Scenariusz zajęcia przedszkolnego (grupa dzieci czteroletnich) Temat: Kwietniowe humory Cele: -poszerzanie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych -samodzielny dobór barw podczas wypełniania ilustracji Pomoce: -ilustracje przedstawiające pogodę -farby -pędzle Przebieg zajęcia 1. Nauczycielka gromadzi dzieci wokół siebie. Recytuje wiersz pt. ,,Kwietniowe humory” B. Formy ,,Kwietniowe humory” Gdy w kwietniu rankiem otworzysz oczy, Kwiecień cię zmienną pogoda zaskoczy, Mgły porozsiewa, kiedy dzień wstaje, Kropelki deszczu ciągle nam daje. Często też sypie śniegiem dookoła. -Wróciła zima, popatrzcie!- woła. Kiedy się humor kwietniowi odmieni, Świat w jednej chwili się zazieleni. Witając wiosnę, słonko przygrzeje, A miły wietrzyk chmury rozwieje. Wiadomo wszystkim, że kwiecień przeplata Raz trochę zimy, to znów trochę lata. Podczas recytacji nauczycielka pokazuje dzieciom ilustracje z pogodą 2.Nawiazując do tekstu, nauczycielka zadaje dzieciom pytania: -Jaką dzisiaj mamy pogodę? -Czy dni są coraz dłuższe, czy krótsze? -Jakie są ranki? 3.Zabawa ,,Deszcz pada , słonko świeci” Dzieci tworzą koło. W rytm tamburina maszerują po jego okręgu unosząc wysoko kolana. Na hasło ,,deszcz pada” dzieci unoszą w górę ręce i biegają na palcach w dowolnych kierunkach po sali. Na hasło ,,słonko świeci” dzieci powracają do marszu po okręgu koła. 4. Dzieci zajmują miejsca przy stolikach. Wypełniają farbami ilustracje przedstawiające ładną i brzydką pogodę.
aducha179