KONSPEKT NR 13
MIEJSCE: sala gimnastyczna samodzielnych poszukiwań rozwiązań zapewniających
LICZBA ĆWICZĄCYCH: 16 dziewcząt (klasa I) atrakcyjność zajęć ruchowych.
PRZRZĄDY, PRZYBORY: piłki , szarfy, materace, ławeczki. Wiadomości: przekazanie uczniom niezbędnych wiad.
Zasady współdziałania w zespole.
dotyczących zasad organizacji rozgrywek w piłce ręcznej.
Umiejętności: kształtowanie umiejętności indywidualnych
i zespołowych w ataku i w obronie.
Sprawność: kształtowanie szybkości, siły mięśni RR i NN,
zwinności, wytrzymałości.
TEMAT: Postępowanie indywidualne i zespołowe w ataku i w obronie.
LEKCJI
ORGANIZACYJNO-METODYCZNE
I. Część wstępna
Zabawa ożywiająca
Rozgrzewka:
Zbiórka, przywitanie, sprawdzenie obecności i przygotowania ćwiczących do zajęć, podanie tematu lekcji, przedstawienie i uzasadnienie celów lekcji.
Berek z przejściem między nogami- osoba zamrożona staję w rozkroku z RR w górze. Odmrożenie następuje poprzez przejście pomiędzy nogami.
- Trucht dookoła sali, kozłowanie piłki .
- Podrzut obiema rękami piłki nad głowę, chwyt piłki za plecami. Podrzut piłki za plecami chwyt z przodu.
- Kozłowanie piłki w miejscu, przejście do leżenia przodem i powstanie.
- Jak wyżej, przejście do leżenia tyłem i powstanie.
- Trucht, podrzut piłki w górę, wyskok i chwyt w najwyższym punkcie.
- Bieg z kozłowaniem piłki, na gwizdek zmiana kierunku biegu.
- Podania piłek w dwójkach.
- Jak wyżej, po podaniu leżenie przodem.
- Jak wyżej, po podaniu leżenie tyłem.
- Jak wyżej, obrót w wyskoku o 360°
3 min
5 min
Uczniowie ustawieni w szeregu twarzą do prowadzącego.
Prowadzący przedstawia celowość
opanowywania i namawia do świadomego stosowania wyuczonych elementów w grze.
Ustawienie w rozsypce na całej sali - stojąc w rozkroku, uciekający przechodzi między nogami, ratując tym samym zamrożonego uczestnika zabawy. Zabawa trwa do momentu zamrożenia wszystkich uczniów.
Ćwiczenia indywidualne.
Ćwiczenia w dwójkach.
Kształtowanie umiejętności i nawyków, rozwijanie zdolności twórczych.
Ćwiczenie rozpoczyna ćwiczący z piłką podając do przeciwległego rzędu. Następnie biegnie i zatrzymuje się przed polem karnym stając się obrońcą. Ćwiczący z przeciwległego rzędu po chwycie piłki atakuje na bramkę i po trzech krokach oddaje rzut na bramkę. Zmiana do przeciwległego rzędu.
Po oddanym rzucie obrońca przechodzi do ataku szybkiego na przeciwległą bramkę. Otrzymuje podanie z boku od nauczyciela i wykonuje rzut na bramkę. Zmiana do rzędu.
Ćwiczący z piłką podaje ją do partnera, który po podaniu zwrotnym wykonuje zasłonę, dając możliwość przebiegnięcia i oddania rzutu na bramkę partnerowi. Zmiana do przeciwległego rzędu.
4 min
Ćwiczący ustawieni w dwóch rzędach. Jeden stoi w rogu boiska z piłkami, drugi po przeciwległej stronie w okolicy środka – bez piłek.
Jak wyżej.
Ćwiczący ustawieni w dwóch rzędach, przed polem bramkowym po prawej stronie. Rząd bliżej środka posiada piłki. Przed polem karnym stoi obrońca.
Gra uproszczona.
Bramkarz podaniem piłki do nauczyciela stojącego na boiska daje sygnał startu ćwiczącym, którzy po obiegnięciu nauczyciela walczą o piłkę. Ten ,który ją wywalczy oddaje rzut na bramkę. Zmiana do przeciwległego rzędu.
Piłka ręczna 4x 4
8 min
Ćwiczący ustawieni w dwóch rzędach, po obu stronach bramki.
Podział na trzy zespoły, gra każdy z każdym. Każdy zespół zakłada szarfy.
Uspokojenie organizmu.
Ćwiczenia oddechowe i korygujące.
Podsumowanie lekcji
Marsz dookoła sali z rozluźnieniem mięśni nóg i ramion.
Marsz dookoła sali w postawie skorygowanej z głębokim i wydechem.
Zbiórka, przypomnienie celów lekcji i ocena ich realizacji.
1 min
2 min
Nauczyciel zwraca uwagę na prawidłowe wykonanie ćwiczenia przez każdego ucznia.
flek