KONSPEKT NR 12
LICZBA ĆWICZĄCYCH: 20 chłopców (klasa II) Wiadomości: Zapoznanie uczniów z elementami gry.
PRZRZĄDY, PRZYBORY: piłki nożne, szarfy w dwóch kolorach, Umiejętności: Indywidualne prowadzenie piłki slalomem,
woreczki, wyznaczniki. podania piłki wewnętrzną stroną stopy do
współćwiczącego w marszu, truchcie.
Sprawność: Kształtowanie zwinności i szybkości
wykonania elementów gry.
TEMAT: Elementy gry drużynowej – „Piłka nożna”.
LEKCJI
ORGANIZACYJNO-METODYCZNE
Czynności org.-porządk.
Zabawa ożywiająca
Ćwiczenia kształtujące
Zbiórka w szeregu, powitanie.
Sprawdzenie gotowości do zajęć.
Podanie głównych zadań lekcji.
Północ południe- I rząd – szarfy niebieskie „północ”, II rząd – „południe. Na hasło „Północ” uczniowie z niebieskimi szarfami łapią uczniów z II rzędu (uciekają w określonym kierunku).
Dzień noc- dzieci biegają w różnych kierunkach z szafami w ręku. Na hasło „dzień” – wszyscy zatrzymują się z szarfami uniesionymi w górę, przekładają szarfę od głowy do stóp. Na hasło „noc” – przekładają szarfę od stóp do głowy.
Ćwiczenia kształtujące RR, NN i T:
- przeskoki w przód – w tył; w prawo – w lewo przez szarfę,
- marsz po obwodzie koła (wymiana na woreczki)
- ułożenie woreczków na plecach pN – podrzucanie, chwytanie RR
- podrzucanie woreczka pod ugiętą nogą w kolanie, chwytanie
- kaczy chód
- marsz po obwodzie koła z woreczkiem na głowie
3 min
2 min
4 min
Sprawdzenie stroju.
Prowadzący poleca zdjąć niepotrzebne przedmioty (zegarki, biżuterie).
Rozdanie 2 kolorów szarf – podział na II grupy.
Prowadzący zwraca uwagę na bezpieczeństwo. Prowadzący zwraca uwagę na dokładne wykonywanie ćwiczeń.
Ustawienie do ćwiczeń luźno, twarzą do prowadzącego.
Prowadzenie piłki nogami
Podania piłki nad głową
Podania piłki w parach
Podania i przyjęcia piłki
Prowadzenie piłki – slalomem
Piłka ciągle blisko nogi – toczenie piłki nogą wewnętrzną częścią stopy.
Padania piłki nad głowami, ostatni z piłką biegnie do przodu.
Ustawienie j.w.
- podania piłki N do kolegi w marszu
- podania piłki N do kolegi w truchcie
RYS. 1à podanie piłki na wprost i przejście na koniec swojego rzędu
RYS. 2à podanie piłki na wprost, zmiana ćwiczących następuje po przekątnej
RYS. 3à podanie piłki na wprost, ćwiczący przebiega do rzędu przeciwnego
RYS. 4à podanie piłki po przekątnej, ćwiczący ustawia się na koniec własnego rzędu
Ustawienie w II rzędach:
Ustawienie w II rzędach.
Podania i przyjęcia piłki w ustawieniu w rzędach jak do sztafet wahadłowych:
rys. 1
rys. 2
rys. 3
rys. 4
Czynności porządkowe
Zabawa uspokajająca
Ćwiczenia oddechowe
Podsumowanie lekcji
Zbieranie sprzętu.
Alfabet- Zespoły układają dowolną literę alfabetu. Litery budowane są ze wszystkich członków zespołu.
Wygrywa drużyna, która ułoży literę szybciej i bardziej pomysłowo.
Marsz po obwodzie koła:
- unoszenie rąk w górę – wdech nosem,
opuszczanie rąk – wydech ustami.
Zbiórka
Omówienie lekcji – pochwała za dokładne wykonanie zadań.
- Okrzyk na cześć zwycięzców.
1 min
Uczniowie zbierają sprzęt i odnoszą go na wyznaczone przez prowadzącego miejsce.
Inwencja twórcza uczniów.
Umiejętność kulturalnego współzawodnictwa.
flek