12- 15.03.PN.CH.doc

(115 KB) Pobierz

KONSPEKT NR 12

 

DATA: 15. 03. 2006              ZADANIA LEKCJI:             

PROWADZĄCY:              Zadania wychowawcze: Współdziałanie w małych

MIEJSCE: sala gimnastyczna              grupach – dwójkach.

LICZBA ĆWICZĄCYCH: 20 chłopców (klasa II)              Wiadomości: Zapoznanie uczniów z elementami gry.

PRZRZĄDY, PRZYBORY: piłki nożne, szarfy w dwóch kolorach,               Umiejętności: Indywidualne prowadzenie piłki slalomem,

woreczki, wyznaczniki.              podania piłki wewnętrzną stroną stopy do

              współćwiczącego w marszu, truchcie.

              Sprawność: Kształtowanie zwinności i szybkości

              wykonania elementów gry.

 

TEMAT: Elementy gry drużynowej – „Piłka nożna”.

TOK

LEKCJI

TREŚĆ

CZAS

WSKAZÓWKI

ORGANIZACYJNO-METODYCZNE

I. Część wstępna

Czynności org.-porządk.

 

 

Zabawa ożywiająca

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenia kształtujące

 

 

Zbiórka w szeregu,  powitanie.

Sprawdzenie gotowości do zajęć.

Podanie głównych zadań lekcji.

 

Północ południe- I rząd – szarfy niebieskie „północ”, II rząd – „południe. Na hasło „Północ” uczniowie z niebieskimi szarfami łapią uczniów z II rzędu (uciekają w określonym kierunku).

Dzień  noc- dzieci biegają w różnych kierunkach z szafami w ręku. Na hasło „dzień” – wszyscy zatrzymują się z szarfami uniesionymi w górę, przekładają szarfę od głowy do stóp. Na hasło „noc” – przekładają szarfę od stóp do głowy.

Ćwiczenia kształtujące RR, NN i T:

-          przeskoki w przód – w tył; w prawo – w lewo przez szarfę,

-          marsz po obwodzie koła (wymiana na woreczki)

-          ułożenie woreczków na plecach pN – podrzucanie, chwytanie RR

-          podrzucanie woreczka pod ugiętą nogą w kolanie, chwytanie

-          kaczy chód

-          marsz po obwodzie koła z woreczkiem na głowie

 

 

3 min

 

 

 

2 min

 

 

 

2 min

 

 

 

 

4 min

 

 

Sprawdzenie stroju.

Prowadzący poleca zdjąć niepotrzebne przedmioty (zegarki, biżuterie).

 

Rozdanie 2 kolorów szarf – podział na II grupy.

Prowadzący  zwraca uwagę na bezpieczeństwo. Prowadzący  zwraca uwagę na dokładne wykonywanie ćwiczeń.

 

 

 

 

 

 

Ustawienie do ćwiczeń luźno, twarzą do prowadzącego.

II. Część główna

Prowadzenie piłki nogami

 

 

 

 

 

Podania piłki nad głową

Podania piłki w parach

 

 

 

 

Podania i przyjęcia piłki

 

 

Prowadzenie piłki – slalomem

Piłka ciągle blisko nogi – toczenie piłki nogą wewnętrzną częścią stopy.

 

 

 

 

Padania piłki nad głowami, ostatni z piłką biegnie do przodu.

Ustawienie j.w.

- podania piłki N do kolegi w marszu

- podania piłki N do kolegi w truchcie

 

 

 

RYS. 1à podanie piłki na wprost i przejście na koniec swojego rzędu

 

RYS. 2à podanie piłki na wprost, zmiana ćwiczących następuje po przekątnej

 

RYS. 3à podanie piłki na wprost, ćwiczący przebiega do rzędu przeciwnego

 

RYS. 4à podanie piłki po przekątnej, ćwiczący ustawia się na koniec własnego rzędu

 

 

3 min

 

 

 

 

 

 

4 min

 

 

3 min

3 min

 

 

 

3 min

 

 

4 min

 

 

3 min

 

 

4 min

 

 

 

 

Ustawienie w II rzędach:

 

Ustawienie w II rzędach.

 

 

 

 

Podania i przyjęcia piłki w ustawieniu w rzędach jak do sztafet wahadłowych: 

            

           rys. 1

            

           rys. 2

             

           rys. 3                            

           rys. 4

 

III. Część końcowa

Czynności porządkowe

Zabawa uspokajająca

 

 

 

Ćwiczenia oddechowe

 

Podsumowanie lekcji

 

 

Zbieranie sprzętu.

 

Alfabet- Zespoły układają dowolną literę alfabetu. Litery budowane są ze wszystkich członków zespołu.

Wygrywa drużyna, która ułoży literę szybciej i bardziej pomysłowo.

Marsz po obwodzie koła:

-          unoszenie rąk w górę – wdech nosem,

opuszczanie rąk – wydech ustami.

Zbiórka

Omówienie lekcji – pochwała za dokładne wykonanie zadań.

- Okrzyk na cześć zwycięzców.

 

 

1 min

 

4 min

 

 

 

 

1 min

 

 

1 min

 

 

Uczniowie zbierają sprzęt i odnoszą go na wyznaczone przez prowadzącego miejsce.

Inwencja twórcza uczniów.

 

 

 

 

 

 

 

Umiejętność kulturalnego współzawodnictwa.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin