Handlowanie to gra.docx

(350 KB) Pobierz
Handlowanie to gra

HANDLOWANIE

TO GRA

Od namawiania i żebrania da zaspokojenia potrzeb klienta

WOJCIECH HAMAN JERZY GUT


Copyright c Wojciech Haman, Jerzy Gut 1999 Wydanie 111

Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną, fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.

Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich właścicieli.

Autorzy oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne i rzetelne.

Wydawnictwo HELION nie bierze jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Wydawnictwo HELION nie ponosi również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.

Natomiast autorzy wraz z Wydawnictwem Kontrakt-OSH biorą pełną odpowiedzialność za przedstawione w tej książce propozycje standardów handlowych oraz algorytmy działania, które powinny zwiększać skuteczność handlowca i szacunek dla potrzeb klienta.

Redakcja: Michał Mrowieć

Wydawnictwo HELION              Wydawnictwo Grupa Szkoleniowa

ul. Chopina 6, 44-100 GLIWICE              Kontrakt - OSH

tel. (32) 231-22-19. (32) 230-98-6  ul. Skrzetuskiego 34, 02-726 Warszawa
e-mail: onepressiLonepress.pl              tel. (022) 853 74 56. (022) 843 09 36

WWW: http://onepress.pl              e-mail: kubiak@kontraktosh.pl

WWW: http://www.kontraktosh.pl

ISBN 83-7361-265-3

Zamówienia z hurtowni i księgarni prosimy kierować na adres Wydawnictwa Helion.

Zamówienia od instytucji, firm. ośrodków szkoleniowych i osób indywidualnych prosimy kierować na adres Grupy Szkoleniowej Kontrakt - OSH

Rok wydania 2004

Printed in Poland.


Dziękujemy:

Naszym Klientom za to, że chcieli z nami handlować i zmuszali nas do ciągłego doskonalenia umiejętności negocjacyjnych.

Uczestnikom warsztatów za gotowość do poddawania się naszym zabiegom dy­daktycznym i wzbogacanie naszej wiedzy anegdotami handlowymi.

Naszym Współpracownikom za to, że samodzielną i odpowiedzialną pracą stworzyli nam warunki do napisania tej książki.

Pracownikom ośrodka Inter-Piast w Kalborni

za opiekę podczas pisania książki i prowadzenia warsztatów.

Tomkowi Kołodziejczakowi za bezinteresowne podzielenie się z nami swoją profe-sj onalną wiedzą pisarską.


Wstęp

CZĘŚĆ I

PODSTAWOWE REGUŁY GRY HANDLOWEJ

1.              Jak zrozumieliśmy, że handlowanie to gra?

Dlaczego klienci graj ą?

2.              Filozofia handlowania: najważniejsze jest

zadowolenie klienta

Pozytywna transakcj a handlowa

Rozmawiaj o potrzebach i obawach klienta. Zrozum jego interesy

3.              Najważniejsze narzędzia" poznawania

i rozumienia interesów klienta

Trudne pytania. Nie daj się zbyć byle czym

Parafraza. Jak słuchać i nie wchodzić z klientem w polemikę?

Parafraza. I co dalej?

CZĘŚĆ II

DEBIUTY HANDLOWE

4.   Pierwszy kontakt z klientem

5.   Zbuduj ludzki kontakt i zainteresuj się

potrzebami klienta


6.              Debiutowe gry klienta

Gra Nie mam czasu"

Gra To mnie nie interesuje"

Przejmowanie klienta od konkurencji

Gra Interesuj e mnie wyłącznie..."

7.              Typy klienta. Jak je rozpoznać

i dopasować się do nich?

Komu pozostawiać wybór, a komu polecać? (JA INNI)

Komu przypominać o jego celach, a komu dawać gwarancje? (CELE PROBLEMY)

Jak radzić sobie z klientem, który gotów jest kupić wszystko i jak docenić klienta krytykującego? (ZGODNY NEGUJĄCY)

Klient SYSTEMATYCZNY i klient CHAOTYCZNY

Klient OSOBISTY i klient RZECZOWY

CZĘŚĆ III

GRA ŚRODKOWA. CO OSŁABIA HANDLOWCA

I JAK WYKORZYSTUJĄ TO KLIENCI?

8.              Mity i stereotypy działania handlowca

Mit pośledniości zawodu sprzedawcy

Stereotyp obowiązuj ącej postawy

Mit ceny

Jak przeciwstawiać się mitowi ceny?

Mit, że konkurencj a jest tylko zagrożeniem

Mit, że klient ma nieograniczone możliwości wyboru

9.              Trudne zagrywki klienta wykorzystujące

stereotypy i lęki handlowca

Straszenie konkurencją

Mamienie dużym i długotrwałym kontraktem

Ultimatum, czyli ostateczne warunki"


SPIS TREŚCI

Presja czasu

Osobisty atak na handlowca lub jego firmę

Jaką mam pewność, że mi się to opłaca?

Niezwykłe mamienie kontraktem (Wspólne lizanie loda)

Rozmiękczenie i niespodziewany atak (Dr Jeckylli Mr. Hyde)

Odwołanie się do lojalności i honoru handlowego

(Twój wspólnik już mi obiecał)

Wykorzystanie interesów handlowca

(Nie mam żadnych zastrzeżeń, ale)

Fałszywa informacja (Zostawiony notes)

Co nas najbardziej trafia w zagrywkach klienta?

10.Zachowania asertywne. Sposoby radzenia sobie

z typowymi grami klienta

Stawianie granic klientowi

Asertywne stawianie granic

Kiedy musisz lub chcesz odmówić klientowi (Zdarta płyta handlowca)

Asertywne, profesjonalne reakcje na krytykę klienta

Zasady postępowania wobec uzasadnionej reklamacji klienta

Ogólną krytykę sprowadzaj do konkretów (Poszukiwanie krytyki)

Co robić, gdy klient czepia się szczegółów i osłabia Cię, wytykaj ąc niedoskonałości? (Zamglanie)

Zamiana oceny na opinię

CZĘŚĆ IV

KOŃCÓWKI W NEGOCJACJACH.

ZAPOMNIANA SZTUKA TARGOWANIA

11.Targuj się, dając klientowi satysfakcję


...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin