PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC WRZESIEŃ W GRUPIE DZIECI TRZYLETNICH
TEMATYKA ZAJĘĆ:
1. Witaj przedszkole – poznajemy naszą salę.
2. Poznajemy się – Ja i moi koledzy.
3. Poznajemy nasze przedszkole.
4. Chodzę do przedszkola, bo jestem duży.
5. W poszukiwaniu jesieni.
LITERATURA:
1. Przewodnik metodyczny „Trzylatek- bawię się i uczę”.
2. Z. Bogdanowicz „Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli”.
3. U. Smoczyńska- Nachtman „Kalendarz muzyczny w przedszkolu”.
4. K. Wlaźnik „Wychowanie fizyczne w przedszkolu”.
5. H. Trawińska „Zabawy rozwijające dla małych dzieci”.
6. R. Trześniowski „Gry i zabawy ruchowe”.
7. A. Grzęska „Zajęcia ruchowe w przedszkolu”.
8. M. Kruk „Literatura do zajęć i zabaw w przedszkolu”
9. Materiały metodyczne B. Strauss.
Cykl
tematyczny
Obszar edukacji, w którym działa dziecko i nauczyciel
Inne formy aktywności
Oczekiwane rezultaty
Uwagi
1. 09. – 2. 09. 2011 WITAJ PRZEDSZKOLE – POZNAJEMY NASZA SALĘ
Cel ogólny: Stwarzanie odpowiednich warunków dla adaptacji dzieci w grupie- wytworzenie radosnej atmosfery, przyzwyczajanie do nowego środowiska zbiorowego. Zmniejszenie stresu związanego z pobytem w przedszkolu przez pierwsze dni, zapoznanie z salą.
IV. „Witamy w przedszkolu” –zabawy integrujące grupę:
- „Poznajmy się” – poznawanie imion kolegów i koleżanek
- „Czyj to znaczek?” – rozpoznawanie znaczków indywidualnych. (ad.1, p.1, 2, ad.5 p.4)
V. „Co tak pięknie gra” – wdrażanie do uważnego słuchania i określania dźwięków wydawanych przez różnorodne przedmioty. (ad.8, p.2 i 3)
Zestaw zabaw ruchowych o charakterze integracyjnym wg scenariusza N. (ad.5, p.3 i 4)
Językowa
Plastyczna
Muzyczna
Ruchowa
- Zestaw ćwiczeń porannych nr 1 wg K. Wlaźnik. (ad.5, p.3 i 4)
- Zabawy ruchowe:
Z elem. podskoku „Piłeczki”
Orientacyjno – porządkowa „Stań prościutko”
(ad.5, p.3 i 4)
- Zabawa logopedyczna ”Język akrobata?”(ad.3)
- Zabawy ruchowe i integracyjne:
„Krasnoludki”
„Murzynek”, „Balonik”,
- Zabawy na terenie ogrodu przedszkolnego (ad.5, p.3i 4)
- Zabawy dydaktyczne „Zgadnij, co robię”
- bierze udział w zabawach ruchowych i integracyjnych
- chętnie uczestniczy w zabawach na terenie ogrodu przedszkolnego;
- segreguje klocki o zróżnicowanej wielkości do odpowiednich pojemników;
- zna imiona swoich kolegów
- zna przeznaczenie sali, jej wyposażenie oraz sposób użytkowania;
- szanuje zabawki i sprzęty, jakie znajdują się w sali;
- stara się używać zwrotów grzecznościowych wobec rówieśników i dorosłych
- sygnalizuje N. swoje potrzeby fizjologiczne i samodzielnie je wykonuje
5. 09. – 9. 09. 2011 POZNAJEMY SIĘ – JA I MOI KOLEDZY
Cel ogólny: Stwarzanie odpowiednich warunków dla adaptacji dzieci w grupie- wytworzenie radosnej atmosfery, przyzwyczajanie do nowego środowiska zbiorowego. Zmniejszenie stresu związanego z pobytem w przedszkolu przez pierwsze dni, utrwalenie znaczków i imion.
I. „Co mogę?” – zabawa dydaktyczna inspirowana serią obrazków – poznawanie reguł obowiązujących w społeczności przedszkolnej – stymulowanie dzieci do stosowania form grzecznościowych. (ad.1, p.1, 2, 3; ad.2, p.5, ad.6, p.5)
II. „Jestem sobie przedszkolaczek”. Osłuchanie z piosenką, próby śpiewu i ilustracji ruchowej treści piosenki.
(ad.8, p.1 i 2)
Ćwiczenia graficzne – rysowanie kredkami świecowymi na temat dowolny – próby wypowiedzi dzieci na temat swoich prac. (ad.14, p.3)
- Zestaw ćwiczeń porannych nr 1 wg H. Trawińskiej (ad.5, p.3 i 4)
Z elem. czworakowania „Kotki na spacerze”
Ze śpiewem „Krasnoludki”
- Zabawa dydaktyczna ,,Nasze znaczki”, „Czyj to znaczek ?”(ad.4, p.2)
- Zabawy dydaktyczne „Do kogo toczysz piłkę?”
- wie, jak wygląda jego znaczek i gdzie się znajduje
- bawi się przy piosence
- stara się trzymać kredkę w sposób prawidłowy
Cykl tematyczny
Rodzaj aktywności
III. „Gdzie ukryła się piłka?” - nabywanie umiejętności w posługiwaniu się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów: za, na, pod, obok, przed. (ad.13, p.4)
Zestaw zabaw ruchowych...
aurelka11