Jak korzystać ze zdolności parapsychicznych.pdf

(132 KB) Pobierz
Microsoft Word - Dokument3
Jak korzysta ę ze zdolno Ļ ci parapsychicznych
Leszek ņĢ dło
wydawnictwo
SADHANA
Katowice 1998
Copyright (c) by Wydawnictwo SADHANA, 1998
Projekt okładki: Leszek ņĢ dło
Rysunek na okładce: Halina Szelak vel ņ elak
Symbol Joga Sukcesu: Andrzej Doma ı ski
Wykonanie okładki:
Druk i oprawa: Triada, Katowice
Składam serdeczne podzi ħ kowania wszystkim osobom, które przyczyniły si ħ do
powstania tej ksi ĢŇ ki udost ħ pniaj Ģ c swoje teksty. Współautorami cz ħĻ ci tekstów s Ģ :
Beata Augustynowicz
Andrzej Doma ı ski
Mirosław K Ģ dziela
Barbara Kiszka
Andrzej Kluza
Dariusz Loga
Leszek Marynowski
Zbigniew Prochowski
Piotr Sawicki
73399575.001.png
Wprowadzenie
Istnieje wiele osób, które maj Ģ bezpo Ļ redni Ģ Ļ wiadomo Ļę tego, co kto my Ļ li lub czuje,
które widz Ģ przeszło Ļę lub przyszło Ļę , postrzegaj Ģ energetyczne barwy, aur ħ ludzi, słysz Ģ
energetyczne d Ņ wi ħ ki, podró Ň uj Ģ astralnie oraz prze Ň ywaj Ģ Ň norodne pozazmysłowe
do Ļ wiadczenia.
Nie da si ħ zaprzeczy ę , Ň e wielu ludzi jest obdarzonych szczególnymi zdolno Ļ ciami
psychicznymi, które zw Ģ si ħ siddhis (mocami urzeczywistnienia) b Ģ d Ņ darami Ducha ĺ wi ħ tego
(charyzmatami). Warto o nich wiedzie ę i warto z nich korzysta ę , je Ļ li ma si ħ do nich dost ħ p.
Opisane w niniejszej pracy praktyki umo Ň liwiaj Ģ :
- wyciszanie umysłu i odpr ħŇ anie ciała
- łatwe przypominanie sobie ju Ň zdobytej wiedzy
- diagnozowanie i jasnowidzenie
- samoleczenie
- uzdrawianie ludzi
- podró Ň e w czasie i przestrzeni
- popraw ħ jako Ļ ci Ň ycia
- i wiele, wiele innych atrakcji oraz przyjemnych niespodzianek,
a to wszystko bez zb ħ dnego wysiłku, bo w aktywnej medytacji.
Materiał zawarty w ksi ĢŇ ce wykorzystuje naturalne zdolno Ļ ci wszystkich ludzi do
postrzegania pozazmysłowego, które bezpiecznie rozwija przez relaks i aktywn Ģ medytacj ħ .
Korzysta te Ň z naturalnych zdolno Ļ ci pozytywnego wpływania na siebie, na swoje Ň ycie i swoje
otoczenie. Je Ļ li jeste Ļ człowiekiem, to masz te zdolno Ļ ci.
Znajdziesz tu ę wiczenia, dzi ħ ki którym mo Ň esz rozwin Ģę wra Ň liwo Ļę na subtelne energie i
wibracje niewidzialnych obszarów rzeczywisto Ļ ci oraz twojego ciała i twojego otoczenia. Je Ň eli
chcesz osi Ģ gn Ģę szybki sukces w swej praktyce, jest istotne, by Ļ pogł ħ bił swoj Ģ prac ħ z
medytacjami i afirmacjami. Nieocenion Ģ przysług ħ przyniesie ci równie Ň opanowanie technik
modlitwy. Powiniene Ļ si ħ liczy ę z wewn ħ trznymi zmianami i jest konieczne, aby Ļ był
przygotowanym do podj ħ cia odpowiedzialno Ļ ci za siebie i swoje wybory oraz dyscypliny
mentalnej.
Moda na praktyki
O modzie na praktyki wnioskuj ħ z du Ň ego zapotrzebowania na kursy i na podr ħ czniki.
Towarzyszy temu zanikaj Ģ ce zainteresowanie literatur Ģ teoretyczn Ģ . A przecie Ň bez teorii, bez
podstaw wiedzy o zjawiskach zachodz Ģ cych podczas wykonywania praktyk psychotronicznych
czy duchowych, adepci owych praktyk s Ģ skazani na niepowodzenia lub ogromne w Ģ tpliwo Ļ ci i
rozterki.
No có Ň , moda jest mod Ģ i Ň aden autorytet, Ň aden nauczyciel z prawdziwego zdarzenia nie
jest w stanie przekona ę kandydata do duchowych czy sekretnych nauk o konieczno Ļ ci
wszechstronnego przygotowania podczas praktyki jak i przed jej rozpocz ħ ciem. Wygl Ģ da na to,
Ň e decyduj Ģ ce zdanie ma polecenie praktyki przez "zaufane osoby", o których kwalifikacjach
duchowych czy nauczycielskich nic ogółowi nie wiadomo (to podobno dlatego, Ň e "mistrz" jest
skromny i nie szuka rozgłosu).
Psychotronika "trafiła pod strzechy" i ka Ň dy chciałby sprawdzi ę , czy ró Ň ne praktyki
przynosz Ģ efekty, czy te Ň nie. Pogo ı za efektami praktyk przesłania wi ħ kszo Ļ ci poszukiwaczy
zdrowy rozs Ģ dek. Ale có Ň tam zdrowy rozs Ģ dek! Prawa duchowe działaj Ģ niezgodnie z zasadami
logiki. Tego przecie Ň nauczaj Ģ Mistrzowie.
Jednak czym innym jest logika, a czym innym zdrowy rozs Ģ dek. Zdrowy rozs Ģ dek ka Ň e
pyta ę o konsekwencje. A wi ħ c ka Ň dy z kandydatów na adepta wiedzy tajemnej powinien si ħ
zapyta ę : co ja z tego b ħ d ħ miał? Czy przyniesie mi to korzy Ļ ci? Czy poprawi jako Ļę mojego
Ň ycia i zdrowia? Czy poprawa jest tylko chwilowa i jak Ģ cen ħ nale Ň y za ni Ģ zapłaci ę ? Czy ta
praktyka poci Ģ ga za sob Ģ konsekwencje karmiczne?
Wi ħ kszo Ļę ludzi takich pyta ı sobie nie stawia. Wierz Ģ , Ň e najwa Ň niejsze s Ģ efekty i
obietnice tych, którzy ju Ň zacz ħ li praktyk ħ . To nie wa Ň ne, Ň e nie doszli do ko ı ca, Ň e nie widz Ģ
skutków i ceny, jak Ģ ju Ň zacz ħ li płaci ę . Pogo ı za efektami wydaje si ħ by ę wystarczaj Ģ cym
argumentem przemawiaj Ģ cym za podj ħ ciem efektownej praktyki.
Podobna sytuacja ju Ň miała miejsce w Europie, kiedy to rozmaici oszu Ļ ci w rodzaju
Mistrza Cagliostro czy Twardowskiego zakładali ró Ň ne tajemne lo Ň e i udzielali bzdurnych
wtajemnicze ı . To ka Ň e zachowywa ę ostro Ň no Ļę i podejrzliwo Ļę .
Inni wi ħ c z kolei, maj Ģ c mniej lub wi ħ cej w Ģ tpliwo Ļ ci co do kwalifikacji ró Ň nych
"mistrzów", próbuj Ģ praktykowa ę sami, korzystaj Ģ c tylko z podr ħ czników. Teori ħ za Ļ z góry
odrzucaj Ģ , Ň eby "nie namiesza ę sobie w głowie" cudzymi pogl Ģ dami. To prawda, Ň e nic nie
zast Ģ pi własnego do Ļ wiadczenia, Ň e ono jest decyduj Ģ ce. Z własnym do Ļ wiadczeniem nie mo Ň na
dyskutowa ę . Czego Ļ si ħ przecie Ň do Ļ wiadcza, albo te Ň nie do Ļ wiadcza. Innej mo Ň liwo Ļ ci nie ma.
Jest w tym jednak pewien "haczyk". Własne do Ļ wiadczenie mo Ň na rozmaicie
interpretowa ę . A interpretacja zawsze zale Ň y od posiadanej wiedzy. Wiedza decyduje równie Ň o
stopniu otwarto Ļ ci na do Ļ wiadczanie. l w tym momencie trzeba przyzna ę , Ň e z wiedz Ģ na tematy
duchowe czy parapsychiczne w naszym społecze ı stwie jest "cienko".
Podr ħ czniki, z których mo Ň na si ħ nauczy ę Ň nych praktyk, zachowuj Ģ kolejno Ļę ę wicze ı
tak, Ň e wst ħ pne ę wiczenia przygotowuj Ģ do zaawansowanych. A tu okazuje si ħ , Ň e wystraszeni
czytelnicy moich ksi ĢŇ ek pisz Ģ , Ň e zacz ħ li od podnoszenia energii kundalini czy pracy z
czakramami. Pytaj Ģ , czy podobne zjawiska przydarzaj Ģ si ħ wszystkim praktykuj Ģ cym?
l wówczas pozostaje mi odpowiedzie ę , Ň e ksi ĢŇ ka ma pocz Ģ tek i Ļ rodek, a nie tylko
koniec. Praktyk nie mo Ň na zaczyna ę od ko ı ca. Poza tym, dobrze by było, Ň eby kandydat do
pracy z czakramami i energi Ģ kundalini dowiedział si ħ o niej co nieco, je Ļ li sam ich nie postrzega
poprzez jasnowidzenie. To samo dotyczy tak ostatnio modnej czakroterapii. Praktykowa ę nie
mo Ň na lekcewa ŇĢ c siebie i swoje Ň ywotne interesy, l nie mo Ň na praktykowa ę lekcewa ŇĢ c prawa
duchowe.
Sytuacja w Polsce zaczyna przypomina ę ameryka ı ski szat zwi Ģ zany z ruchem New Ag ħ ,
w którym skupiły si ħ wszelkie dziwactwa, a którego liderzy utrzymuj Ģ , Ň e wszelkie praktyki
spitytualne (duchowe) i spirytystyczne s Ģ sobie równe. Za takim stanowiskiem kryje si ħ ħ boka
niewiedza i idea fałszywie poj ħ tego równouprawnienia (no bo dlaczegó Ň by odrzuca ę praktyki
szamanów, sufich, joginów, tantryków, czarowników czy innych z powodów rasowych?). Idee
polityczne (w tym i Ļ wiatowego braterstwa rozwijaj Ģ cej si ħ duchowo ludzko Ļ ci) nie mog Ģ
stanowi ę podstawy do oceniania skuteczno Ļ ci i konsekwencji praktyk duchowych. ĺ wiadectwo
praktykom wystawia jedynie prawo karmy (czyli przyczyny i skutku), czasem dopiero w
nast ħ pnych wcieleniach.
Hasła równouprawnienia kultur nie wolno rozci Ģ ga ę na równouprawnienie praktyk
spirytualnych. Mog ħ szanowa ę na ę panego szamana czy op ħ tanego spitytyst ħ i nawet mog ħ w nim
dostrzega ę bosko Ļę . Jednak to nie za Ļ lepia mnie a Ň tak, Ň ebym nie mógł dostrzega ę fatalnych
skutków wykonywanych przez nich praktyk.
Szamanizm staje si ħ modny w społecze ı stwach ekologizuj Ģ cych Ļ wiadomo Ļę społeczn Ģ .
Szamani twierdz Ģ , Ň e wszystko pochodzi od Boga i jest wobec tego Ļ wi ħ te. Ładny to i prawdziwy
pogl Ģ d. Jednak jego konsekwencje bywaj Ģ Ň ne. Je Ļ li kto Ļ twierdzi, Ň e nale Ň y u Ň ywa ę
narkotyków, gdy Ň s Ģ one darem Boga, to powinien równie Ň posiedzie ę w mrowisku, mi ħ dzy
mrówkami, które te Ň s Ģ darem Boga i przemy Ļ le ę swój stosunek do siebie. Hasła ekologizmu czy
powszechnej miło Ļ ci nie mog Ģ zast Ģ pi ę rzetelnej wiedzy duchowej. Strze Ň si ħ powierzchowno Ļ ci.
Hasła powszechnej miło Ļ ci i jedno Ļ ci trafiaj Ģ do nas ze Ņ ródeł, o których cz ħ sto si ħ zapomina.
Moda si ħ zmienia. Teozofowie, którzy wykonali ogrom pracy, by ludziom zwi Ģ zanym z
kultur Ģ europejsk Ģ przybli Ň y ę wiedz ħ o zjawiskach zachodz Ģ cych podczas budzenia si ħ zdolno Ļ ci
parapsychicznych, z ich cennymi dziełami zostali zapomniani. Ale nie tylko ich spotkało
zapomnienie.
Kilkana Ļ cie lat temu wielu zwolenników zdobył sobie w naszym społecze ı stwie
Bhagawan ĺ ri Rajneesh. Czas mijał, Bhagawan zmienił imi ħ na Osho, a wielu jego wielbicieli
nawet tego nie zauwa Ň yło. Przy wszelkich zachwytach dla duchowych inspiracji trzeba pami ħ ta ę ,
Ň e wi ħ kszo Ļę duchowych nauczycieli nie zna i nie rozumie inno Ļ ci kultury europejskiej,
postkomunistycznej czy katolickiej. Bezpo Ļ rednie przenoszenie niektórych praktyk na grunt
Polski jest utrudnione lub wr ħ cz niemo Ň liwe Obowi Ģ zkowe antyameryka ı skie tyrady ró Ň nych
guru nie s Ģ przyjmowane z entuzjazmem, a pochody Ļ piewaj Ģ cych bhakótw raczej s Ģ przejawem
kontestacji ni Ň duchowej praktyki.
l wreszcie kto Ļ genialny wpadł na pomysł, by przybli Ň y ę temu społecze ı stwu łatwy
sposób na szcz ħĻ cie! To feng shui, które bije wszelkie rekordy popularno Ļ ci zaraz za
"uzdrawiaj Ģ c Ģ " diet Ģ polegaj Ģ c Ģ na ob Ň eraniu si ħ miechem i tłuszczami. Te sposoby "na
szcz ħĻ cie" nie wymagaj Ģ ani my Ļ lenia, ani intuicji, ani podnoszenia samooceny, ani tak przez
niektórych znienawidzonego pozytywnego my Ļ lenia. A wi ħ c ludzie szukaj Ģ chyba nie tyle
skutecznych praktyk, ile łatwych sposobów na szcz ħĻ cie. Ale...
Deszcz ranny, gniew panny i taniec starej baby niedługo trwaj Ģ . Ka Ň da z duchowych czy
tajemnych szkół obiecuje co Ļ cennego. Na natychmiastowe efekty daje si ħ nabra ę wielu ludzi.
Cz ħĻę z nich trafia do ró Ň nych grup satanistycznych, cz ħĻę do sekt, które daj Ģ poczucie wsparcia i
jedno Ļ ci tak obce w domach, z których uciekli ich członkowie. Wiele spirytualnych praktyk
bazuje na nie Ļ wiadomo Ļ ci czy na niskiej samoocenie praktykuj Ģ cych je. D ĢŇ enie do rozwijania
praktyk telepatycznych, spirytystycznych czy medialnych Ļ wiadczy o niezrozumieniu własnego
interesu oraz o poczuciu niedowarto Ļ ciowania. Szacunek dla siebie chroni przed odkładaniem
korzystania z dobra i bogactwa na "po Ļ mierci" i u Ļ wiadamia cał Ģ bzdurno Ļę ekstatycznego
oczekiwania na koniec Ļ wiata!
Powa Ň ny nauczyciel nie wyobra Ň a sobie, by mógł skutecznie naucza ę uczniów maj Ģ cych
nisk Ģ samoocen ħ . W jodze znana jest praktyka medytacji swej jedno Ļ ci z Bogiem. Bóg jest pełni Ģ
doskonało Ļ ci. Jak mógłby Ļ medytowa ę na jedno Ļę z doskonałym Bogiem, je Ļ li masz okropne
wyobra Ň enia o sobie, o swoim poczuciu winy czy niegodno Ļ ci? Samoocen ħ mo Ň na podnie Ļę , l, o
ile z ksi ĢŇ ek nie da si ħ nauczy ę jogi, to mo Ň na si ħ nauczy ę podnosi ę sw Ģ samoocen ħ .
Odpowiednich ksi ĢŇ ek jest wiele. Ucz Ģ one dostrzegania warto Ļ ci duchowych w
codziennym Ň yciu, podpowiadaj Ģ , jak mo Ň na wykorzystywa ę codzienne Ň ycie do duchowej
praktyki i skutecznie godzi ę jedno z drugim. Pod tym wzgl ħ dem warto zarekomendowa ę prace:
Ja S. Niwi ı skiego oraz To ja decyduj ħ o moim Ň yciu K. Wojtynek.
Warto przy okazji zapozna ę si ħ z rebirthingiem - technik Ģ duchowego odradzania przez
oddech i budowanie pozytywnego nastawienia. Stosuj Ģ c oddychanie rebirthingowe mo Ň na
uwolni ę si ħ od wielu napi ħę , chorób i problemów. Jednak nie nale Ň y podziela ę nadmiernego
optymizmu wielu rebirtherów, jakoby dało si ħ przeoddycha ę wszystko. Trafiaj Ģ si ħ przecie Ň
osoby uzale Ň nione i op ħ tane przez istoty astralne. Cz ħ sto zdarza si ħ , Ň e pozory op ħ tania i
uzale Ň nienia pojawiaj Ģ si ħ jako skutki bł ħ dnych praktyk tajemnych czy rytualnych,
wykonywanych w poprzednich wcieleniach. Jedno jest pewne, Ň e skuteczne uzdrowienie czy
uwolnienie wynika wył Ģ cznie z własnego wyboru cierpi Ģ cej osoby, Ň e wbrew woli nikogo nie
mo Ň na uzdrowi ę . Mo Ň na i warto natomiast pokaza ę ludziom, Ň e uzdrowienie i uwolnienie s Ģ
mo Ň liwe, Ň e le ŇĢ w zasi ħ gu ich mocy. Po listach, które otrzymałem od czytelników, mog ħ s Ģ dzi ę ,
Ň e moja ksi ĢŇ ka Tajemne moce umysłu spełnia wła Ļ nie tak Ģ rol ħ . Dostałem wiele podzi ħ kowa ı
od ludzi, którzy zrozumieli, Ň e nie s Ģ ofiarami złych duchów czy szatana, Ň e to tylko czasem
odnawiaj Ģ si ħ u nich transy medialne czy spirytystyczne. Wielu z nich podj ħ ło si ħ zaradzenia
swym problemom w sposób opisany w ksi ĢŇ ce, l wielu si ħ to udało. Czyta ę wi ħ c warto zarówno
przed przyst Ģ pieniem do praktyk, jak i podczas ich wykonywania. Tym jednak co decyduje o
efektach praktyk jest czysto Ļę intencji (nastawie ı ) do siebie, do duchowej praktyki, do
o Ļ wiecenia, do Boga i do nauczyciela.
Z czego korzystamy?
Parapsychologia - mieszanina praktyk i pogl Ģ dów pochodz Ģ cych z ró Ň nych Ņ ródeł, cz ħ sto
zwanych tajemnymi lub duchowymi Ļ cie Ň kami. Jedn Ģ z nich jest okultyzm, innym rad Ň a joga, a
jeszcze inne wywodz Ģ si ħ z praktyk szama ı skich lub nawet z dziwacznych, a bezsensownych
rytuałów. Nie wszystko, co jest przedmiotem zainteresowa ı parapsychologów, ma realn Ģ warto Ļę
i nie wszystko jest godne polecenia.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin