Rozklad_materialu_WPiP_wg140611.doc

(962 KB) Pobierz
Wielokierunkowa aktywność dzieci (wrzesień – październik – listopad)

Wesołe przedszkole i przyjaciele. Najstarsze  przedszkolaki                            Rozkład materiału

Wielokierunkowa aktywność dzieci

Temat dnia

Społeczno-
-przyrodnicza

i zdrowotna

Językowa

i literacka

Matematyczna

Muzyczno-
-rytmiczna

Plastyczna
i techniczna grafomotoryczna

Motoryczno-
-ruchowa

(gry i zabawy ruchowe, ćwiczenia fizyczne)

Integralny ośrodek tematyczny

Wrzesień, tydzień 1. Mój przedszkolny świat

Dzień 1.

Moje wspomnienia z wakacji

PP 1

Przełamywanie nieśmiałości i lęku. Kształtowanie czynnej, otwartej postawy w stosunkach z rówieśnikami i N. Zapoznanie z nowym otoczeniem.

Słuchanie wiersza D. Kręcisz Janek idzie do przedszkola. Próby odpowiedzi na pytania zawarte w wierszu. Werbalizacja własnych oczekiwań w stosunku do przedszkola. Czytanie globalne własnego imienia.

Rozwijanie orientacji w przestrzeni. Właściwe stosowanie określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.

Zabawy ze śpiewem w kole. Reagowanie na akcent w muzyce.

Rysowanie kredkami świecowymi. Przedstawienie w formie plastycznej swoich przeżyć i doświadczeń.

Zabawy ruchowe: Balonik, Wracamy z wakacji.

 

 

 

 

CD p. 5

 

 

Dzień 2.

Nasze przedszkole

PP – 1, 6

Zapoznanie z budynkiem przedszkola, jego otoczeniem, ogrodem. Przestrzeganie zasad bezpiecznego zachowania się w budynku i na terenie przedszkolnym. Używanie form grzecznościowych w kontaktach z ludźmi.

Swobodne wypowiedzi dzieci – opisywanie wyglądu przedmiotów. Wskazywanie ich na podstawie słownego opisu. Budowanie krótkich wypowiedzi.

Określanie położenia przedmiotów w sali z użyciem pojęć: obok, nad, pod, za, przed, na górze, na dole itp.

Słuchanie i śpiewanie piosenek. Rozwijanie słuchu muzycznego.

Rozpoznawanie przedmiotów po dotyku rozwijanie wrażliwości zmysłów.

Zabawa ruchowo-
-naśladowcza.

Zabawy ruchowe na terenie przedszkolnym z wykorzystaniem zabawek i sprzętu terenowego.

Dzień 3.

Nasza grupa

PP –1, 4

Przełamywanie nieśmiałości w kontaktach z innymi dziećmi i N.

Podejmowanie prób oceny zachowania własnego i kolegów. Formułowanie grupowego systemu kar i nagród.

Słuchanie wiersza D. Kręcisz Tak czy nie. Wypowiedzi na temat treści wiersza. Próba sformułowania zasad zachowania się w przedszkolu.

Rozumienie symboli wyznaczających kodeks zachowania. Ćwiczenia klasyfikacyjne segregowanie przedmiotów.

Reakcja ruchowa na zmiany tempa: szybko wolno. Zabawy ze śpiewem.

Rozpoznawanie i nazywanie kolorów. Rozumienie symboliki barw. Rozwijanie poczucia estetyki, wykonywanie elementów dekoracyjnych.

Zabawa ruchowa Powitanie (wg pedagogiki zabawy). Orientowanie się w schemacie własnego ciała.

 

 

 

CD p. 1

 

CD p. 2

Dzień 4.

Nasza okolica

PP –13, 15

Zapoznanie z najbliższym otoczeniem przedszkola, poznanie jego adresu. Uczestniczenie we wspólnych zabawach rozwijanie poczucia przynależności do grupy.

Budowanie wypowiedzi na podany temat. Opisywanie wyglądu budynku przedszkola i jego najbliższej okolicy rozwijanie pamięci wzrokowej.

Rozwijanie orientacji w przestrzenisali, przedszkola, najbliższej okolicy.

Dostosowanie ruchu do akompaniamentu. Ilustrowanie ruchem opowiadania N.

Malowanie farbami plakatowymi. Prawidłowe posługiwanie się pędzlem.

Zabawy ruchowe wg pedagogiki zabawy.

Zabawy z chustą animacyjną.

Kształtowanie umiejętności chwytania i rzucania piłki.

CD p. 2

 

 

 

 

 

Dzień 5.

 

Gry i zabawy integracyjne, rozwijające orientację dzieci w nowym środowisku oraz zabawy utrwalające znajomość zapisu imienia dziecka. Można wprowadzić także wyrazy do czytania globalnego, np.: okno, tablica, kwiaty, lalki i umieścić je w odpowiednim miejscu w sali.

Wrzesień, tydzień 2. Ja i mój świat

Dzień 1.

Mój świat

PP – 1, 14

Identyfikowanie się z własną płcią.

Integracja grupy. Podejmowanie próby zaprezentowania własnej osoby wskazanie pozytywnych cech charakteru.

Globalne odczytywanie własnego imienia.

Zabawy słowne tworzenie zdrobnień.

Rozumienie symboli określających płećkół, trójkątów.

Zabawa muzyczno-ruchowa w kole Chłopcy – dziewczęta. Zabawy taneczne.

Rysunkowa autoprezentacjarysowanie kredkami świecowymi.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin