PLAN PRACY 3-latki wrzesień 2011.doc

(229 KB) Pobierz
PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC WRZESIEŃ W GRUPIE DZIECI TRZYLETNICH

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ NA MIESIĄC WRZESIEŃ W GRUPIE DZIECI TRZYLETNICH

 

  TEMATYKA ZAJĘĆ:

1.    Witaj przedszkole – poznajemy naszą salę.

 

2.    Poznajemy się – Ja i moi koledzy.

 

3.    Poznajemy nasze przedszkole.

 

4.    Chodzę do przedszkola, bo jestem duży.

 

5.    W poszukiwaniu jesieni.

 

  LITERATURA:  

1.    Przewodnik metodyczny „Trzylatek- bawię się i uczę”.

2.    Z. Bogdanowicz „Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli”.

3.    U. Smoczyńska- Nachtman „Kalendarz muzyczny w przedszkolu”.

4.      K. Wlaźnik „Wychowanie fizyczne w przedszkolu”.

5.      H. Trawińska „Zabawy rozwijające dla małych dzieci”.

6.      R. Trześniowski „Gry i zabawy ruchowe”.

7.      A. Grzęska „Zajęcia ruchowe w przedszkolu”.

8.    M. Kruk „Literatura do zajęć i zabaw w przedszkolu”

9.    Materiały metodyczne B. Strauss.

Cykl

tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

1. 09.2. 09. 2011   WITAJ PRZEDSZKOLE – POZNAJEMY NASZA SALĘ

Cel ogólny: Stwarzanie odpowiednich warunków dla adaptacji dzieci                              w grupie- wytworzenie radosnej  atmosfery, przyzwyczajanie do nowego środowiska zbiorowego. Zmniejszenie stresu związanego z pobytem         w przedszkolu przez pierwsze dni, zapoznanie z salą.

IV. „Witamy w przedszkolu” –zabawy integrujące grupę:

- „Poznajmy się” – poznawanie imion kolegów i koleżanek

- „Czyj to znaczek?” – rozpoznawanie znaczków indywidualnych. (ad.1, p.1, 2, ad.5 p.4)

 

V. „Co tak pięknie gra” wdrażanie do uważnego słuchania i określania dźwięków wydawanych przez różnorodne przedmioty. (ad.8, p.2 i 3)

 

Zestaw zabaw ruchowych o charakterze integracyjnym wg scenariusza N. (ad.5, p.3 i 4)

Językowa

Plastyczna

 

 

 

 

 

 

 

Muzyczna

 

 

 

 

 

Ruchowa

- Zestaw ćwiczeń porannych nr 1 wg K. Wlaźnik. (ad.5, p.3 i 4)

- Zabawy ruchowe:

Z elem. podskoku „Piłeczki”

Orientacyjno – porządkowa „Stań prościutko”

(ad.5, p.3 i 4)

- Zabawa logopedyczna Język akrobata?(ad.3)

- Zabawy ruchowe i integracyjne:

„Krasnoludki”

„Murzynek”, „Balonik”,

(ad.5, p.3 i 4)

- Zabawy na terenie ogrodu przedszkolnego (ad.5, p.3i 4)

- Zabawy dydaktyczne „Zgadnij, co robię”

- bierze udział w zabawach ruchowych         i integracyjnych

- chętnie uczestniczy w zabawach na terenie ogrodu przedszkolnego;

- segreguje klocki o zróżnicowanej wielkości do odpowiednich pojemników;

- zna imiona swoich kolegów

- zna przeznaczenie sali, jej wyposażenie oraz sposób użytkowania;

- szanuje zabawki i sprzęty, jakie znajdują się w sali;

- stara się używać zwrotów grzecznościowych wobec rówieśników i dorosłych

- sygnalizuje N. swoje potrzeby fizjologiczne            i samodzielnie je wykonuje   

 

Cykl

tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

5. 09.9. 09. 2011 POZNAJEMY SIĘ – JA I MOI KOLEDZY

Cel ogólny: Stwarzanie odpowiednich warunków dla adaptacji dzieci                              w grupie- wytworzenie radosnej  atmosfery, przyzwyczajanie do nowego środowiska zbiorowego. Zmniejszenie stresu związanego z pobytem         w przedszkolu przez pierwsze dni, utrwalenie znaczków i imion.

I. „Co mogę?” – zabawa dydaktyczna inspirowana serią obrazków – poznawanie reguł obowiązujących w społeczności przedszkolnej – stymulowanie dzieci do stosowania form grzecznościowych. (ad.1, p.1, 2, 3; ad.2, p.5, ad.6, p.5)

 

Zestaw zabaw ruchowych o charakterze integracyjnym wg scenariusza N. (ad.5, p.3 i 4)

 

II. „Jestem sobie przedszkolaczek”. Osłuchanie z piosenką, próby śpiewu i ilustracji ruchowej treści piosenki.

(ad.8, p.1 i 2)

 

Ćwiczenia graficzne – rysowanie kredkami świecowymi na temat dowolny – próby wypowiedzi dzieci na temat swoich prac. (ad.14, p.3)

 

 

 

 

 

 

Językowa

 

 

 

 

 

 

 

 

Ruchowa

 

 

 

Muzyczna

 

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

 

 

 

 

- Zestaw ćwiczeń porannych nr 1 wg H. Trawińskiej (ad.5, p.3 i 4)

- Zabawy ruchowe:

Z elem. podskoku „Piłeczki”

Orientacyjno – porządkowa „Stań prościutko”

Z elem. czworakowania „Kotki na spacerze”

Ze śpiewem „Krasnoludki”

(ad.5, p.3 i 4)

- Zabawa dydaktyczna ,,Nasze znaczki”, „Czyj to znaczek ?”(ad.4, p.2)

- Zabawy ruchowe               i integracyjne:

„Krasnoludki”

„Murzynek”, „Balonik”,

(ad.5, p.3 i 4)

- Zabawy na terenie ogrodu przedszkolnego (ad.5, p.3i 4)

- Zabawy dydaktyczne „Do kogo toczysz piłkę?”

- bierze udział w zabawach ruchowych         i integracyjnych

 

- zna imiona swoich kolegów

 

- wie, jak wygląda jego znaczek i gdzie się znajduje

 

- bawi się przy piosence

 

- stara się trzymać kredkę w sposób prawidłowy

 

- stara się używać zwrotów grzecznościowych wobec rówieśników               i dorosłych                    

 

- sygnalizuje N. swoje potrzeby fizjologiczne            i samodzielnie je wykonuje   

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

  5. 09.9. 09. 2011 POZNAJEMY SIĘ – JA I MOI KOLEDZY

Cel ogólny: Stwarzanie odpowiednich warunków dla adaptacji dzieci               w grupie- wytworzenie radosnej  atmosfery, przyzwyczajanie do nowego środowiska zbiorowego. Zmniejszenie stresu związanego z pobytem                    w przedszkolu przez pierwsze dni, utrwalenie znaczków i imion.

III. „Gdzie ukryła się piłka?” - nabywanie umiejętności w posługiwaniu się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów: za, na, pod, obok, przed. (ad.13, p.4)

 

Zestaw zabaw ruchowych...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin