Gazetka- Koraliki- 2007.doc

(153 KB) Pobierz

              

 

Serdecznie witamy Rodziców i dzieci na łamach naszej przedszkolnej gazetki „Trzylatek przedszkolakiem”.

Minęły już trzy tygodnie od czasu kiedy spotkaliśmy się z Wami po raz pierwszy. Początki naszej znajomości były trudne. Teraz jest już lepiej- zaczynamy się bawić, malować rysować- a na buziach dzieci widać wesołe uśmiechy.

 

                          Nasze koraliki to:

 

Michał B, Inez, Hubert D, Dawid, Maks, Karolina K, Michał M, Kacper, Sabina, Emilia P , Emilia P, Antek P, Antek R, Hubert R, Olaf, Jakub, Daniel, Dagmara, Dominika, Angelika, Karolina S, Paweł, Ola, Magda, Kasia, Krystian

 

 

                        W miesiącu wrześniu będziemy:

Poznawać swoje Panie i siebie nawzajem

·         Uczyć się zgodnego współżycia i współdziałania w grupie.

·         Poznawać zasady warunkujące bezpieczeństwo na terenie przedszkola.

·         Uczyć się bezpieczne korzystać z zabawek i sprzętu w ogrodzie przedszkolnym. Przestrzegać reguł zabaw w sali.

·         Obserwować przyrodę w najbliższym otoczeniu przedszkola.

·         Poznawać dary jesieni i charakterystyczne cechy nowej pory roku. Rozróżniać i nazywać  owoce-rozpoznawać za pomocą zmysłu, wzroku, smaku.

 

       Jak poznać że dziecko zaadoptowało się w przedszkolu:

o        dziecko  mówi  o  tym,  co  wydarzyło  się  w  przedszkolu,  co  samo  robiło,  kto  odwiedził  je  w  grupie

o        dziecko  chce  iść  do  przedszkola,  nawet  w  wolne  dni  wstaje  wcześniej

o        podejmuje  zabawy,  w  których  wyraża  swoje  emocje,  doświadczenia,  zabawa  pochłania  je  całkowicie

o        przejawia  zainteresowanie  i  akceptację  dla  nowych  kolegów,  często  o  nich  opowiada  rodzicom

o        akceptuje  spotkanych  w  przedszkolu  dorosłych,  ufnie  podchodzi  do  nich

o        włącza  się  w  wydarzenia  w  grupie  i  poza  nią,  pełni  „ważne”  role

                                                 PAMIĘTAJCIE!!!

Wasze dziecko  ma  prawo  wyrażać  swoje  niezadowolenie,  bo  w  jego  życiu  zaszła  ogromna  zmiana  i  potrzebuje  czasu,  aby  ją  zaakceptować.  Warto  jednak  włożyć  trochę  wysiłku  i  przekonać  się  o  zaletach  przedszkola.  Już  niedługo  Wasz maluszek  opowie  o  swoich  przyjaźniach  i  wzruszy   występem  z  okazji  Dnia  Mamy  i  Taty.

 

                                                       Gazetka do użytku wewnętrznego. Przedszkole Samorządowe nr 3

                                                          Rok szkolny 2007/2008  opracowała  B. Brania


 

Przedszkolaczek- piosenka

Jestem sobie przedszkolaczek

Nie grymaszę i nie płaczę

Na bębenku marsza gram

Ram tam tam, ram tam tam.

 

Mamy tu zabawek wiele

Razem bawić się weselej.

bo kolegów dobrych mam

Ram tam tam, ram tam tam.

 

Kto jest beksą i mazgajem

Ten się do nas nie nadaje

Niechaj w domu siedzi sam

Ram tam tam, ram tam tam.

 

 

„Ola i liście”- piosenka

Poszła Ola na spacerek

na słoneczko, na wiaterek.

A tu lecą jej na głowę

Liście złote i brązowe.

Myśli Ola liści tyle

Bukiet zrobię z nich za chwilę.

La  la la  la……

 

 

Idzie jesień” -wiersz

Idzie łąką, idzie polem

Pod złocistym parasolem.

Gdy go zamknie – słońce świeci.

Gdy otworzy – pada deszcz.

Kto to taki? Czy już wiecie?

Tak! To właśnie jesień jest!

 

 

Zabawa paluszkami- dzieci naśladują słowa wyliczanki.

Tu paluszek- tu paluszek

Kolorowy mam fartuszek

Tu jest raczka a tu druga

A tu oczko do mnie mruga.

Tu jest buźka, tu ząbeczki

Tu wpadają cukiereczki.

Tu jest nóżka i tu nóżka chodź zatańczysz jak kaczuszka.

 

 

 

 


 

Rodzina

Ten pierwszy - to dziadziuś.
A obok - babunia.
Największy - to tatuś.
A przy nim - mamunia.
A to jest - dziecinka mała!
Tralalala la la...
A to - moja rączka cała!
Tralalala la la

 

 

 

 

 

 

 

Kotek Puszek- piosenka

Kotek Puszek z czarną łatką

Dziś w przedszkolu był z Agatką

A z kieszonki u fartuszka wyglądały małe uszka.

Nagle ruszył się fartuszek

Na podłogę skoczył puszek

teraz kotku będziesz z nami

my już ciebie nie oddamy.

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

Wszyscy chcemy, aby nasze dzieci wyrosły na mądrych, dobrych i szczęśliwych ludzi.

Jest na to sposób - czytajmy dzieciom!

 

Badania naukowe potwierdzają, że głośne czytanie dziecku:



. buduje mocną więź między dorosłym i dzieckiem

. zapewnia emocjonalny rozwój dziecka

. rozwija język, pamięć i wyobraźnię

. uczy myślenia, poprawia koncentrację                                            

. wzmacnia poczucie własnej wartości dziecka                    

. poszerza wiedzą ogólną

. ułatwia naukę, pomaga odnieść sukces w szkole

. uczy wartości moralnych, pomaga w wychowaniu

. zapobiega uzależnieniu od telewizji i komputerów

. chroni przed zagrożeniami ze strony masowej kultury

. kształtuje nawyk czytania i zdobywania wiedzy na całe życie

             Dlatego warto Rodzicu

CZYTAĆ DZIECKU 20 MINUT DZIENNIE. CODZIENNIE!

                      Dlaczego?

Czytanie na głos niemowlęciu stymuluje rozwój jego mózgu.

Czytanie kilkulatkowi rozbudza w nim ciekawość świata i pomaga mu zrozumieć siebie i innych.

Wspólne głośne czytanie z nastolatkiem pomoże mu pokonać wiele problemów wieku dorastania.

NIKT NIE RODZI SIĘ CZYTELNIKIEM

CZYTELNIKA TRZEBA WYCHOWAĆ

CZYTANIE POWINNO SIĘ DZIECKU ZAWSZE KOJARZYĆ Z RADOŚCIĄ, NIGDY Z PRZYMUSEM, KARĄ CZY NUDĄ.

 

 

    Pokolorujcie z dziećmi tego misia- to ulubieniec wszystkich dzieciaczków.

 

             zamknij...

         

„Wszystkiego, co naprawdę trzeba wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu

                                                   Robert Fulghum 


·         Wszystkiego, co naprawdę trzeba wiedzieć o tym, jak żyć, co robić i jak postępować, nauczyłem się w przedszkolu. Mądrość nie znajdowała się na szczycie wiedzy zdobytej w szkole średniej, ale w piaskownicy niedzielnej szkółki. Tam się nauczyłem, że trzeba:

·         dzielić wszystko,

·         postępować uczciwie,

·         nie bić innych,

·         odkładać na miejsce każdą znalezioną rzecz,

·         sprzątać po sobie,

·         nie brać nic, co do mnie nie należy,

·         powiedzieć „przepraszam”, jeśli się kogoś uraziło,

·         myć ręce przed jedzeniem,

·         jeść ciepłe maślane bułeczki i popijać zimnym mlekiem,

·         prowadzić zrównoważone życie, trochę się uczyć i trochę myśleć,

·         malować i rysować, i śpiewać, i tańczyć, i bawić się,

·         i codziennie trochę pracować, a po południu się zdrzemnąć.”

 

 

 

 

 

 

 


  Choć trzy-, czterolatkowi trudno w to uwierzyć, większą część swego życia spędzi z  dala od mamy. Przedszkole oswoi go z tym porządkiem rzeczy.

   Człowiek jest istotą społeczną i zazwyczaj lubi spędzać czas z innymi ludźmi (choć tu różnice indywidualne są ogromne). Tak czy inaczej, bycia z innymi trzeba się nauczyć i przedszkole bardzo się w tym przydaje. Dziecko trenuje dzielenie się, czekanie na swoją kolej, powstrzymywanie się od „muszę mieć to natychmiast”.

  W przedszkolu można się wspaniale bawić. Tutaj nadarza się wiele okazji, by bardziej niż w domu rozwinąć skrzydła wyobraźni. To tutaj jest miejsce na zbudowanie wielkiego pałacu z materacy i koców, to tutaj da się latać na miotle albo tańczyć. W przedszkolnym ogrodzie można się wybiegać za wszystkie czasy, a jeżeli pani pozwoli, zasadzić roślinkę i potem jej wiernie kibicować.

    To miejsce, gdzie można w skupieniu uczyć posłuszeństwa swoje niewprawne jeszcze ręce. Poznawać, czym są farby, plastelina, nożyczki, klej. Robić wielkie rzeźby z gazet i klajstru, na co mama nigdy w życiu by się w domu nie zgodziła.

  W przedszkolu można również uczyć się myślenia, zdobywać wiedzę, chłonąć świat, poznawać, dowiadywać się.

 

                                            


 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin