konkurs ko wymagania.docx

(11 KB) Pobierz

ETAP I (szkolny)- j.polski

Zakres merytoryczny szkolnego etapu konkursu dotyczy treści nauczania następujących działów tematycznych podstawy programowej:

A. I. Odbiór wypowiedzi i wykorzystywanie zawartych w nich informacji.

3. Świadomość językowa.

III. Tworzenie wypowiedzi.

2. Świadomość językowa

B. II. Kształcenie językowe.

1. Gramatyka języka polskiego.

2. Zróżnicowanie języka.

3. Komunikacja językowa i kultura języka.

4. Ortografia interpunkcja

. Poszerzenie treści nauczania podstawy programowej dotyczy następujących treści:

Uczeń: · rozpoznaje w wypowiedziach partykułę i wykrzyknik, imiesłowy, · odróżnia temat fleksyjny od końcówki, · rozpoznaje w zdaniach różne rodzaje podmiotów, orzeczeń, rozpoznaje w zdaniach dopełnienia, okoliczniki, przydawki, · rozróżnia rodzaje zdań złożonych podrzędnie i współrzędnie, równoważniki zdań, zdania bezpodmiotowe, · odróżnia czasowniki dokonane i niedokonane, rozpoznaje tryby i strony, · rozpoznaje związki wyrazowe w zdaniach, · rozpoznaje temat słowotwórczy i formant w wyrazach pochodnych.

Arkusz z zadaniami będzie zawierał zadania gramatyczno-ortograficzne o charakterze sprawdzającym (zadania zamknięte i otwarte).

 

 

A. Etap szkolny – j.angielski

1. Zagadnienia gramatyczne: · rzeczownik; · czasownik, czasowniki modalne, czasowniki złożone (phrasal verbs); · przymiotnik; · liczebnik; · przysłówek; · zaimek; · przyimek; · przedimek; · spójnik; · saxon genitive; · konstrukcja ”there is”, “there are”; · zerowy okres warunkowy; · pierwszy okres warunkowy; · tryb rozkazujący; · konstrukcja ”have to”; · konstrukcja ”going to”; · określniki ilości; · pytania ogólne i szczegółowe · słowotwórstwo.

2. Czasy gramatyczne: · Present Simple; · Present Continuous; · Past Simple; · Past Continuous; · Future Simple; · Present Perfect.

3. Słownictwo: · człowiek; · natura; · prace domowe; · zdrowie; · żywienie; · filmy; · zakupy i usługi; · edukacja; · praca; · styl życia; · święta/uroczystości; · podróżowanie i turystyka; · sport.

4. Rozumienie tekstu czytanego. 5. Pisanie. 6.Znajomość funkcji językowych: reagowanie na zwroty.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin