Konspekt - wprowadzanie litery.doc

(36 KB) Pobierz
KONSPEKT ZAJĘĆPROWADZONYCH METODĄ OŚRODKÓW PRACY

KONSPEKT ZAJĘĆPROWADZONYCH METODĄ OŚRODKÓW PRACY

Temat ośrodka okresowego: Zmiany zachodzące w przyrodzie

Temat ośrodka dziennego: Przygotowanie zwierząt do zimy.

Cele:

rehabilitacyjny:

·         doskonalenie wypowiedzi ustnych poprzezwypowiadanie się na temat pełnymi zdaniami

·         usprawnianie percepcji słuchowej poprzez słuchanienagrań piosenki

·         usprawnianie percepcji wzrokowej poprzez spostrzeganietreści ilustracji oraz ćwiczeń M. Frostig

·         doskonalenie umiejętności koncentracji uwagi poprzezukładanie dobieranie napisów do obrazków

·         doskonalenie umiejętności logicznego myślenia poprzeztworzenie i łączenie zbiorów

·         usprawnianie koordynacji słuchowo-ruchowej poprzezzabawy ruchowe przy muzyce wzrokowo-ruchowejpoprzez ćwiczenia w pisanie po śladzie oraz podczas kalkowania

·         rozwijanie motoryki dużej i małej poprzez zabawyruchowe

·         doskonalenie umiejętności kojarzenia poprzezuzupełnianie kalendarza pogody, etykietowania obrazków

poznawczy:

·         swobodne wypowiedzi uczniów na temat przygotowania zwierząt do zimy na podstawiepiosenki pt."Bobry"

·         nauka pisania litery"b"

·         dobieranie napisów do ilustracji

·         tworzenie zbiorów jedno- i wieloelementowych, łączeniezbiorów

·         zamalowywanie konturów zwierząt

wychowawczy:

·         uwrażliwienie na potrzeby zwierząt

Metody: oglądowa, działalnościpraktycznej, Metoda Dobrego Startu, słowna jako element wiążący

Zasady:

·         aktywizowania uczniów

·         stopniowania trudności

·         poglądowości

·         wiązania teorii a praktyką

·         życzliwej pomocy i akceptacji

·         dominacji wychowania nad nauczaniemŚrodki dydaktyczne: kalendarz pogody, lista obecności,arkusze M. Frostig, nagrania piosenki"Bobry", zagadka, ilustracje bobrów,karta pracy, kredki świecowe

1. Zajęcia wstępne

·         przywitanie– dotykanie kolejnymi palcami prawej dłonipalców kolegi, nazywanie ich

·         zawieszenie znaczków na liście obecności

·         swobodne wypowiedzi uczniów na temat nastroju,wskazanie postaci radosnej, smutniej, przerażonej lub zdenerwowanej

·         rozmowa na temat dnia tygodnia oraz pogody

·         zawieszenie znaczków na kalendarzu pogody

·         nakarmienie ptaków

·         ćwiczenia w spostrzeganiu figur i tła (M. Frostig)

2. Obserwacja

·         rozwiązanie zagadki"Sam buduje sobie domek drzewo tnączębami. Świetnie pływa. Umie robić most na rzece tamy"

·         uświadomienie celu lekcji (Jak zwierzęta przygotowująsię do zimy?)

·         słuchanie ze zrozumieniem piosenki pt."Bobry"

·         swobodne wypowiedzi uczniów na temat przygotowaniabobrów do zimy

Zabawa ruchowa:podanie prawych dłoni, lewe dłonie chwytają kciuki, naśladowanie ruchów drwalipodczas piłowania drewna w rytm piosenki.

3. Opracowanie i przeróbka umysłowa zebranego materiału

·         analiza i synteza sylabowa oraz głoskowa wyrazów bóbr,bobry, brzuszek, brązowe

·         określanie położenia głoski"b"

·         prezentacja litery"b", omówienie sposobu pisania

·         pisanie palcem po śladzie litery"b"

·         kalkowanie litery"b" przy użyciu kalki ołówkowej

·         wklejenie ilustracji bobrów– tworzenie zbiorów,podpisywanie liczby elementów cyframi

·         dobieranie wyrazów do obrazków (bóbr, bobry)
Ćwiczenia oddechowe: Bobry dobrze nurkują– wciąganie nosempowietrza; wstrzymanie oddechu, wypuszczenie powietrza nosem

·         wykonanie trzech zadań na karcie pracy

4. Ekspresja

·         kolorowanie konturów bobra

5. Zajęcia końcowe

·         rozmowa na temat zajęć (w jaki sposób bóbrprzygotowywał się do zimy)

·         ocena zajęć przez nauczyciela i uczniów

·         zadanie pracydomowej wykonanie dwóch ćwiczeń na karcie pracy

·         pożegnanie– zabawa: Dzieci siedzą w kręgu. Jedno zdzieci siedzi tyłem do grupy.
Nauczyciel wskazujejedno z dzieci, a ono wypowiada pożegnanie: Do widzenia kolego bobrze. Siedzącyplecami ma za zadanie odgadnąć imię"bobra", który się żegna, Jeśli odgadniejego miejsce zajmuje żegnający się"bóbr" i rozpoznaje.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin