Test J. Konopnickiego głośne czytania.doc

(27 KB) Pobierz
Test do badania techniki czytania głośnego dla klas I – VII

Test do badania techniki czytania głośnego dla klas I – VII

 

I.

 

go   tu   dym    już   ktoś    nasz   nie   krem   łaps   wstań    co

dziś  tam  pięć  zuch  jeść  świat  nóg  bądź  przez  deszcz  lżej

 

II.

 

nic  wam  dzik  do  szewc  film  dam  sień  sam pies  strach wstyd  pisz

że  wieś   lis   chodź  wąż  rwie   swej   aż  być   śmiej  dach  Staś  sześć

 

III.

 

sęk  znów  groch  siał  gnać  rąk  swój  jest  miast  pod  gęś  żal  nikt  piór

mnie  wiatr  pić   wnet  nią   głos  prał   pan  spać  się   mieć  stój  dno  śni

 

IV.

 

słoń   Jan    gryzł   nas    kwiat    brał    znam   też    list   ćwir    lok    ciast

 

V.

 

                top     chmur    sok    rząd     śpiew    hymn    śnieg   pień     zza     grzej    kurz

 

VI.

 

                           miał    piej    mrucz     bok     cień     nóż    błyszcz    młóć   trakt

 

VII.

 

                             paw      zmyj     kos     kracz     płyn      dziad    krzycz    piach

 

wrzask  dok  grzyb  smar  szczyt   tek  rój  tnę  śledź  płat  wór  mak  płać  gwóźdź  chrzan

plusk   tran    zmysł   pal     leszcz    wstaw   drzwi   szczaw   ćma   krzew   głaz    rok   huk

 

 

 

 

 

 

OBJAŚNIENIE

 

1.      Test wyżej podany jest testem indywidualnym, jednominutowym. Badany uczeń czyta go głośno przez jedną minutę w obecności wyłącznie nauczyciela

2.      Test jest przeznaczony dla uczniów klas I – VII. Zaczyna się go czytać zawsze od początku. Tak więc każdy uczeń klasy IV przy końcu roku szkolnego musi przeczytać w ciągu jednej minuty od słowa „go” do słowa „ciast”.

3.      Test dla klas VII kończy się na słowie „piach”, pozostałe słowa to słowa zapasowe dla szybko czytających.

4.      Z końcem roku szkolnego w ciągu jednej minuty każdy uczeń powinien przeczytać :

 

KLASA

LICZBA WYRAZÓW

I

22

II

48

III

76

IV

88

V

99

VI

108

VII

116

 

5.      Każde błędnie odczytane słowo odliczamy od wyniku ogólnego nie przerywając uczniowi czytania, aby go nie peszyć

6.      Za wyjątkiem klasy I, test powinien być używany również w różnych okresach roku szkolnego jako sprawdzian postępów w czytaniu, ponieważ jest nielogiczny i uczeń nie jest w stanie go zapamiętać

7.      Test pozwala stwierdzić, na jakim poziomie ( na poziomie której klasy ) uczeń czyta

 

RADA

 

Z początkiem czerwca, każdego dnia przed lekcjami zbadaj tym testem 5 uczniów swej klasy. Po przebadaniu całej klasy a będzie to trwało  około 8 dni zorientujesz się jak czytają twoi uczniowie. Przypatrz się również, jak czyta większość uczniów wykazujących najsłabsze postępy a zrozumiesz co jest jedną z głównych przyczyn ich niepowodzeń w nauce szkolnej.

 

 

 

( źródło : Jan Konopnicki  „Problem opóźnienia w nauce szkolnej” )

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin