plan na czerwiec1.doc

(132 KB) Pobierz
TEMATY KOMPLEKSOWE

TEMATY KOMPLEKSOWE

 

Do pracy wychowawczo – dydaktycznej

z dziećmi 4 – 5  – letnimi

na miesiąc Czerwiec 2010

 

 

1.                        Piękna nasza Polska cała.

2.                        Z końca świata czy zza ściany – to przyjaciel nasz kochany.

3.                        Żegnamy przedszkole…. Niech żyją wakacje!!

 

 

PIĘKNA NASZA POLSKA CAŁA

 

Cel główny: Poznanie swojego najbliższego otoczenia. Budzenie świadomości narodowej.

 

 

 

 

Sytuacja edukacyjna

 

Obszar edukacji

 

Przewidywane rezultaty

 

Uwagi

Data realizacji

 

Słuchanie wiersza C. Janczarskiego Piękna jest nasza ziemia:

·        utrwalenie pojęcia flaga, godło, kraj, ojczyzna, wyjaśnienie czym jest flaga, godło dla Polski, Polaków, mówimy językiem polskim,

·        wysłuchanie hymnu narodowego we właściwej postawie, nauka pierwszej zwrotki hymnu.

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 35 według przewodnika doskonalących umiejętność chwytu i rzutu, ćwiczenia zręcznościowe.

 

 

Edukacja językowa

Edukacja muzyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

Sfera rozwoju ruchowego

Dziecko:

·        uważnie słucha wiersza,

·        zna wygląd polskich symboli narodowych, odszukuje je w sali,

·        wie, jaki utwór jest hymnem narodowym

 

 

 

 

·        doskonali umiejętność chwytu i rzutu,

·        ćwiczy zręczność

 

 

07.06.

2010

 

 

 

 

 

 

 

 

07.06.

2010

 

 

Rozmowa podparta ilustracjami na temat zabytków Krakowa:

·        zwrócenie uwagi na ich nazwy i wygląd: Zamek Królewski – Wawel, Brama Floriańska, Barbakan, Sukiennice, Kościół Mariacki.

 

Słuchanie piosenki Krakowiaczek jeden:

·        określenie jej charakteru, tempa,

·        nauka kroków krakowiaka, taniec do piosenki w parach po kole,

·        wyjaśnienie jakim rodzajem tańca jest krakowiak,

·        oglądanie ilustracji stroju krakowskiego.

 

Pogadanka na temat polskich gór, miejsc bardzo często odwiedzanych w okresie wakacji:

·        wspólne oglądanie albumów, ilustracji, widokówek przedstawiających góry,

·        zapoznanie dzieci z nazwami gór: Beskidy, Tatry, Sudety, Bieszczady,

·        utrwalenie znajomości mapy Polski i wyszukiwanie na mapie regionów górskich

 

Edukacja językowa

 

 

 

 

 

 

Edukacja muzyczna

 

 

 

 

 

 

 

Edukacja językowa

 

 

 

 

 

·        doskonali umiejętność uważnego słuchania oraz wyciągania wniosków

 

 

 

 

·        wykona krok krakowiaka (cwał),

·        wie, że jest to taniec narodowy,

·        wie jak wygląda strój krakowski,

 

 

·        wie jak nazywają się miejsca przedstawione na ilustracjach,

·        ogląda ilustracje,

·        odpowiada na zadane pytania,

 

 

08.06.

2010

 

 

 

 

 

08.06.

2010

 

 

 

 

 

 

09.06.

2010

 

Podkreślenie znaczenia ochrony przyrody i konieczności stosowania różnorodnych środków zaradczych:

·        zakładania rezerwatów, wytyczanie szlaków zapewniających bezpieczne poruszanie się po górach,

·        rośliny chronione, zwierzęta (świstaki, kozice, niedźwiedzie).

 

Koncert muzyki ludowej – słuchanie muzyki z płyt CD kapeli góralskich:

·        zapoznanie dzieci z gwarą góralską podczas słuchania pieśni i przyśpiewek, tańców: krzesanego, zbójnickiego,

·        oglądanie ilustracji przedstawiającej strój góralski – omówienie charakterystycznych elementów stroju,

·        zachęcenie dzieci do gromadzenia różnorodnych pamiątek podczas pobytu w górach (widokówki, przedmioty).

 

Zainspirowanie dzieci do malowania krajobrazu górskiego po obejrzeniu mini wystawy Polskie góry, oraz wysłuchaniu wiersza J. Kiersta Obrazki na szkle malowane:

Edukacja przyrodnicza

 

 

 

 

 

 

 

Edukacja muzyczna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edukacja językowa

Edukacja plastyczna

·        słucha uważnie podawanych informacji n/t roślin oraz zwierząt chronionych,

·        zapoznaje się z dziedzictwem narodowym,

 

 

 

 

·        reaguje ruchem na dźwięk poszczególnych instrumentów,

·        jest pogodne i aktywne podczas zajęć,

·        potrafi wyrazić swoje emocje w zabawie,

 

 

 

 

 

·        samodzielnie komponuje obrazek,

·        zachowuje porządek w miejscu pracy,

 

 

09.06.

2010

 

 

 

 

 

 

 

10.06.

2010

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.06.

2010

 

 

 

 

 

 

·        udostępnienie dzieciom farb akwarelowych, pędzli,

·        samodzielne przygotowanie stanowiska pracy,

·        zaplanowanie pracy na dużym arkuszu papieru (format A3)

 

Słuchanie wiersza Morze Danuty Wawiłow;

·        rozmowa na temat wyglądu morza, jego koloru,

·        opowiadanie o morzu przy ilustracji -  formowanie wypowiedzi w formie zdań pojedynczych,

·        zabawa dydaktyczna „Dary morza” – wyszukiwanie wśród innych przedmiotów, ilustracji „darów” jakie daje nam morze (muszelki, bursztyny,...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin