plany 3 latki luty.doc

(279 KB) Pobierz

 

       PLAN  PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ

                                  LUTY      GRUPA  3 - LATKÓW

 

 

                     TEMATY TYGODNIOWE

 

I.                    POZNAJEMY PRZYGODY KUBUSIA PUCHATKA

II.                 GDY ZAMIERZASZ PRZEJŚĆ ULICĘ...

III.               „ZIELONY KĄCIK” W NASZEJ SALI

 

Praca wychowawczo – dydaktyczna oparta na metodzie innowacyjnej „Sojusz metod”    E. Arciszewskiej oraz na elementach ćwiczeń  „Kinezjologii edukacyjnej”  P. Dennisona. Kontynuowanie zabaw z wizytówkami. Wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania

 

 

 

                   ZADANIA

Ø      obserwowanie przyrody w okresie zimy; uczenie dzieci otwierania oczu na wszystko, co dzieje się w przyrodzie zimą;

Ø      wdrażanie do umiejętności określania pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy: śnieg, mróz, zimno, lód;

Ø      prowadzenie obserwacji roślin w kąciku przyrody oraz założenie „zielonego ogródka” – śledzenie rozwoju posadzonych roślin: rzeżucha, fasola, szczypior;

Ø      wdrażanie  do wspólnego porządkowania zabawek w sali;

Ø      wyrabianie nawyku stosowania zwrotów grzecznościowych w określonych sytuacjach;

Ø      dbanie o własne zmysły – posługiwanie się umiarkowanym głosem, unikanie krzyku w czasie zabawy;

Ø      przybliżenie dzieciom postaci Kubusia Puchatka i jego przyjaciół;

Ø      wprowadzenie znaczenia słowa „przyjaciel”;

Ø      kontynuowanie codziennego czytania lub opowiadania wybranych pozycji książkowych, dostosowanych do wieku i umiejętności dzieci;

Ø      poznanie w zabawach elementarnych  przepisów ruchu drogowego, reagowanie na umowne znaki;

Ø      przestrzeganie zakazu poruszania się po drogach bez opieki dorosłych;

Ø      wdrażanie dzieci do umiejętności nabywania swobody w wyrażaniu własnych myśli;

 

 

     I.   KUBUŚ PUCHATEK I JEGO PRZYJACIELE

Poniedziałek

PRZYJACIELE KUBUSIA PUCHATKA

>        zestaw ćwiczeń porannych nr 9 wg K. Wlaźnik;

>        na podstawie czasopisma dla dzieci „Kubuś Puchatek” oraz fragmentów filmu video wprowadzenie dzieci w świat bajki – przygód Puchatka; omówienie i nazywanie postaci występujących w bajce; określanie charakteru wybranej postaci; naśladowanie ruchem jej zachowania; omówienie znaczenia słowa „przyjaciel”; reagowanie na polecenia słowne. Wypełnianie kolorem rysunków z Kubusiem Puchatkiem;

>        zabawy rytmiczne przy akompaniamencie pianina – prawidłowa reakcja ruchem na zmianę rytmu; ćwiczenia słuchowe – rozpoznawanie piosenek o tematyce zimowej; śpiew zbiorowy i indywidualny; wprowadzenie piosenki do nauki „Przyjaciele”; dowolna interpretacja ruchowa podczas śpiewu piosenki;

 

Wtorek

DLACZEGO MISIE LUBIĄ MIÓD?

>        zapoznanie dzieci z ulubionym przysmakiem misiów – miodem; próba odpowiedzi na pytanie problemowe: skąd bierze się miód? dlaczego misie jedzą miód? Zapoznanie z pszczołą i sposobem wytwarzania miodu przez pszczoły; wykorzystanie fragmentów książki A.A. Milne oraz ilustracji; degustacja różnego gatunku miodu i określanie jego smaku;

>        zabawa ortofoniczna „Pszczoły i bąki”; ćwiczenie narządów mowy na zgłoskach „bzz”, „szsz”;

>        zestaw ćwiczeń ruchowych wg R. Labana – opowieść ruchowa „Przygody misiów w lesie”

 

Środa

PRZYJACIELE PUCHATKA

>        uważne słuchanie fragmentu spotkania Puchatka z przyjaciółmi: Królikiem, Prosiaczkiem, Tygryskiem, Kłapouchym; utrwalenie znaczenia słowa „przyjaciel”; wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania – postacie z bajki; utrwalenie określeń długi – krótki na paskach papieru; różnicowanie długości pasków do wyrazów; układanie pasków od najdłuższego do najkrótszego i przyklejanie ich na kartkę papieru;

>        zabawy ruchowe z elementami podskoku „Zawody misiów” oraz rzutu i chwytania „Złap piłeczkę”.

>        przed snem czytanie dzieciom wybranych przygód  z książki A.A. Milne  „Kubuś Puchatek”;

 

Czwartek

MÓJ  PRZYJACIEL

>        zabawa słownikowa; czy jestem dobrym przyjacielem i czy mam przyjaciół w przedszkolu? swobodne wypowiedzi dzieci; rozwijanie mowy dziecka; oglądanie książeczek z „Kubusiowej półeczki”

>        utrwalenie piosenki „Przyjaciele”; zapamiętanie tekstu i melodii piosenki; próba określenia tempa piosenki – szybko, wolno oraz zaznaczenie pierwszej miary taktu; dzieci próbują również zaznaczyć „raz” klaśnięciem w ręce, o podłogę, kolana i tupnięciem o podłogę; samodzielne tworzenie piosenki o Kubusiu Puchatku;

>        zabawa z zakresu „Kinezjologii edukacyjnej” – „Wchodzimy na drabinę”, „Łapiemy pszczołę”.

 

Piątek

W  STUMILOWYM  LESIE

>        oglądanie na kasecie video bajki „Kubuś Puchatek i jego przyjaciele” – omówienie z dziećmi gdzie mieszka Puchatek; wprowadzenie nazwy „stumilowy las”; zabawa w wcielanie się w postać z bajki i naśladowanie jej zgodnie z charakterem;

>        malowanie farbami plakatowymi stumilowego lasu oraz postaci z bajki o Puchatku; zainspirowane dzieci obejrzaną bajką; wypełnianie konturów narysowanych na dużych arkuszach papieru; dobieranie odpowiednich kolorów dla roślin i zwierząt; zwrócenie uwagi na ład i porządek w czasie pracy; budzenie radości z efektów własnej pracy; wystawa w holu przedszkola;

>       zabawy ruchowe z elementem podskoku „Zawody misiów” oraz rzutu i chwytania „Złap piłeczkę”.

 

II.                GDY  ZAMIERZASZ PRZEJŚĆ ULICĘ...

Poniedziałek

MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA

>        zestaw ćwiczeń porannych nr 10 wg K. Wlaźnik;

>        nauka wiersza na pamięć „Idę do przedszkola’ I. Salach; przypomnienie dzieciom  przepisów ruchu drogowego – poruszanie się prawą stroną chodnika, szybkie przechodzenie przez ulicę w miejscach oznakowanych – najlepiej z osobą dorosłą, trzymanie swoich rodziców za rękę, dokładne sprawdzenie czy nie nadjeżdża samochód; karta pracy – układanie obrazka w całość i naklejanie na kartkę (samochód);

>   ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin