Plan dla 3 - latków grudzień 2011.doc

(267 KB) Pobierz

Cykl

tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

5. 12.7. 9. 2011   OCZEKUJEMY NA PRZYJŚCIE MIOŁAJA

Cel ogólny: Rozwijanie uczucia zadowolenia ze sprawiania radości innym.

I. „Mikołajowe prezenty” – rozwiązywanie zagadek słowno – obrazowych. Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, kojarzenia faktów. (ad. 3, 4)

 

Zestaw zabaw ruchowych  nr 7 wg materiałów metodycznych „Zabawy na śniegu”. Swobodne podrzuty                i rzuty w dowolnych kierunkach, ustawienie w rzędzie, chody jeden za drugim”. (ad 5)

 

II. Zapoznanie z piosenką „Święty Mikołaj”. Osłuchanie z melodią               i słowami.  Zbiorowy i indywidualny śpiew piosenki. (ad. 8)

 

Ćwiczenia graficzne - Życzenia            do Mikołaja – wydzieranka. Wydzieranie zabawek  z folderów reklamowych, naklejanie na worku Mikołaja. (ad. 14, 9)

 

III. „Porządkujemy zabawki od Mikołaja”. Próby podziału zbioru           na podzbiory. Przeliczanie, porówny-wanie elementów zbioru (ad. 13)

Językowa

 

 

 

 

 

Ruchowa

 

 

 

 

 

 

Muzyczna

 

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

 

 

Umysłowa

- Zestaw ćwiczeń porannych nr 14 wg              H. Trawińskiej (ad. 5)

- Zabawy ruchowe:

Z elem. podskoku „Spłoszone wróbelki

Orientacyjno – porządkowa „Wiatr                  i śnieżki

Z elem. czworakowania „Przejście przez tunel

Ze śpiewem „Leśne ludki. (ad. 5)

 

- Ćwiczenia oddechowe           ( pogłębianie oddechu, rozruszanie przepony, wydłużanie fazy wydechowej ) w czasie zabaw z piórkami (ad. 3)

 

- Zabawy ruchowe               i integracyjne:

Po mojej lewej stronie jest wolne miejsce

Daję misia ….dlatego, że…(ad. 1, 3)

- potrafi rozwiązać zagadkę

 

- cierpliwie oczekuje na swoją wypowiedź

 

- potrafi zaśpiewać piosenkę

 

- potrafi wydzierać

 

- bez obaw podejmuje działania twórcze

 

- bierze czynny udział  w zabawie                    

 

- potrafi określić czego jest więcej, czego mniej

 

- wyodrębnia podzbiory danego zbioru

 

- przelicza elementy zbioru o jeden więcej            o jeden mniej w zakresie 3

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

5. 12.9. 12. 2011   OCZEKUJEMY NA PRZYJŚCIE MIOŁAJA

Cel ogólny: Rozwijanie uczucia zadowolenia ze sprawiania radości innym.

Zestaw zabaw ruchowych  nr 7 wg materiałów metodycznych „Zabawy na śniegu”. Swobodne podrzuty                i rzuty w dowolnych kierunkach, ustawienie w rzędzie, chody jeden za drugim”. (ad. 5)

 

IV. Pojazd Mikołaja” – zagadki słuchowe, rozwijanie słuchu muzycznego podczas rozpoznawania odgłosów. (ad. 8)

 

V. Wesoły Mikołaj”. Składanie postaci Mikołaja z pociętych elementów. Malowanie farbami akwarelowymi. (ad. 9 )

 

 

Zestaw zabaw ruchowych  nr 7 wg materiałów metodycznych „Zabawy na śniegu”. Swobodne podrzuty                i rzuty w dowolnych kierunkach, ustawienie w rzędzie, chody jeden za drugim”. (ad. 5)

 

Ruchowa

 

 

 

 

 

 

Muzyczna

 

 

 

 

Plastyczna

 

 

 

 

 

Ruchowa

- spotkanie z Mikołajem: wspólna zabawa, rozmowa z gościem, prezenty (ad. 7)

 

- Zabawa integracyjna „Co już umiem?”. (ad.1, 4) 

 

- Zabawa dydaktyczna „Prezenty. Rozpoznawanie zabawek przez dotyk. (ad. 4)

 

- zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci – wdrażanie do zgodnej zabawy. Rozumienie zasady nie zabierania dzieciom zabawek. (ad. 1, 2, 6)

 

- zabawy przy stolikach          z wykorzystaniem układanek, puzzli. (ad. 4)

 

- potrafi rozpoznać kolor czerwony                     i zielony wśród innych

 

- potrafi złożyć obrazek z części

 

- potrafi malować akwarelami

 

- bierze udział                     w uroczystościach przedszkolnych

 

- rozumie konieczność dbania o sprawność fizyczną

 

- potrafi rozpoznać odgłosy pojazdów

 

 

 

 

Cykl tematyczny

Obszar edukacji,                     w którym działa dziecko            i nauczyciel

Rodzaj aktywności

Inne formy aktywności

Oczekiwane rezultaty

 

Uwagi

12. 12. . – 16. 12. 2011  DMOWI POMOCNICY – URZĄDZENIA ELETRYCZNE

Cel ogólny: Tworzenie okazji do wyzwalania zainteresowań technicznych odnoszących się do urządzeń występujących w najbliższym otoczeniu – rozumienie ich funkcjonalności.

 

I. „Domowi pomocnicy” – Zapoznanie   z przedmiotami elektrycznymi codziennego użytku, ich przeznaczeniem, wyglądem i sposobem użytkowania ( żelazko, odkurzacz, pralka, latarka ). Rozmowa połączona     z bezpośrednią demonstracją. (ad. 3, 10)

 

Zestaw zabaw ruchowych  nr 7 wg materiałów metodycznych „Zabawy na śniegu”. Swobodne podrzuty i rzuty               w dowolnych kierunkach, ustawienie              w rzędzie, chody jeden za drugim”. Wprowadzenie zmian i utrudnień. (ad. 5)

 

II. „Praczki”. Rozwijanie umiejętności interpretowania ruchem treści piosenki. Reagowanie na pauzę w muzyce. (ad. 8)

 

Ćwiczenia graficzne – kreślenie linii ciągłych na dużym formacie papieru przy pomocy pędzla. (ad. 14)

 

III. „Wielkie prasowanie” – manipulowanie figurami geometrycznymi: koło; zaznajomienie dzieci ze sposobem działania żelazka.

(ad. 13, 4)

Językowa

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin