Metal Gear Solid (PSX).txt

(22 KB) Pobierz
Metal Gear Solid (PSX)
 


CD 1

Po rozmowie z pu�kownikiem, wr�� jeszcze na chwil� do wody - jest tam RATION (racje �ywno�ciowe dodaj�ce zdrowia). Wyjd� z wody i przeczo�gaj si� pod rur� po lewej. W pomieszczeniu tym znajduj� si� dwaj stra�nicy - zr�b z nimi co chcesz, wystarczy �e p�jdziesz na koniec i poczekasz, a� zjedzie winda z kolejnym stra�nikiem. Mo�esz w mi�dzyczasie poszuka� Ration�w - jeden z nich jest w prawym g�rnym rogu pomieszczenia (za podno�nikiem), a drugi w prawym dolnym rogu. Kiedy winda zjedzie, opu�� doki w�a�nie tym urz�dzeniem.
Znajdujesz si� na l�dowisku. Wejd� na l�dowisko helikopter�w przed tob� (uwa�aj na reflektory �wietlne!) - znajdziesz tam CHAFF GRENADE (granat zak�ucaj�cy prac� kamer). Zaraz potem kieruj si� na lew� stron� do pomieszczenia z kamer� i zabiesz STUN GRENADE (granat og�uszaj�cy). Wyjd� z pomieszczenia i rozejrzyj si� (tr�jk�t) - zobaczysz ci�ar�wk�, a w niej znajdziesz sw�j pierwszy pistolet - SOCOM. Jest bardzo g�o�ny wi�c u�ywaj go tylko w ostateczno�ci. Teraz id� w prawy g�rny r�g planszy po schodach (uwa�aj na kamer�!), na g�rze mo�esz spotka� stra�nika. Mniej wi�cej na �rodku balkonu, na kt�rym si� znajdujesz jest szyb wentylacyjny - wczo�gaj si� do niego.
Teraz bedziesz musia� przeby� drog� przez szyb - powiniene� dotrze� do drabiny prowadz�cej na hangar z czo�gami. Po lewej znajduje si� CHAFF GRENADE, potem id� ciagle w prawo, a mijaj�c kamer� znajdziesz drzwi oznaczone cyfr� '2'. Nie mo�esz ich narazie otworzy�. Dalej masz po prawej wi�ksze otwarte pomieszczenie - znajdziesz w nim THERMAL GOGLE (gogle na podczerwie� - u�ywaj ich do wykrywania min, b�d� wi�zek laserowych). Wyjd� z tego pomieszczenia i id� na wprost, a miniesz znowu drzwi nie do otwarcia oraz kamer�. Zejd� po schodach - na dole jest dw�ch stra�nik�w. Pod schodami znajdziesz naboje do SOCOMA, a zaraz obok wind�. Przywo�aj j�, podchodz�c do niej i naciskaj�c 'k�ko'. Zjed� na pi�tro B1 wybieraj�c odpowiedni prze��cznik.
Korytarz jest pusty, z dwoma zablokowanymi drzwiami - id� na koniec korytarza i wejd� po drabinie do szybu wentylacyjnego, kt�ry ma dwie odnogi - po lewej masz naboje do SOCOMA, na wprost znajdziesz Darpa Chief'a. Da ci on kart� LEVEL 1, kt�ra b�dzie otwiera� wszystkie drzwi oznaczone jako '1'. Aby otworzy� takie drzwi, musisz po prostu wyj�� kart� (przy pomocy L2), podej�� do drzwi a te automatycznie si� otworz�. Kiedy sko�czysz z nim rozmow�, poczekaj a� drzwi si� otworz� i wyjd�. W��czy si� alarm i kr�tka strzelanina. Gdy b�dzie po wszystkim wr�� do windi i tym razem zjed� na poziom B2. Sprawd� wszystkie pomieszczenia, jakie tylko mo�esz otworzy� (uwa�aj na zapadnie - sprawd� je u�ywaj�c gogli!) - powiniene� znale�� przede wszystkim granaty (GRENADE) i miny C4. W lewym dolnym rogu pomieszczenia znajdziesz dziwnie zamalowan� �cian� - podsad� tam min� C4 i wysad� j�. Za ni� zr�b to samo z kolejnymi �cianami, a� w ko�cu dotrzesz do Kenetha Bakera i twojego pierwszego bossa - Revolvera Ocelota.

Boss 1 - Revolver Ocelot
Po pierwsze, najpierw wyjmij pistolet SOCOM i wci�nij naraz kwadrat + X, a b�dziesz m�g� dzi�ki temu strzela� z pistoletu w biegu. Taktyka na bossa nie jest skomplikowana - biegaj za Ocelotem, jednocze�nie uwa�aj�c, aby nie zachaczy� kt�rej� linki na �rodku pomieszczenia (inaczej wszystko wybuchnie). Kiedy b�dziesz ju� blisko Ocelota, wtedy strzelaj w niego. W razie czego w pobli�u masz do zebrania naboje do SOCOMA. Strzelaj w niego a� do skutku.

Baker da� ci kart� dost�pu do drzwi LEVEL 2 - wracaj wi�c do pomieszczenia z wind�, uwa�aj�c na stra�nik�w i otw�rz wszystkie drzwi jakie mo�esz (zdob�dziesz mi�dzy innymi szybkostrzelny karabin FAMAS). Wchod� do windy i jed� na pi�tro 1. U�yj Codecu (wci�nij SELECT) i wybierz cz�stotliwo�� 140.15, a zadzwonisz do Meryl. Ta obiecuje ci, �e otworzy ci wielkie drzwi na tym pi�trze oznaczone liczb� '5'. Przez ten czas pootwieraj wszystkie drzwi na tym pi�trze, jakie ju� ci stoj� otworem - najwa�niejsze s� tu drzwi na dole, gdzie znadziesz SOCOM SILENCER, czyli t�umik do SOCOMA - wreszcie nie b�dzie on ju� taki g�o�ny. Opr�cz tego na tym pi�trze znajdziesz jeszcze min. CHAFF GRENADE, RATION, CARDBOARD BOX 1 (pude�ko w kt�rym mo�esz si� schowa� przed stra�nikami - cho� czasem mog� ci� oni w nim wykry�). W tym czasie Meryl powinna ju� ci otworzy� wspomniane drzwi. Id� tam, uaktywnij THERMAL GOGLE, a zobaczysz ruszaj�ce si� przed tob� wi�zki laserowe - c�, musisz uwa�a� na nie i przej�� tak, aby ci� nie dotkn�y - inaczej drzwi si� zamkn� i pomieszczenie b�dzie zagazowane... Kiedy ju� przejdziesz przez t� pu�apk�, otw�rz drzwi, a znajdziesz si� na wielkim, o�nie�onym terenie. Znowu za��cz gogle i zbierz miny czo�gaj�c si� po nich. Id�c przed siebie natrafisz na kolejnego bossa gry, kt�rym jest tu czo�g:).

Boss 2 - Czo�g
Na pocz�tek rzu� CHAFF GRENADE - inaczej czo�g b�dzie bombardowa� ci� rakietami. Podejd� teraz do czo�ga i twoim zadaniem jest rzuci� teraz w niego granatem - powt�rz t� czynno�� kilka razy, a� w ko�cu stra�nik siedz�cy w czo�gu "wyleci" z niego - pojawi si� drugi. Teraz oczywi�cie znowu mo�esz powt�rzy� t� sam� czynno��. Nie odchod� za daleko od czo�gu bo inaczej zostaniesz potraktowany rakietami. 

Od tej pory masz juz kart� dost�pu LEVEL 3. Znajdujesz si� w pewnym pomieszczeniu - po lewej na podwy�szeniu masz Ration. Id�c prosto natrafiasz na bram� - przeczo�gaj si� pod ni�. Zadzwoni Cambell, kt�ry poinformuje ci�, �e nie mo�esz tutaj u�ywa� �adnej broni opr�cz CHAFF GRENADE. Musisz tutaj zachowa� podwy�szon� czujno�� - je�li zostaniesz zauwa�ony, w��czy si� alarm z gazem, a wtedy masz ju� ma�o czasu... Poruszaj si� w lewo, a� dojdziesz do schod�w - wejd� po nich uwa�aj�c na stra�nika, kt�ry si� tu kr�ci. Wejd� do windi i zjed� na pi�tro B1. Na tym pi�trze wejd� drzwiami naprzeciwko windy - znajdziesz tu pomieszczenie, w kt�rym znajduje si� wiele mniejszych pokoi, a w nim niezb�dny stuff:). Nie wszystkie drzwi mo�esz tu jeszcze otworzy�, ale w jednym z nich znajdziesz niezb�dn� teraz NIKITA LAUNCHER (bro� ta wypuszcza zdalnie sterowane rakiety). Wracaj teraz do windi i na pi�tro B2. Przejd� przez jedyne w tym pomieszczeniu drzwi, a znajdziesz si� w pomieszczeniu z gazem i elektryczn� pod�og�. Musisz zniszczy� tutaj sprz�t, kt�ry "elektryzuje" tutaj t� pod�og�. Pomocna b�dzie tu NIKITA LAUNCHER. Po wystrzeleniu rakiety od razu naci�nij 'tr�jk�t', aby przej�� na widok "z oczu rakiety" teraz po prostu strza�kami kierujesz rakiet�, gdzie ma lecie�. Na pierwszym zakr�cie w prawo, a potem w�a�ciwie prosto i powiniene� trafi� na sprz�t, w kt�ry musisz trafi� rakiet� (uwa�aj na kamery, kt�re b�d� ci tu przeszkadza� - je te� mo�esz zniszczy� za pomoc� NIKITY). Kiedy ju� zniszczysz sprz�t, mo�esz spokojnie przej�� dalej - przeszukaj wszystkie drzwi znajduj�ce si� w tym korytarzu, potem wr�� si� do pierwszego skrzy�owania korytarzy i skr�� w lewo - s� tam drzwi, a przy nich "dalekowidzialna" kamera. Przejd� przez te drzwi. W ko�cu wejdziesz do korytarza gdzie zobaczysz scen�, kt�ra mog�a by si� nadawa� do niejednego horroru:) - masa zabitych, zasiekanych cia�, a tobie pozostaje tylko i�� przed siebie tymi drzwiami, kt�rymi przeszed� go��, kt�ry wygl�da na NINJ�. Teraz czeka ci� walka - w�a�nie z tym osobnikiem.

Boss 3 - Ninja
Pierwsza i najwa�niejsza rada - schowaj bro� - nawet nie masz co jej u�ywa�, gdy� i tak nic nie zrobisz. Sprzedaj bossowi dwa combosy, a ten schowa miecz i teraz b�dziecie walczyli na pi�ci. Teraz po prostu musisz nie da� si� trafi� kiedy b�dzie wykonywa� swoj� seri� cios�w, a gdy na chwil� przystopuje, odp�a� mu si� pi�knym combosem. Zr�b tak kilka razy, a� w ko�cu Ninja zmieni taktyk� - b�dzie stawa� si� niewidzialny. Za�� wi�c gogle (THERMAL GOGLES), i biegaj po ca�ym pomieszczeniu, a� w ko�cu go zauwa�ysz - wtedy uderz go kilka razy. W ko�cu ninja b�dzie traci� si�y - porusza si� teraz wolno, rzu� wi�c CHAFF GRENADE i gdy granat wybuchnie, wtedy strzelaj w niego z jakiej� broni, b�d� po prostu uderz go pi�ciami. Gdy energia twojego trzeciego bossa b�dzie bliska zeru, utworzy si� wok� niego dziwna niebieska otoczka - nie podchodz�c za blisko, potraktuj go wtedy seri� z Famasa, a� w ko�cu go�� si� podda.

Po walce mo�esz pozbiera� z pomieszczenia wszystkie potrzebne rzeczy (amunicja itp.). Ciekawostka: na jednym z biurek stoi czarne PlayStation - widocznie Otacon (doktorek, kt�ry "urz�duje" w tym miejscu) jest zapalonym graczem:). Wychod� z tego pomieszczenia i wracaj do windy - kieruj si� na pi�tro B1. Musisz teraz poszuka� Meryl - jest przebrana w uniformie �o�nierza, jednak mo�esz j� �atwo rozpozna� - przyjemnie kr�ci ty�eczkiem:). Kiedy j� rozpoznasz, daj si� jej zauwa�y�, a b�dzie biegn�� do �azienki damskiej - pod��aj za ni�. Po kr�tkiej konwersacji da ci kart� dost�pu LEVEL 5. Wracaj teraz do pomieszczenia, w kt�rym znalaz�e� Meryl - o dziwo nikogo ju� tu nie ma. Pootwieraj wszystkie dost�pne drzwi i kieruj si� na p�noc tego pi�tra, a� dotrzesz do gabinetu, w kt�rym stoczysz walk� z Psycho Mantisem.

Boss 4 - Psycho Mantis
Walka z Mantisem jest do�� dziwna - potrafi on czyta� w twoich my�lach. Naprawd�! Je�li na przyk�ad ostatnio gra�e� w Castlevani� i zapisywa�e� gr�, nie zdziw si�, je�li Mantis rzuci ci tekstem "You like Castlevania, don't you?":). Heh, niewiarygodne, ale prawdziwe, co;)? Po pierwsze - prze�� pad do drugiego portu - w przeciwnym wypadku Psycho Mantis b�dzie zdolny przewidzie� twoje ruchy (!) i pokona� go b�dzie wtedy bardzo trudno. Mantis cz�sto znika - zak�adaj wtedy THERMAL GOGLES, a bez trudu go wykryjesz. Uwa�aj, gdy zacznie "sterowa�" przedmiotami - wtedy padnij (bynajmniej nie na kolana:)) - dop. kor.), wciskaj�c 'X' i przeczekaj zagro�enie. Od czasu do czasu musisz po prostu podbiega� do go�cia i go uderzy� i radz� nie posy�a� mu trzyciosowego combosa, bo i tak si� to nie op�aca - Mantis "przyjmuje" zazwyczaj jedno uderzenie r�k�. W pewnym momencie przejmie on w�adz� nad Meryl, wtedy rzu� STUN GRENADE, a j� og�uszysz. Gd...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin