Po prostu Internet Techniki zaawansowane ppintz.pdf
(
515 KB
)
Pobierz
C:\Andrzej\PDF\ABC nagrywania p³yt CD\1 strona.cdr
IDZ DO
PRZYK£ADOW
Y ROZDZIA£
Po prostu Internet.
Techniki zaawansowane
SPIS TRECI
KATALOG KSI¥¯EK
Autor:
ISBN: 83-7197-670-4
Format: B5, stron: 122
Tomasz Trejderowski
KATALOG ONLINE
ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
TWÓJ KOSZYK
DODAJ DO KOSZYKA
Doskona³y podrêcznik dla pocz¹tkuj¹cych u¿ytkowników Internetu, którzy chcieliby
poznaæ techniki stosowane przy tworzeniu stron WWW. Ju¿ wkrótce Kaskadowe
arkusze stylów, JavaScript, dynamiczny HTML nie bêd¹ stanowi³y tajemnicy. Dziêki tej
ksi¹¿ce nauczysz siê tworzyæ doskona³e strony WWW, które podbij¹ internetowe
rankingi popularnoci.
Ksi¹¿ka ta jest kontynuacj¹ przewodnika Po prostu Internet. Rozszerza informacje
dotycz¹ce tworzenia stron internetowych na komputerach klasy PC o zagadnienie
Kaskadowych Arkuszy Stylów (CSS), tworzenie skryptów w jêzyku JavaScript
itworzenie formularzy na stronach WWW. Nie zabrak³o równie¿ wprowadzenia do
DHTML.
Niniejsza pozycja przeznaczona jest g³ównie dla osób, które pragn¹ rozszerzyæ swoj¹
wiedzê zdobyt¹ podczas pracy z ksi¹¿k¹ Po prostu Internet, jednak¿e nie wystêpuj¹
w niej odwo³ania do tego przewodnika, wiêc pozycjê t¹ mo¿na spokojnie poleciæ tak¿e
dla osób, które wiedzê z zakresu podstaw Internetu i tworzenia stron internetowych
zdoby³y z zupe³nie innego ród³a.
Ksi¹¿ka, któr¹ trzymasz w rêku, jest wyj¹tkowa pod wieloma wzglêdami:
CENNIK I INFORMACJE
ZAMÓW INFORMACJE
O NOWOCIACH
ZAMÓW CENNIK
CZYTELNIA
FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
"
Ka¿de omawiane zagadnienie jest przedstawiane krok po kroku, tak by nikt nie
mia³ problemów z powtórzeniem danego rozwi¹zania na w³asnym komputerze.
Ka¿de omawiane zagadnienie jest tak¿e bardzo bogato ilustrowane ksi¹¿ka
zwiera ponad dwiecie ilustracji!
Omawiane problemy s¹ wzbogacane o zestawienia tabelaryczne najczêciej
wykorzystywanych funkcji, obiektów czy stylów.
Autor skupia siê na zgodnoci z obowi¹zuj¹cym od kilku lat standardem HTML
4.0 --czytelnik w trakcie lektury ju¿ teraz nabywa wiedzê z zakresu, który bêdzie
obowi¹zywa³ w przysz³oci, od momentu, gdy wiod¹ce przegl¹darki internetowe
wprowadz¹ kolejne rozwi¹zania zdefiniowane przez twórców HTML 4.0
Autor ksi¹¿ki udostêpni³ swój prywatny adres e-mail. Mo¿esz wykorzystaæ go do
wyra¿enia w³asnych opinii na temat tej ksi¹¿ki, ale przede wszystkim, by
uzyskaæ odpowied, której byæ mo¿e nie uda³o Ci siê odnaleæ w ksi¹¿ce.
"
"
Wydawnictwo Helion
ul. Chopina 6
44-100 Gliwice
tel. (32)230-98-63
e-mail: helion@helion.pl
"
Spis treci
Wstp
7
Rozdział 1. Wprowadzenie do CSS 9
Wstp ..........................................................................................................9
Podstawowe wady i zalety stosowania CSS .............................................11
Rozdział 2. Tworzenie arkuszy stylów 13
Wstp ........................................................................................................13
Style na trzy sposoby ................................................................................14
Anatomia stylu..........................................................................................16
O czym warto pamita!... .........................................................................17
Odno#niki..................................................................................................19
Klasy .........................................................................................................20
Własne znaczniki HTML..........................................................................21
Jednostki ...................................................................................................22
Dziedziczenie stylów ................................................................................23
O czym warto pamita! ............................................................................24
Rozdział 3. Przykładowe style 25
Wła#ciwo#ci czcionki................................................................................26
Wła#ciwo#ci tekstu (akapitu) ....................................................................28
Kolor i tło..................................................................................................30
Bloki..........................................................................................................31
Listy ..........................................................................................................36
Tabele........................................................................................................38
Rozdział 4. Wprowadzenie do JavaScript 41
„D5awaSkrypt” .........................................................................................41
Co to znaczy „skryptowy”? ......................................................................43
Złe nawyki ................................................................................................44
W czym pisa! skrypty? .............................................................................46
3
Spis treci
Rozdział 5. Podstawy JavaScript 47
Zmienne ....................................................................................................47
Deklarowanie zmiennych..........................................................................49
Umieszczanie skryptu JavaScript na stronie WWW.................................50
Funkcje......................................................................................................52
Zdarzenia ..................................................................................................54
Operatory ..................................................................................................55
Instrukcje warunkowe...............................................................................59
Ptle ..........................................................................................................62
Dziedziczenie w JavaScript ......................................................................64
Rozdział 6. Obiekty w JavaScript 65
Zdarzenia, metody i wła#ciwo#ci..............................................................66
Konstruktory .............................................................................................67
Obiekt document.......................................................................................68
Obiekt history ...........................................................................................71
Obiekt math...............................................................................................72
Obiekt date................................................................................................73
Obiekt string .............................................................................................75
Obiekt window..........................................................................................77
Obiekt window, a problematyka ramek w dokumencie............................81
Podsumowanie..........................................................................................81
Rozdział 7. Wprowadzenie do formularzy 83
Wprowadzenie ..........................................................................................83
Ramy formularza ......................................................................................84
Typy formularzy .......................................................................................85
<FORM> </FORM>.................................................................................86
Filozofia przesyłania danych ....................................................................87
Rozdział 8. Budowanie formularzy 89
<INPUT> ..................................................................................................90
<TEXTAREA> — Obszary tekstowe ......................................................94
Listy wyboru.............................................................................................95
Przesyłanie plików....................................................................................97
Pola ukryte ................................................................................................98
Klawisze sterujKce formularza..................................................................99
Elementy nieaktywne..............................................................................102
4
Spis treci
Rozdział 9. Obsługa formularzy przed wysłaniem 103
Dostp do formularza z poziomu JavaScript ..........................................104
Przykłady wykorzystania JavaScript w obsłudze formularzy.................105
Rozdział 10. Obsługa formularzy po wysłaniu 111
Wysyłanie danych bezpo#rednio na adres e-mail ...................................112
Wysyłanie danych poprzez skrypt na serwerze ......................................113
Rozdział 11. Wprowadzenie do DHTML 115
DHTML, którego nie ma… ....................................................................116
DOM .......................................................................................................117
Jaka przeglKdarka....................................................................................119
Nowe zdarzenia.......................................................................................119
Nowy JavaScript.....................................................................................120
Potga w Twoich rkach….....................................................................122
To ju5 jest koniec…................................................................................122
Skorowidz
123
5
Podstawy JavaScript
Zmienne
Najprociej mówic, zmienna to zasobnik (ang.
container
JavaScript
rozró#nia cztery podstawowe typy zmiennych:
liczby (ró#ne formaty zapisu),
ła'cuchy tekstowe,
wartoci logiczne,
null
Rysunek 5.1.
Róne rodzaje zmiennych
.
Poni#ej pokrótce omówiona została ka#dy
z powy#szych typów zmiennych.
Nale#y zwróci uwag" na fakt, który nie wyst"puje
w wi"kszoci popularnych j"zyków programowania.
Otó#, w
Rysunek 5.2. Przykład mieszania rónych typów
zmiennych w jednym poleceniu jzyka JavaScript
wprowadzone zostały operatory
dodawania do siebie zmiennych bez wzgl"du na ich
typ. To znaczy mo#liwe jest dodanie do zmiennej typu,
np. ła'cuch tekstowy innej zmiennej typu np. liczba,
bez koniecznoci zamiany którego z typów zmiennej
na ten sam jak druga zmienna (rysunki 5.1 – 5.3).
JavaScript
nie rozró#nia typu liczby — zmienna
liczbowa mo#e przechowywa wszystkie liczby
zmiennoprzecinkowe i całkowite, bez wzgl"du na to
czy s to liczby rzeczywiste, dodatnie, ujemne, a nawet
bez wzgl"du na to czy s one zapisane w systemie
dziesi"tnym, ósemkowym czy szesnastkowym.
Dokładniej obrazuje to poni#sza tabela.
Rysunek 5.3. Efekt działania powyszego
kodu w przegl"darce
Typ zapisu liczby:
Przykłady: Uwagi:
Liczby zmiennoprzecinkowe
(zapis standardowy)
3.1415
—
Liczby zmiennoprzecinkowe
(zapis naukowy)
314e-2, 78E17 Jest to tak zwana „eksponenta”.
liczby całkowite
77
—
(zero), by odró-ni. j,
od tej samej zapisanej w systemie dziesi*tnym.
Liczby w systemie szesnastkowym 0xFF, 0XE3 j.w. przy czym liczb* poprzedza si* kombinacj,
(zero-iks); wielko4. znaku x nie ma znaczenia.
Liczb* poprzedzamy cyfr,
47
), jednoznacznie okrelony unikaln nazw,
przechowujcy w sobie jak warto . J"zyk
Liczby
JavaScript
Liczby w systemie ósemkowym 013
Plik z chomika:
aysamal
Inne pliki z tego folderu:
Windows Server 2008 PL Biblia ws28bi.pdf
(1242 KB)
Windows Server 2008 Infrastruktura klucza publicznego PKI ws28in.pdf
(984 KB)
Windows Server 2003 Ksiega eksperta ws23ke.pdf
(622 KB)
Windows Server 2003 Bezpieczenstwo sieci ws23be.pdf
(610 KB)
Windows Server 2003 Bezpieczenstwo Biblia w23beb.pdf
(3059 KB)
Inne foldery tego chomika:
►NIGHT CALLS
★★ Angry Birds ★★
Angielski szybki kurs mówienia
APLIKACJE ANDROID
Biblia profesjonalisty
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin