyt w najwyższym punkcie.

- Bieg z kozłowaniem piłki, na gwizdek zmiana kierunku biegu.

- Podania piłek w dwójkach.

- Jak wyżej, po podaniu leżenie przodem.

- Jak wyżej, po podaniu leżenie tyłem.

- Jak wyżej, obrót w wyskoku o 360°

 

 

3 min

 

 

 

5 min

 

 

 

5 min

 

 

Uczniowie ustawieni w szeregu  twarzą do prowadzącego.

Prowadzący przedstawia celowość

opanowywania i namawia do świadomego stosowania wyuczonych elementów w grze.

Ustawienie w rozsypce na całej sali  - stojąc w rozkroku, uciekający przechodzi między nogami, ratując tym samym zamrożonego uczestnika zabawy. Zabawa trwa do momentu zamrożenia wszystkich uczniów.

Ćwiczenia indywidualne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenia w dwójkach.

II. Część główna

Kształtowanie umiejętności i nawyków, rozwijanie zdolności twórczych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenie rozpoczyna ćwiczący z piłką podając do przeciwległego rzędu. Następnie biegnie i zatrzymuje się przed polem karnym stając się obrońcą. Ćwiczący z przeciwległego rzędu po chwycie piłki atakuje na bramkę i po trzech krokach oddaje rzut na bramkę. Zmiana do przeciwległego rzędu.

 

 

Po oddanym rzucie obrońca przechodzi do ataku szybkiego na przeciwległą bramkę. Otrzymuje podanie z boku od nauczyciela i wykonuje rzut na bramkę. Zmiana do rzędu.

 

 

Ćwiczący z piłką podaje ją do partnera, który po podaniu zwrotnym wykonuje zasłonę, dając możliwość przebiegnięcia i oddania rzutu na bramkę partnerowi. Zmiana do przeciwległego rzędu.

 

 

4 min

 

 

 

 

 

 

 

 

4 min

 

 

 

 

 

4 min

 

 

Ćwiczący ustawieni w dwóch rzędach. Jeden stoi w rogu boiska z piłkami, drugi po przeciwległej stronie w okolicy środka – bez piłek.

Jak wyżej.

Ćwiczący ustawieni w dwóch rzędach, przed polem bramkowym po prawej stronie. Rząd bliżej środka posiada piłki. Przed polem karnym stoi obrońca.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gra uproszczona. 

Rozgrywający podaje piłkę do partnera , który oddając ją do następnego wykonuje zasłonę na obrońcy. Ten oddaje piłkę drugiego rozgrywającego, a sam wykonuje zasłonę na drugim obrońcy umożliwiając oddanie swobodnego rzutu rozgrywającemu.

 

 

 

 

Bramkarz podaniem piłki do nauczyciela stojącego na boiska daje sygnał startu ćwiczącym, którzy po obiegnięciu nauczyciela walczą o piłkę. Ten ,który ją wywalczy oddaje rzut na bramkę. Zmiana do przeciwległego rzędu.

 

 

 

Piłka ręczna 4x 4

4 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 min

 

 

 

 

 

 

 

8 min

Dwóch ćwiczących przed polem karnym stanowi parę obrońców. Dwóch następnych stojących po zewnętrznych stronach obrońców i dwóch rozgrywających tworzy formację ataku.

 

Ćwiczący ustawieni w dwóch rzędach, po obu stronach bramki.

Podział na trzy zespoły, gra każdy z każdym. Każdy zespół zakłada szarfy.

III. Część końcowa

Uspokojenie organizmu.

Ćwiczenia oddechowe i korygujące.

Podsumowanie lekcji

 

 

Marsz dookoła sali z rozluźnieniem mięśni nóg i ramion.

Marsz dookoła sali w postawie skorygowanej z głębokim i wydechem.

 

Zbiórka, przypomnienie celów lekcji i ocena ich realizacji.

 

 

1 min

 

1 min

 

 

2 min

 

 

Nauczyciel zwraca uwagę na prawidłowe wykonanie ćwiczenia przez  każdego ucznia.

 

 

 

Uczniowie ustawieni w szeregu twarzą do prowadzącego.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin