Dostosowanie na lekcjach języka angielskiego.docx

(12 KB) Pobierz

Dostosowanie na lekcjach języka angielskiego.

 

Objawy zaburzeń funkcji słuchowojęzykowych:

trudności :

- z zapamiętaniem słówek, struktur

gramatycznych,

- budowaniem wypowiedzi ustnych,

- rozumieniem i zapamiętywaniem tekstu

mówionego lub nagranego na taśmę,

- z odróżnianiem słów podobnie brzmiących

- błędy w pisaniu.

Objawy zaburzeń funkcji wzrokowoprzestrzennych,

integracji percepcyjnomotorycznej i lateralizacji oraz formy dostosowania:

- trudności z odróżnianiem wyrazów podobnych,

- gubienie drobnych elementów graficznych, opuszczanie i przestawianie liter,

- trudności z poprawnym pisaniem, pomimo dobrych wypowiedzi ustnych,

- kłopoty z zapisem wyrazów w poprawnej formie gramatycznej.

- należy dawać łatwiejsze zadania,

- nie wyrywać do natychmiastowej odpowiedzi, dawać więcej czasu na  zastanowienie się i przypomnienie słówek, zwrotów,

- dawać więcej czasu na opanowanie określonego zestawu słówek,

- w fazie prezentacji leksyki zwolnić tempo wypowiadanych słów i zwrotów, a nawet wypowiadać je przesadnie poprawnie,

-zezwolić na korzystanie z dyktafonu podczas lekcji.

- nowe wyrazy objaśniać za pomocą polskiego odpowiednika, kontekstu,

w formie opisowej, podania synonimu, antonimu, obrazka, tworzenia związku

z nowym wyrazem,

- w zapamiętywaniu pisowni stosować wyobrażanie wyrazu, literowanie, pisanie

palcem na ławce, pisanie ze zróżnicowaniem kolorystycznym liter,

- przy odczytywaniu tekstu przez nauczyciela pozwalać na korzystanie z podręcznika

- w nauczaniu gramatyki można stosować algorytmy w postaci graficznej (wykresów, tabeli, rysunków),

- podczas prezentacji materiału zestawiać zjawiska gramatyczne języka polskiego ze zjawiskami gramatycznymi charakterystycznymi dla języka obcego,

- prowadzić rozmówki na tematy dotyczące uczniów

- dawać więcej czasu na wypowiedzi ustne

- oceniać za wiedzę i wysiłek włożony w opanowanie języka, kłaść większy nacisk

na wypowiedzi ustne.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin