Temat.docx

(11 KB) Pobierz

Temat: Wspomnienia pierwszych ludzi – na podstawie tekstu M. Twain’a

pt. : ,,Pamiętniki Adama i Ewy.

 

Cel: potrafię scharakteryzować bohatera literackiego, rozumiem znaczenie i funkcję parafrazy literackiej, umiem dostrzec ciągłość motywów biblijnych.

 

Temat:  Co wydarzyło się nad jeziorem Świteź?

 

Cel: wyodrębniam elementy świata przedstawionego, porządkuję wydarzenia, streszczam fabułę, umiem wyodrębnić elementy realistyczne i fantastyczne, potrafię zredagować opis krajobrazu.

 

 

T: Czy strzelec został słusznie ukarany?- na podstawie ballady A. Mickiewicza pt.: ,, Świtezianka’’

 

Cel: znam cechy ballady jako gatunku literackiego, umiem wskazać te cechy w utworze, oceniam postępowanie bohatera.

 

T: Co jest w życiu ważniejsze od drogocennej perły? – Ewangelia wg. Św. Łukasza.

 

Cel: znam cechy przypowieści i umiem wskazać jej cechy w utworze, hierarchizuję wartości i omawiam postawy życiowe bohaterów, wskazuję i rozpoznaj ę znaczenia symboliczne w utworze.

 

T: Czy można usprawiedliwić kłamstwo- rozważamy problemy etyczne.

 

Cel: wyjaśniam specyfikę komiksu jako tekstu kultury, rozróżniam kłamstwo i fantazjowanie, umiem zaprezentować swoje stanowisko w dyskusji.

 

 

T: Oglądamy inscenizację teatralną ,,  II części Dziadów’’ i redagujemy recenzję spektaklu.

 

Cel: formułuję argumenty, przedstawiam wrażenia po obejrzeniu spektaklu, umiem wyjaśnić pojęcie sztuka wielotworzywowa, redaguję recenzję przedstawienia .

 

T: Jak odchodzą bohaterowie? ,, Smierć pułkownika.’’ Adama Mickiewicza.

 

Cel: znam treść utworu i określam jego tematykę, rozumiem pojęcię heroizacja, ars bene moriendi, rozumiem funkcję legendy, wyrażam własną opinię.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin