Gothic 3 zmierzch bogów-Nieofocjalny poradnik.doc

(481 KB) Pobierz

Witaj w nieoficjalnym poradniku do Gothic 3: Zmierzch Bogów. Powstał on na podstawie polskiej wersji gry (1.0.6). Wersja ta jest wciąż daleka od doskonałości. Niewykluczone, że kolejne łatki ujawnią kolejne zadania w grze, których w tej wersji nie można otrzymać bądź zrealizować.

Marcin „lhorror” Jaskólski

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SILDEN

 

Barnabas nie spłacił długów

Karczmarz Anton chce abyś dał nauczkę Barnabasowi. Barnabas korzystał z jego pokoi i nie zapłacił, a na dodatek zbałamucił mu żonę. Barnabas znajduje się w osadzie. Gdy zaczniesz z nim rozmowę, zaproponuje ci, że on sam napisze ci list polecający, o ile użyjesz na Antonie zaklęcia amnezji (zadanie: Zajmij się Antonem). Jeśli nie jesteś tym zainteresowany spuść mu łomot, a następnie z nim porozmawiaj. Idź do Antona i zamelduj o wykonaniu zadania. Zyski:

Siła +2

Doświadczenie +4000

Przedmioty: list polecający

 

Dowiedz się, kto karmi ptaki na dachu Oelka i zmuś go, by przestał to robić

Oelk jest miłośnikiem ciszy i spokoju. Niestety, jakiś wariat co noc rozsypuje okruchy na dachu jego chaty, a zlatujące się mewy nie dają mu spać. Po rozmowie z Oelkiem otrzymasz 500 sztuk złota. Jego chata znajduje się na brzegu rzeki, tuż obok miejsca, gdzie można go spotkać. Zwróć uwagę, że przed jego domem rozrzucony jest chleb. Idź jego śladem, a dotrzesz do mostku prowadzącego na zewnątrz osady (droga do Geldern).

Idź dalej śladem chleba (droga skręca w prawo), a dotrzesz na polanę, na której koczuje Szalony Miłośnik Ptaków. Nie sposób go nie rozpoznać, bowiem otoczony jest stadem kur. Możesz porozmawiać z nim spokojnie i zapłacić mu 500 sztuk złota, za to, by przestał nachodzić dom Oelka. Możesz też po prostu zażądać by skończył z tymi bzdurami i go pobić, efekt będzie ten sam. Wróć się do Oelka i zamelduj o wykonaniu zadania.

Zyski:

Siła +2

Reputacja: Silden +10

Doświadczenie +4000

Przedmioty: list polecający

 

Idź do Inoga i zaprowadź go do Anoga

Zadanie otrzymujesz po tym, jak dostarczysz Anogowi pięć listów polecających. Siedziba Inoga znajduje się w Geldern. Nie zechce on udać się z tobą, o ile nie załatwisz najpierw kilku ważnych spraw. Zadania od Inoga wyszczególnione są w rozdziale Geldern (Znajdź zaginionego szpiega, Zdobądź informacje na temat Czarnego Maga, Zajmij się Czarnym Magiem, Zniszcz obóz orków znajdujący się najbliżej Geldern, Zgłoś się do kupców i eskortuj ich i Eskortuj karawanę kupiecką). Po wykonaniu tych zadań Inog uda się z tobą do Silden. Jeśli nie będzie chciał przejść przez jaskinię, znajdź inną drogę. Porozmawiaj z Anogiem, a otrzymasz dwa nowe zadania: Poproś Thorusa o zaprzestanie ataków na Geldern oraz Poproś Gorna, aby posłał pomoc dla Geldern.

Zyski:

Reputacja u Buntowników +5

Siła +2

Reputacja w Geldern +5

Doświadczenie +6000

 

Odprowadź żonę Antona do domu

Zadanie otrzymujesz od Anoga, po wykonaniu zadania Zabij Antona. Porozmawiaj z Isabelle i zaprowadź ją do karczmy.

Zyski:

Reputacja w Silden +5

Doświadczenie +2000

 

Poproś Gorna, aby posłał pomoc dla Geldern

Zadanie otrzymasz od Anoga po zaliczeniu zadania Idź do Inoga i zaprowadź go do Anoga. Aby porozmawiać z Gornem musisz dostać się do Gothy. Niestety strażnik nie będzie chciał cię przepuścić (nawet jeśli z powodu błędów w grze uda ci się obok niego przejść, to Gorn i tak nie będzie chciał z Tobą rozmawiać). Jeśli chcesz porozmawiać z Gornem musisz wykonać zadanie od strażnika Erolla, które jest opisane w dziale Gotha (Przekup odźwiernego. Zapłać mu 50000 sztuk złota).

Zyski:

Otrzymujesz kolejne zadanie (Porozmawiaj z Magiem Wody – opisane w dziale Gotha).

 

Poproś Thorusa o zaprzestanie ataków na Geldern

Zadanie otrzymasz od Anoga po zaliczeniu zadania Idź do Inoga i zaprowadź go do Anoga. Aby zaliczyć zadanie wystarczy porozmawiać z Thorusem (znajduje się on w zamku w Trelis). Musisz jednak dowieść, że Thorus może nadal ci ufać, dlatego otrzymasz kolejne zadania do wykonania (zadania wyszczególnione w dziale Trelis).

Zyski:

Reputacja w Silden +5

Doświadczenie +4000

 

Ukradnij Dylanowi amulet (+ Przekonaj Meryla aby nie wysyłał więcej złodziei)

Złodziej o imieniu Meryl prosi cię o dyskretne „pożyczenie” amuletu, które jest w posiadaniu niejakiego Dylana. Dylan mieszka w Geldern, osadzie obok. W zamian Meryl obiecuje ci list polecający.

Droga do Geldern jest krótka, Dylana można spotkać na ulicy. Okaże się, że chętnie odda ci amulet, o ile tylko przekonasz Meryla, żeby przestał go nachodzić (zadanie: Przekonaj Meryla aby nie wysyłał więcej złodziei). Porozmawiaj z Merylem, a on zgodzi się na takie załatwienie sprawy.

Zyski:

Doświadczenie +5000

Teraz wyskoczy pójść do Dylana po amulet i zanieść go Merylowi. Ten od tej pory będzie mógł cię uczyć złodziejskiego fachu.

Zyski:

Doświadczenie +4000

Przedmioty: list polecający

Zabij 10 krów z innego stada

Pasterz Jurgen twierdzi, że jego rywal Tahbert za pomocą magii sprawia, że krowy lepiej wyglądają, więc są chętniej kupowane. Jurgen chce abyś zabił bydło Tahberta. Możesz oczywiście z oburzeniem odrzucić jego propozycję. Dwie krowy ze stada Tahberta znajdują się za bramą i zabicie ich nie stanowi żadnego problemu. Musisz jednak zabić jeszcze osiem krów, ze stada które znajduje się w zagrodzie, a to jest już nieco trudniejsze. Nie dość, że krowy wpadają w popłoch i uciekają jak tylko zaczniesz je atakować, to na dodatek błyskawicznie regenerują energię. Pamiętaj też o tym, że jeśli ktoś zauważy twoje wrogie działania, natychmiast cię zaatakuje.

Pierwszy sposób na zabicie krów, to po prostu zablokowanie sobą wyjścia z zagrody i siekanie każdej krowy, która podejdzie bliżej. Oczywiście mieszkańcy Silden rzucą się na ciebie, ale prawdopodobnie ograniczą się do przetrzepania ci skóry i zostawią cię w spokoju. Można też oczywiście kombinować np. przemienić się w krwiopijcę i kąsać krowy. Ryzyko jest takie, że stado się rozbiegnie i nie powróci do zagrody. Po wykonaniu zadania porozmawiaj z Jurgenem.

Zyski:

Siła +4

Doświadczenie +2000

Przedmioty: list polecający

 

Zabij Antona

Zadanie otrzymujesz po tym, jak Anog porozmawia z żoną Antona (Zaprowadź żonę Antona do Anoga). Wstrzymaj się z wykonaniem zabicia zdrajcy, bowiem Anton jeszcze ci się przyda (w Geldern otrzymasz zadanie Zdobądź 1500 sztuk złota z podatków i opłać Anoga). Gdy Anton stanie się nieprzydatny idź do niego i porozmawiaj z nim. Dojdzie do walki. Po zabiciu Antona porozmawiaj z Anogiem, a otrzymasz nowe zadanie (Odprowadź żonę Antona do domu).

Zyski:

Reputacja u Buntowników +5

Siła +3

Reputacja w Silden +5

Doświadczenie +4000

 

Zajmij się Antonem

Podczas wykonywania zadania Barnabas nie spłacił długów, Barnabas może ci zaproponować, abyś użył na Antonie zaklęcia amnezji. Jeśli się zgodzisz wręczy ci odpowiednie zaklęcie. Idź do karczmy i poczęstuj Antona magią. Wróć się do Barnabasa i porozmawiaj z nim.

Zyski:

Siła +2

Doświadczenie +3000

Przedmioty: list polecający

 

Zaprowadź żonę Antona do Anoga

Zadanie otrzymujesz kiedy dostarczysz Anogowi pięć listów polecających. Koło karczmy kręci się żona Antona o imieniu Isabelle. Każ jej ruszać za sobą i zaprowadź ją do Anoga.

Zyski:

Reputacja u buntowników +5

Reputacja w Silden +5

Doświadczenie +2000

 

Zbierz pięć listów polecających

Zadanie które otrzymujemy po rozmowie z Anogiem, pierwszą napotkaną postacią. Musisz pomóc pięciu osobom w Silden, które za przysługę napiszą ci list polecający. Pomimo, że zadanie dotyczy Silden, jeden z listów polecających można zdobyć w Geldern (u Borisa). W sumie udało mi się zdobyć 7 listów (9 zadań). Po zebraniu listów (jest to wyszczególnione w kolejnych zadaniach), przekaż listy Anogowi.

Zyski:

Doświadczenie +3000

 

Zdobądź trochę niestrawionej ognistej pokrzywy

Przy jednej z bram, przy ognisku można spotkać Corneliusa. Jest on alchemikiem który potrzebuje pięć niestrawionych ognistych pokrzyw, wprost z brzucha ścierwojada. Za bramą znajdziesz stado najedzonych ścierwojadów. Zabij je, zabierz niestrawione pokrzywy i zanieś Corneliusowi.

Zyski:

Siła +2

Doświadczenie +2000

 

Zjednocz Myrtanę

Główne zadanie w grze, które otrzymujemy wraz z jej rozpoczęciem. Aby je zaliczyć musisz ukończyć zadanie Zabij bestię oraz porozmawiać z Miltenem, Lee i Gornem i w sali tronowej Vangardu.

 

Zmierz się na arenie z nowicjuszem

Porozmawiaj z Obertem który jest zarządcą areny w Silden. Zwykle przebywa koło chaty znajdującej się naprzeciwko wejścia na arenę. Twoim pierwszym przeciwnikiem ma być nowicjusz Griswald. Walka jest czystą formalnością.

Zyski:

Siła +2

Doświadczenie +2500

Zmierz się na arenie z wojownikiem

Po pokonaniu na arenie Griswalda porozmawiaj z Obertem. Udaj się na arenę by zmierzyć się z Rittem.

Zyski:

Siła +3

Doświadczenie +3250

 

Zmierz się na arenie z elitarnym wojownikiem

Po pokonaniu na arenie Ritta porozmawiaj z Obertem i udaj się na arenę. Po zwycięskiej walce z Evertem wróć do Oberta, a otrzymasz dodatkowo mikstury lecznicze.

Zyski:

Siła +5

Doświadczenie +4000

 

 

 

 

 

GELDERN

Przedmioty:

- Korona Adanosa (kopalnia w Geldern)

- Pakunek Wędrowca (jaskinia pomiędzy Geldern, a Silden)

 

Elementy pancerza dla tajemniczego wędrowca

Tajemniczego wędrowca spotkałem po raz pierwszy za bramami Geldern, kiedy odprowadzałem Inoga do Anoga. Otrzymujesz od niego zadanie odnalezienia elementów pancerza, które to znajdują się w jaskini w okolicach Silden. Dokładniej rzecz biorąc, jest to jaskinia przy drodze prowadzącej z Geldern do Silden, w której zamieszkują zombie. Schodząc drogą ze wzgórza na którym znajduje się Geldern, jaskinia znajduje się po lewej stronie. Znajdziesz tam Pakunek Wędrowca. Drugi Pakunek Wędrowca znajduje się w jaskini Okary. Wędrowca można spotkać przed jaskinią pełzaczy podczas wykonywania zadania Zabierz starożytny artefakt z jaskini pełzaczy (opisane w dziale Trelis). Wyjawi on informację, że ostatni element znajduje się w okolicach Vangardu i Ardei, w dawnej jaskini Ortegi.

W wersji 1.0.6, w jaskini Ortegi nie ma trzeciego Pakunku Wędrowca. Wszystko wskazuje na to, że jest to bug.

 

Pilnuj Borisa podczas polowania na bizony

Zadanie otrzymujesz od Borisa, który koczuje przy ognisku za bramami Geldern. Nazwa zadania jest myląca – chodzi o to, żebyś stanął na straży przy ognisku, podczas gdy Boris uda się na polowanie na bizony. Tak naprawdę Boris nigdzie nie idzie, tylko kręci się bez sensu dookoła, nie zwracając na nic uwagi, ale mniejsza o to. Jeśli weźmiesz to zadanie, strażnicy przy ognisku zostaną zaatakowani przez oddział orków. Pokonaj orków. Zamiast stróżowania przy ognisku możesz też od niego otrzymać inne zadanie (Zlikwiduj stado szalonych bizonów).

Zyski:

Siła +5

Doświadczenie +5000

Wróć do Borisa i porozmawiaj z nim.

Doświadczenie +1000

Przedmioty: List polecający

 

Rodzina prosi gracza o pokonanie górników

Gdy będziesz przechadzał się po Geldern...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin