Harry Kahne - Zwielokrotnianie umysłu.pdf

(1110 KB) Pobierz
411110425 UNPDF
411110425.001.png
Niniejszy ebook to darmowa wersja promocyjna,
nieprzeznaczona do sprzedaży, dołączana do drukowanej
książki o tym samym tytule.
Nr zamówienia: 568434
Nr Klienta: 646052
Data realizacji zamówienia: 2009-10-13 22:23:40
Niniejsza publikacja, ani żadna jej część, nie może być kopiowana,
ani w jakikolwiek inny sposób reprodukowana, powielana, ani
odczytywana w środkach publicznego przekazu bez pisemnej zgody
wydawcy. Zabrania się jej publicznego udostępniania w Internecie,
oraz odsprzedaży zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli .
© Copyright for Polish edition by ZloteMysli.pl
Data: 12.05.2008
Tytuł: Zwielokrotnianie Umysłu
Autor: Harry Kahne
Spolszczenie: Piotr Obmiński
Wydanie II
ISBN: 978-83-7582-440-7
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Korekta: Sylwia Fortuna i Anna Popis-Witkowska
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli Sp. z o.o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
. ............................................32
LEKCJA I ........................................................................................36
Zadanie A . .......................................................................................................................36
Zadanie B . .......................................................................................................................38
Zadanie C . ......................................................................................................................39
CZYM ZWIELOKROTNIANIE UMYSŁU RÓŻNI SIĘ
OD PSYCHOLOGII I PSYCHIATRII? . ...............................................41
LEKCJA II . ......................................................................................44
PODRĘCZNY STYMULATOR MÓZGU:
WIZUALIZACJA I ĆWICZENIE PAMIĘCI . .......................................47
Ćwiczenie A . ....................................................................................................................47
Ćwiczenie B . ....................................................................................................................47
Ćwiczenie C . ....................................................................................................................48
UMYSŁ ANALITYCZNY A UMYSŁ SYNTETYCZNY . ........................49
LEKCJA III . .....................................................................................52
PODRĘCZNY STYMULATOR MÓZGU:
ĆWICZENIE
. .........................................56
LEKCJA IV .......................................................................................59
PODRĘCZNY STYMULATOR MÓZGU:
ĆWICZENIA
.................................................62
Ćwiczenie A . ...................................................................................................................62
Ćwiczenie B . ...................................................................................................................62
JAKIE PSYCHICZNE PROBLEMY ROZWIĄZUJE
ZWIELOKROTNIANIE UMYSŁU? . ...................................................63
LEKCJA V . .......................................................................................67
PODRĘCZNY STYMULATOR MÓZGU:
ĆWICZENIE
. ..........................................................71
Ćwiczenie A . ....................................................................................................................71
Ćwiczenie B . ....................................................................................................................73
Ćwiczenie C . ....................................................................................................................73
*** . .....................................................................................................5
CZŁOWIEK O WIELU UMYSŁACH . ...................................................7
WPROWADZENIE ...........................................................................26
JAK NOWOCZESNOŚĆ
UPOŚLEDZA
NASZĄ
INTELIGENCJĘ
. ..................................54
Ćwiczenie A . ....................................................................................................................54
Ćwiczenie B . ....................................................................................................................54
PODWÓJNEJ KONCENTRACJI
Ćwiczenie C . ....................................................................................................................55
ZWIELOKROTNIANIE UMYSŁU
A ZDROWIE
FIZYCZNE I PSYCHICZNE
LICZBOWO-SŁOWNE
RACHUNKOWE
. ......................................74
LEKCJA VI .......................................................................................79
PROBLEMY ZAWODOWE PRACOWNIKA
....85
LEKCJA VII . ....................................................................................88
PODRĘCZNY STYMULATOR MÓZGU:
ĆWICZENIE
W ŚREDNIM WIEKU
ZDOLNOŚCI PRZYPOMINANIA
..................................93
..........95
LEKCJA VIII . ...................................................................................98
JAK ZWIELOKROTNIANIE UMYSŁU
ROZSZERZA
JAK
ROZWIJAĆ
. .................................100
LEKCJA IX . ....................................................................................102
PODRĘCZNY STYMULATOR MÓZGU:
ĆWICZENIE PRZYSPIESZAJĄCE MYŚLENIE . ...............................105
ZWIELOKROTNIANIE UMYSŁU
POMAGA
. ........................106
LEKCJA X . .....................................................................................108
PODRĘCZNY STYMULATOR MÓZGU:
ĆWICZENIA ELASTYCZNOŚCI UMYSŁU .......................................109
Ćwiczenie A . ..................................................................................................................109
Ćwiczenie B . ..................................................................................................................109
Ćwiczenie C . ...................................................................................................................110
Ćwiczenie D . ..................................................................................................................110
Ćwiczenie E . ...................................................................................................................110
JAK ROZWIJAĆ INTUICJĘ –
„ZAPALNIK
INTELIGENCJI”
JAK I JEJ KRYTYCY . ......................................................................115
EDUKACJA,
ZWIELOKROTNIANIE UMYSŁU
W RÓŻNYCH
ZAWODACH I W BIZNESIE
CZYM JEST TWÓRCZA WYOBRAŹNIA I
I
POGŁĘBIA INTELIGENCJĘ?
W PUBLICZNYM ZABIERANIU GŁOSU
....111
LEKCJA XI . .....................................................................................113
W BŁĘDZIE JEST ZARÓWNO NOWOCZESNA
TEN
ZWIELOKROTNIANIE UMYSŁU – Harry Kahne
***
str. 5
***
Niniejszy kurs Zwielokrotniania Umysłu 1 jest uaktualnioną wer-
sją kursu stworzonego przez Harry;ego Kahne'a we wczesnych latach
20. ubiegłego wieku. W tamtych latach Harry Kahne był przez prasę i
ludzi z branży rozrywki nazywany bombastycznymi, acz w tym aku-
rat przypadku całkiem trafnymi, określeniami w rodzaju „Niezrów-
nany Mentalista” czy „Człowiek o Wielu Umysłach”. Bo też często de-
monstrował swe całkiem niewiarygodne zdolności na scenie, na któ-
rej wykonywał sześć całkiem różnych umysłowych operacji jednocze-
śnie. Często wyglądało to tak, że stawał przed dużą tablicą z kawał-
kiem kredy w ręce, konwersując z publicznością. Przed nim, na stoja-
ku takim jak do nut, znajdowała się aktualna gazeta. Harry Kahne
zaczynał głośno odczytywać jej tytuły, jednocześnie pisząc do góry
nogami i wspak jedną ręką, zaś w „lustrzanym odbiciu” drugą.
Po jego lewej stronie znajdowała się druga, niewielka tym razem ta-
bliczka, na której była zapisana liczba (na przykład w jednym przy-
padku było to 28 642 981 673), którą nasz artysta dzielił przez 4 (co
było dzieleniem z resztą), zapisując pośrednie i końcowe wyniki
u dołu tej dużej tablicy, przed którą stał. Po prawej była druga mała
tabliczka, na której widniało siedem kolumn liczb, sięgających milio-
nów. Były one dodawane, a wyniki pośrednie i końcowe także były
zapisywane u dołu dużej tablicy.
Tak wyglądał typowy pokaz Harry'ego Kahne'a, polegający na robie-
niu sześciu rzeczy na raz: czytania, przetwarzania, pisania od tyłu
1 W oryginale jest to określane „Multiple Mentality” – bardzo trudne do przetłu-
maczenia pojęcie, choć wydaje mi się, że znalazłem naprawdę niezły polski od-
powiednik.
Copyright by Wydawnictwo Złote Myśli & Harry Kahne
411110425.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin