Cykl
tematyczny
Obszar edukacji, w którym działa dziecko i nauczyciel
Inne formy aktywności
Oczekiwane rezultaty
Uwagi
5. 12. – 7. 9. 2011 OCZEKUJEMY NA PRZYJŚCIE MIOŁAJA
Cel ogólny: Rozwijanie uczucia zadowolenia ze sprawiania radości innym.
I. „Mikołajowe prezenty” – rozwiązywanie zagadek słowno – obrazowych. Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, kojarzenia faktów. (ad. 3, 4)
Zestaw zabaw ruchowych nr 7 wg materiałów metodycznych „Zabawy na śniegu”. Swobodne podrzuty i rzuty w dowolnych kierunkach, ustawienie w rzędzie, chody jeden za drugim”. (ad 5)
II. Zapoznanie z piosenką „Święty Mikołaj”. Osłuchanie z melodią i słowami. Zbiorowy i indywidualny śpiew piosenki. (ad. 8)
Ćwiczenia graficzne - „Życzenia do Mikołaja” – wydzieranka. Wydzieranie zabawek z folderów reklamowych, naklejanie na worku Mikołaja. (ad. 14, 9)
III. „Porządkujemy zabawki od Mikołaja”. Próby podziału zbioru na podzbiory. Przeliczanie, porówny-wanie elementów zbioru (ad. 13)
Językowa
Ruchowa
Muzyczna
Plastyczna
Umysłowa
- Zestaw ćwiczeń porannych nr 14 wg H. Trawińskiej (ad. 5)
- Zabawy ruchowe:
Z elem. podskoku „Spłoszone wróbelki”
Orientacyjno – porządkowa „Wiatr i śnieżki”
Z elem. czworakowania „Przejście przez tunel”
Ze śpiewem „Leśne ludki”. (ad. 5)
- Ćwiczenia oddechowe ( pogłębianie oddechu, rozruszanie przepony, wydłużanie fazy wydechowej ) w czasie zabaw z piórkami (ad. 3)
- Zabawy ruchowe i integracyjne:
„Po mojej lewej stronie jest wolne miejsce”
„Daję misia ….dlatego, że…” (ad. 1, 3)
- potrafi rozwiązać zagadkę
- cierpliwie oczekuje na swoją wypowiedź
- potrafi zaśpiewać piosenkę
- potrafi wydzierać
- bez obaw podejmuje działania twórcze
- bierze czynny udział w zabawie
- potrafi określić czego jest więcej, czego mniej
- wyodrębnia podzbiory danego zbioru
- przelicza elementy zbioru o jeden więcej o jeden mniej w zakresie 3
Cykl tematyczny
Rodzaj aktywności
5. 12. – 9. 12. 2011 OCZEKUJEMY NA PRZYJŚCIE MIOŁAJA
Zestaw zabaw ruchowych nr 7 wg materiałów metodycznych „Zabawy na śniegu”. Swobodne podrzuty i rzuty w dowolnych kierunkach, ustawienie w rzędzie, chody jeden za drugim”. (ad. 5)
IV. „Pojazd Mikołaja” – zagadki słuchowe, rozwijanie słuchu muzycznego podczas rozpoznawania odgłosów. (ad. 8)
V. „Wesoły Mikołaj”. Składanie postaci Mikołaja z pociętych elementów. Malowanie farbami akwarelowymi. (ad. 9 )
- spotkanie z Mikołajem: wspólna zabawa, rozmowa z gościem, prezenty (ad. 7)
- Zabawa integracyjna „Co już umiem?”. (ad.1, 4)
- Zabawa dydaktyczna „Prezenty”. Rozpoznawanie zabawek przez dotyk. (ad. 4)
- zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci – wdrażanie do zgodnej zabawy. Rozumienie zasady nie zabierania dzieciom zabawek. (ad. 1, 2, 6)
- zabawy przy stolikach z wykorzystaniem układanek, puzzli. (ad. 4)
- potrafi rozpoznać kolor czerwony i zielony wśród innych
- potrafi złożyć obrazek z części
- potrafi malować akwarelami
- bierze udział w uroczystościach przedszkolnych
- rozumie konieczność dbania o sprawność fizyczną
- potrafi rozpoznać odgłosy pojazdów
12. 12. . – 16. 12. 2011 DMOWI POMOCNICY – URZĄDZENIA ELETRYCZNE
Cel ogólny: Tworzenie okazji do wyzwalania zainteresowań technicznych odnoszących się do urządzeń występujących w najbliższym otoczeniu – rozumienie ich funkcjonalności.
I. „Domowi pomocnicy” – Zapoznanie z przedmiotami elektrycznymi codziennego użytku, ich przeznaczeniem, wyglądem i sposobem użytkowania ( żelazko, odkurzacz, pralka, latarka ). Rozmowa połączona z bezpośrednią demonstracją. (ad. 3, 10)
Zestaw zabaw ruchowych nr 7 wg materiałów metodycznych „Zabawy na śniegu”. Swobodne podrzuty i rzuty w dowolnych kierunkach, ustawienie w rzędzie, chody jeden za drugim”. Wprowadzenie zmian i utrudnień. (ad. 5)
II. „Praczki”. Rozwijanie umiejętności interpretowania ruchem treści piosenki. Reagowanie na pauzę w muzyce. (ad. 8)
Ćwiczenia graficzne – kreślenie linii ciągłych na dużym formacie papieru przy pomocy pędzla. (ad. 14)
III. „Wielkie prasowanie” – manipulowanie figurami geometrycznymi: koło; zaznajomienie dzieci ze sposobem działania żelazka.
(ad. 13, 4)
...
aurelka11