grudzień cały.doc

(128 KB) Pobierz
TEMATY KOMPLEKSOWE

TEMATY KOMPLEKSOWE

 

Do pracy wychowawczo – dydaktycznej

z dziećmi 4 – 5  – letnimi

na miesiąc Grudzień

 

 

1.                        Prezenty dla Loli.

2.                        Czterolatek pamięta o zwierzętach zimą.

3.                        Święta czterolatka.

 

PREZENTY DLA LOLI

 

Cel główny: Poszerzanie kompetencji językowych. Dostrzeganie potrzeb pomagania innym.

 

 

 

Sytuacja edukacyjna

 

 

Obszar edukacji

 

Przewidywane rezultaty

Data realizacji

 

Uwagi

 

Słuchanie opowiadania „Lola i Mikołaj”:

·        swobodne wypowiedzi dzieci związane z treścią wysłuchanego opowiadania oraz na podstawie ilustracji w książce.

 

Nauka piosenki Jedzie Mikołaj metodą fragmentami ze słuchu:

·        określanie nastroju, charakteru piosenki,

·        zabawa w kole z rekwizytami ilustrująca piosenkę.

 

List od Św. Mikołaja:

·           układanie obrazka Mikołaja rozciętego na kilka części, odczytywanie

 

Edukacja językowa

 

 

 

 

 

Edukacja muzyczna

 

 

 

 

 

 

Edukacja językowa

Edukacja plastyczna

Dziecko:

·        uważnie słucha opowiadania,

·        porównuje treść opowiadania z ilustracją w książce,

 

·        śpiewa piosenkę z n-lem i kolegami,

·        potrafi ilustrować ruchem treść piosenki,

 

 

 

·           doskonalenie spostrzegawczości poprzez układanie obrazka z części,

30.11.

2009

 

 

 

 

 

30.11.

2009

 

 

 

 

 

01.12.

2009

 

      globalne wyrazu: Mikołaj

·           rozmowy z dziećmi nt. ulubionych zabawek,

·           praca indywidualna z książką – odczytanie listu od św. Mikołaja – tekst obrazkowo-wyrazowy. Wykonanie zadania rysunkowego na temat: Co chciałbym dostać od św. Mikołaja?

 

Świąteczne drzewko – nawiązywanie do listu od św. Mikołaja:

·           odrysowywanie dłoni na kartce papieru, wycinanie, zamalowywanie  zieloną farbą plakatową,

·           wykonanie świątecznego drzewka,

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 13 według przewodnika – zabawa naśladowcza Worek Mikołaja, ćwiczenia mięśni ramion.

 

 

Zabawa dydaktyczna „Co ma Mikołaj w worku?”

·           rozpoznawanie zabawek dotykiem,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edukacja plastyczna

 

 

 

 

 

 

Sfera rozwoju ruchowego

 

 

 

Edukacja matematyczna

·           odczytuje z pomocą n-ela tekst wyrazowo – obrazkowy,

 

 

 

 

 

 

 

·           doskonali płynność ruchów nadgarstka,

·           potrafi posługiwać się nożyczkami, przestrzega zasad bezpieczeństwa,

 

 

·           bierze odpowiedzialność za współpartnera podczas ćwiczeń ruchowych,

 

·           potrafi rozpoznać zabawkę dotykiem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

02.12.

2009

 

 

 

 

 

 

03.12.

2009

 

 

02.12.

2009

 

 

 

 

 

·           opisywanie wrażeń dotykowych,

·           przeliczanie zabawek,

·           porządkowanie wg propozycji dzieci.

 

 

 

 

 

 

Wysłuchanie fragmentu baśni Hansa Christiana Andersena pt: Dziewczynka z zapałkami;

·           burza mózgów – próba odpowiedzi na pytanie: Co możemy zrobić, aby pomóc dzieciom podobnym do dziewczynki z zapałkami?

 

Słuchanie opowiadania „Franklin i świąteczny prezent”

·           rozmowa na temat treści na bazie obrazków

·           próba oceny zachowania bohatera

·           uświadomienie dzieciom, że obdarowywanie innych daje taką samą

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edukacja językowa

 

 

 

 

 

 

Edukacja językowa

·           potrafi rozpoznać zabawkę dotykiem,

·           próbuje nazwać wrażenia dotykowe np. miękka – twarda,

·           posługuje się liczebnikami w zakresie 6,

·           porządkuje wg przyjętego przez siebie kryterium

 

·           potrafi wczuć się w sytuacje innych osób,

·           odczuwa chęć pomocy drugiemu człowiekowi,

 

 

 

 

·           skupia uwagę na słuchanym tekście

·           potrafi odpowiedzieć na pytania związane z treścią utworu

·           dostrzega pozytywne zachowania, dobre serce
bohatera

 

 

 

 

 

 

 

 

 

04.12

2009

 

 

 

 

 

 

 

03.12.

2009

 

 

          radość jak otrzymywanie prezentów

·           propozycje dzieci  - „Co możemy dać w prezencie Mikołajowi, gdy odwiedzi nas w przedszkolu?”

 

Improwizacja ruchowa z elementami dramy W pracowni zabawek Św. Mikołaja;

·               przyjęcie na siebie roli zabawki

·               wyłączanie zabawek przez Mikołaja (nauczycielka) – zatrzymanie w pozie, odpowiedź na pytanie Jaką jesteś zabawką?”, Pokaż, jak się można tobą bawić?

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin