konspekt z edukacji europejskiej (1).doc

(42 KB) Pobierz
Konspekt zajęć w kl

Konspekt zajęć w kl. II

 

Prowadząca : Maria Dąbrowska-Onyszko

 

Temat: Unia Europejska-naszym wspólnym domem.

 

Cele:

·        Utrwalenie świadomości narodowej ,,Jestem Polakiem, więc jestem Europejczykiem”.

·        Przekazanie wiedzy na temat integracji europejskiej.

·        Doskonalenie logicznego i oryginalnego myślenia.

·        Kształcenie umiejętności poprawnego układania pytań do treści zadania tekstowego.

·        Doskonalenie płynności myślenia.

·        Rozbudzanie potrzeby poznawania kultury innych narodów.

·        Kształcenie umiejętności wspólnych zabaw w grupie.

 

Metody:

·        metoda zabaw dydaktycznych;

·        ,,metoda kruszenia”;

·        metoda działalności praktycznej.

 

Formy pracy:

·        indywidualna jednolita;

·        zbiorowa jednolita;

 

 

Środki dydaktyczne: rozsypanka matematyczno-sylabowa ( dla ucznia oraz

                                  powiększone elementy do demonstracji na tablicy), kontury 

                                 domów, granice Unii Europejskiej ( niebieskie paski z

                                 żółtymi gwiazdkami), napisy z nazwami państw 

                                 członkowskich UE oraz rysunkami charakterystycznych

                                 cech, tekst zadania w większym formacie na tablicę i

                                 mniejsze kartki dla ucznia do zeszytu, kontury samolotów

                                 zawierające  dane z zadania tekstowego, 4 strzałki ,

                                 ilustracje państw oraz flagi: Niemiec, Wielkiej Brytanii,

                                 Francji, Włoch i Polski.

 

 

 

 

 

Tok zajęć

Procedury osiągania celów

Przewidywane osiągnięcia ucznia

Wprowadzenie

1. Ustalenie tematu zajęć w oparciu o rozwiązanie rozsypanki matematyczno-sylabowej.

Hasło ,, Unia Europejska naszym wspólnym domem”.

2.     Dokonanie analizy znaczenia    

    hasła.

 

·      Uczeń potrafi dokonać obliczeń matematycz-nych w zakresie 100, z  zachowaniem kolejności wykonywania działań.

·      Uczeń wypowiada się na

  temat sensu zawartego w 

  ułożonym haśle.

Część główna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Przerwa śródlekcyjna

1.Nawiązanie do dobrej atmosfery w domu – w kręgu rodziny i sąsiadów. 

 

 

2. Zamieszczanie na tablicy domów, przedstawiających kolejne etapy rozszerzania UE – 7 konturów.

 

3. Uzupełnianie konturów domów nazwami państw wstępującymi do UE w danym roku, z jednoczesnym wskazaniem wyróżniających je symboli.

4. Przypomnienie nazw państw, które odwiedził Krzyś – bohater inscenizacji ,, Europejska podróż z Krzysiem” oraz ich charaktery-stycznych miejsc.

 

5.     Zabawa w ,,Listonosza”: uczniowie doręczają zaproszenia dla kolegów z wymienianych krajów europejskich.

 

6.     Rozwiązywanie zadania tekstowego metodą kruszenia:

·        analiza zadania,

·        redagowanie pytań,

·        selekcja pytań,

·    wklejenie treści zadania,

·    zapisanie wybranego pytania,

·    wykonanie odpowiednich obliczeń,

·      zapisanie odpowiedzi.

·      Uczeń dzieli się własnymi przemyśleniami na temat rangi dobrych kontaktów w rodzinie i w kręgu sąsiadów.

·      Uczeń wie, w jaki sposób następowało rozszerzania UE o kolejne państwa członkowskie.

·      Uczeń potrafi scharakteryzować poszczególne państwa UE.

 

·      Uczeń utrwala zdobytą uprzednio wiedzę.

 

 

 

·      Uczeń potrafi kultural- nie brać udział w zabawie.

 

 

 

·      Uczeń posiada umiejętność redagowa-nia pytań do podanej treści zadania.

·      Uczeń wie, jakie są etapy rozwiązywania zadania tekstowego. Wykorzystuje tę wiedzę w praktyce.

Zakończenie

1.     Sprawdzenie poprawności wykonania zadania – wykonanie obliczeń, w celu uzyskania odpowiedzi na wszystkie zredagowane poprawnie pytania.

2.     Ocena pracy uczniów.

 

 

 

3. Podsumowanie zajęć.

·  Uczeń potrafi dokonać poprawnych obliczeń na miarę swoich możliwo-ści.

 

 

·  Uczeń wie, że za poprawnie wykonane zadanie otrzymuje pozytywną ocenę.

·  Uczeń zna istotę Unii Europejskiej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadanie tekstowe

 

Krzysiu zaprosił do Polski gości z Europy. Z Niemiec przyjechało 20 kolegów, z Wielkiej Brytanii i z Francji

po 7 koleżanek, z Włoch 6 osób.

 

Zadanie tekstowe

 

Krzysiu zaprosił do Polski gości z Europy. Z Niemiec przyjechało 20 kolegów, z Wielkiej Brytanii i z Francji

po 7 koleżanek, z Włoch 6 osób.

 

 

Zadanie tekstowe

 

Krzysiu zaprosił do Polski gości z Europy. Z Niemiec przyjechało 20 kolegów, z Wielkiej Brytanii i z Francji

po 7 koleżanek, z Włoch 6 osób.

 

Zadanie tekstowe

 

Krzysiu zaprosił do Polski gości z Europy. Z Niemiec przyjechało 20 kolegów, z Wielkiej Brytanii i z Francji

po 7 koleżanek, z Włoch 6 osób.

 

Zadanie tekstowe

 

Krzysiu zaprosił do Polski gości z Europy. Z Niemiec przyjechało 20 kolegów, z Wielkiej Brytanii i z Francji

po 7 koleżanek, z Włoch 6 osób.

Zadanie tekstowe

 

Krzysiu zaprosił do Polski gości z Europy. Z Niemiec przyjechało 20 kolegów, z Wielkiej Brytanii i z Francji

po 7 koleżanek, z Włoch 6 osób.

 

Zadanie tekstowe

 

Krzysiu zaprosił do Polski gości z Europy. Z Niemiec przyjechało 20 kolegów, z Wielkiej Brytanii i z Francji

po 7 koleżanek, z Włoch 6 osób.

 

Zadanie tekstowe

 

Krzysiu zaprosił do Polski gości z Europy. Z Niemiec przyjechało 20 kolegów, z Wielkiej Brytanii i z Francji

po 7 koleżanek, z Włoch 6 osób.

 

Zadanie tekstowe

 

Krzysiu zaprosił do Polski gości z Europy. Z Niemiec przyjechało 20 kolegów, z Wielkiej Brytanii i z Francji

po 7 koleżanek, z Włoch 6 osób.

 

Zadanie tekstowe

 

Krzysiu zaprosił do Polski gości z Europy. Z Niemiec przyjechało 20 kolegów, z Wielkiej Brytanii i z Francji

po 7 koleżanek, z Włoch 6 osób.

 

 

5

Opracowała: Maria Dąbrowska-Onyszko

Zgłoś jeśli naruszono regulamin