CZĘŚĆ WSTĘPNA1. Adaś 6 lat i 2 miesiące.2. Prowadząca: Lilla Kraszewska.3. Diagnoza: ORM, obecnie dyslalia wieloraka złożona, liczne uproszczenia grup spółgłoskowych, parasygmatyzm- zamiana głosek 3 szeregów na t, d.TEMAT ZAJĘĆ: Wprowadzenie głoski sz w sylabach otwartych.Cele: utrwalenie głoski sz w izolacji, wprowadzenie sz w sylabach otwartych, wzbogacenie słownictwa.Pomoce: gra planszowa (na tle obrazka gór naklejone 4 szlaki turystyczne:zielony, żółty, niebieski, czerwony i nazwy szczytów: Sza, Szo, Sze, Szu), obrazki z podpisami sylabowymi, wiersz, żabki i żaglówki-papierowe origami, lornetki z rolek od papieru toaletowego, plecak skarbów.1. Nawiązanie kontaktu, rozmowa o zainteresowaniach, bliskich już wakacjach.2. Ćw. przygotowawcze: - ćw. języka, np. zakładanie szerokiego języka na górną wargę, oblizywanie nim górnej wargi, górnych zębów, zamiatanie sufitu, ostrzenie języka o górne siekacze, masowanie czubkiem jezyka wałka dziąsłowego przy szeroko otwartej buzi;-ćw. oddechowe, np. czyj samochodzik dalej, piłeczką do celu, wyścig żaglówek.ĆWICZENIA WŁAŚCIWE Żabki pomogą nam wybrać szlak. Czy można spotkać żabki na szlaku? 3. WĘDRÓWKA PO SZLAKACH TURYSTYCZNYCH- czytanie sylab z 4 plątaninek: niebieska- sza, czerwona- szo, żółta-sze, zielona- szu.4. WYJAZD W GÓRY- gra planszowa (wymawiamy nazwę szczytu tyle razy ile wypadnie oczek).5. ODPOCZYNEK- zabawa w łapki: sylaby sza, szo, sze, szu, szy.6. ECHO W GÓRACH- zabawa w powtarzanie sylab.7. OBSERWUJEMY PIĘKNE WIDOKI- przez lornetkę i opowiadamy o tym, co widzimy.8. Gdy usłyszysz w wierszu sylabę sza, zrób przysiad.Na wieszaku w szafie szarej, trzy koszule wiszą szare.Szalik tuli szyję Szymka, a Agnieszka trzyma kosz. 9. UZUPEŁNIANIE PODPISÓW OBRAZKÓW- ...lik, ...lki, ...ny, ...pa (sza, sze, szy, szo).10. PLECAK SKARBÓW- spróbuj zgadnąć, co ukryłam w plecaku, ja podam końcową sylabę, a ty dołóż początkową.11. ZADANIE DOMOWEPoćwicz w domu czytanie sylab z plątaninek i zrób sobie z rodzicami wyścigi żabek i żaglówek.
zieloneoczy