Materiał edukacyjny rozdawany bezpłatnie w ramach szkolenia.
PETER –PAWEŁ
Dzieci siedzą w kole po turecku i mają wyznaczone liczby. Prowadzący i sąsiad z prawej to PETER i PAWEŁ. Wszyscy klaszczą i pokazują w rytmie 4/4: 1–klaśnięcie w kolana; 2–klaśnięcie w dłonie; 3– ręka prawa przygina się do barku, kciuk wskazuje tył; 4–ręka lewa do barku, kciuk do tyłu. Zaczyna PETER przy 3 ruchu(ręka prawa) mówi: Peter; przy 4 -:Paweł. Teraz mówi PAWEŁ: 1–klaśnięcie w kolana; 2–klaśnięcie w dłonie; 3 –Paweł (ręka prawa…); 4 – wymienia dowolna liczbę np.5 wzywająca dziecko o tym numerze do podjęcia zabawy(ręka lewa). I znów:1–klaśnięcie w kolana; 2–klaśnięcie w dłonie; 3 – ta sama liczba np. 5; 4 –inna dowolna liczba. Wszystko w rytmie. Odpada kto się zagapi lub pomyli swój numer i wszystko zaczynamy od nowa, ale nie ma już tej cyfry. O tym trzeba pamiętać!
kaska1562