ROZKAZ BOJOWY DOWÓDCY DRUŻYNY DO MARSZU.doc

(39 KB) Pobierz
ROZKAZ BOJOWY DOWÓDCY DRUŻYNY DO MARSZU

ROZKAZ BOJOWY DOWÓDCY DRUŻYNY DO MARSZU

 

 

1.     SYTUACJA TAKTYCZNA

              Przeciwnik po wycofaniu się z Wrocławia w kierunku wzgórz Trzebnickich, prowadzi działania opóźniające wykorzystując dogodne rubieże i obiekty terenowe siłami do plutonu.

2.     ZADANIE

1 drz działa jako drużyna patrolowa z zadaniem ubezpieczenia sił głównych patrolu czołowego i rozpoznania drogi marszu: rejon wyjściowy, most Żelazny, skrzyżowanie dróg polnych, przepusty, Leśniczówka, GOLEWO.

3.     SPOSÓB REALIZACJI ZADANIA

W celu ubezpieczenia sił głównych patrolu czołowego i rozpoznania drogi marszu zamierzam rozpoznanie obiektów terenowych jak: most , skrzyżowanie dróg, skraj lasu i miejscowości wykonać szperaczami. Ich działanie ubezpieczyć bronią zespołową dr lp z dogodnego stanowiska w terenie. W razie napotkania pojedynczych żołnierzy przeciwnika ogniem środków ogniowych zmusić przeciwnika do wycofania lub rozbić, po czym kontynuować rozpoznanie drogi marszu zgodnie z otrzymanym zadaniem.

W razie napotkania przeciwnika w sile drużyny rozwinąć w linię drużynę i ogniem zabezpieczyć wejście do walki sił głównych PCz, po czym działać zgodnie z decyzją dowódcy plutonu.

Główny wysiłek obrony skupić na rozpoznaniu: mostu i skraju miejscowości.

Drużynę po rozwinięciu w linię ugrupuję: w środku d-ca dr,  na lewo obsługa rgppanc-7, strzelec Kowalski, na prawo obsługa kmPK, strzelec Małecki.

·         obsługa kmPK - obserwować do przodu, ubezpieczać działanie szperaczy,;

·         obsługa rgppanc - w czasie marszu obserwować na lewo, cele niszczyć na moją komendę lub samodzielnie w razie braku kontaktu głosowego;

·         strzelec Małecki, strzelec Pietruszka - szperacze, starszy strzelec Małecki, w czasie marszu obserwować do tyłu, na sygnał przejść do rozpoznania obiektów terenowych, w razie napotkania przeciwnika prowadzić walkę ogniową i zabezpieczyć wejście do walki drużyny patrolowej.

              W razie napotkania przeciwnika w sile drużyny siły główne PCz wejdą do walki celem wsparcia DPat i przełamania oporu przeciwnika. Za 1 dr lp wykonuje marsz 2 dr lp.

 

4.     ZABEZPIECZENIE LOGISTYCZNE

Uzupełnienie amunicji po zajęciu rejonu odpoczynku.

Zużycie              - amunicji strzeleckiej - 0.7 jo,

             

 

5.     DOWODZENIE I ŁĄCZNOŚĆ

Gotowość do działania - S+ 0.30’;

Gotowość do obrony      - 19.00;

sygnały :

*           alarmowania

*           alarm powietrzny               nb ośw. na spadochronie              LOTNIK

*           alarm o skażeniu              biały dym               SKAŻENIE

*           alarm bojowy              czerwona gwiazda              ALARM

*           odwołanie alarmu              zielona gwiazda              ODBÓJ

 

*           współdziałania

*           droga wolna              prawa ręka w górze

*           tereny zaminowany              karabinek nad głową

*           zawała              prawa ręka z bronią w bok

 

 

*           dowodzenia

*           otworzyć ogień              czerwona gwiazda              OGNIA

*           ześrodkowanie ognia              niebieski dym              ŚRODEK

*           przerwanie ognia                            PRZERWA

*           wskazywanie celów              am. Smugowa              komendy, zadania ogniowe

 

Moje miejsce - w czasie marszu - w bwp;

- po spieszeniu     - w lewo od bwp;

Zastępca celowniczy km PK.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ROZKAZ BOJOWY DOWÓDCY DRUŻYNY DO MARSZU

 

 

1.    Przeciwnik po wycofaniu się z Wrocławia w kierunku wzgórz Trzebnickich, prowadzi działania opóźniające wykorzystując dogodne rubieże i obiekty terenowe siłami do plutonu. W działaniach wykorzystywał   nietrwałe środki trujące.

 

2.    1 drz działa jako drużyna patrolowa  z zadaniem ubezpieczenia sił głównych patrolu czołowego i rozpoznania drogi marszu: rejon wyjściowy, most Żelazny, skrzyżowanie dróg polnych, przepusty, Leśniczówka, Golewo. 

 

3.    W razie napotkania przeciwnika w sile drużyny siły główne PCz wejdą do walki celem wsparcia DP i przełamania oporu przeciwnika. Za 1 dr lp wykonuje marsz 2 dr lp.

 

4.    W celu ubezpieczenia sił głównych patrolu czołowego i rozpoznania drogi marszu zamierzam rozpoznanie obiektów terenowych jak: most , skrzyżowanie dróg, skraj lasu i miejscowości wykonać szperaczami. Ich działanie ubezpieczyć bronią pokładową bwp z dogodnego stanowiska w terenie. W razie napotkania pojedynczych żołnierzy przeciwnika ogniem środków ogniowych zmusić przeciwnika do wycofania lub rozbić, po czym kontynuować rozpoznanie drogi marszu zgodnie z otrzymanym zadaniem.

W razie napotkania przeciwnika w sile drużyny spieszyć drużynę i ogniem zabezpieczyć wejście do walki sił głównych PCz, po czym działać zgodnie z decyzją dowódcy plutonu.

Główny wysiłek obrony skupić na rozpoznaniu: mostu i skraju miejscowości.

Drużynę po spieszeniu  ugrupuję: w środku ugrupowania d-ca dr,  na lewo obsługa rgppanc-7, strzelec Pietruszka, na prawo obsługa kmPK, strzelec Małecki..

 

5.    ROZKAZUJĘ:

Þ  obsługa kmPK - obserwować do przodu, ubezpieczać działanie szperaczy, w razie spieszenia dowodzić bwp i samodzielnie zwalczać środki ogniowe przeciwnika;;

Þ  obsługa rgppanc - w czasie marszu obserwować na prawo, , cele niszczyć samodzielnie;

Þ  strzelec Małecki, strzelec Pietruszka - szperacze, starszy strzelec Małecki, w czasie marszu obserwować do tyłu, na sygnał spieszyć się w celu rozpoznania obiektów terenowych, w razie napotkania przeciwnika prowadzić walkę ogniową i zabezpieczyć wejście do walki drużyny patrolowej.

 

6.    Uzupełnienie amunicji pio zajęciu rejonu odpoczynku.

Zużycie              - amunicji strzeleckiej - 0.7 jo,

             

 

7. Gotowość do działania - S+ 0.30’;

Gotowość do obrony      - 19.00;

sygnały :

*           alarmowania

*           alarm powietrzny               nb ośw. na spadochronie              LOTNIK

*           alarm o skażeniu              biały dym               SKAŻENIE

*           alarm bojowy              czerwona gwiazda              ALARM

*           odwołanie alarmu              zielona gwiazda              ODBÓJ

 

*           współdziałania

*           droga wolna              prawa ręka w górze

*           tereny zaminowany              karabinek nad głową

*           zawała              prawa ręka z bronią w bok

 

 

*           dowodzenia

*           otworzyć ogień              czerwona gwiazda              OGNIA

*           ześrodkowanie ognia              niebieski dym              ŚRODEK

*           przerwanie ognia                            PRZERWA

*           wskazywanie celów              am. Smugowa              komendy, zadania ogniowe

 

8. Moje miejsce - w czasie marszu - w bwp;

- po spieszeniu     - w lewo od bwp;

Zastępca celowniczy km PK.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin